Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn wrz 07, 2009 20:51 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz maja 29, 2008 9:46
Posty: 307
Lokalizacja: Ursus
Tarciu napisał(a):
Zamieścicie je na zm.org.pl?
Nie było pytania :)

http://www.zm.org.pl/?a=wytyczne_rowerowe-099

_________________
www.rowerowy-ursus.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt wrz 08, 2009 19:01 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
http://www.tvnwarszawa.pl/-1,1618365,0,,konstytucja_rowerowa_dla_warszawy_podpisana,wiadomosc.html
Cytuj:
Konstytucja rowerowa dla Warszawy podpisana
16:11 08.09.2009
Warszawa będzie przyjazna rowerzystom

Wygodne ścieżki rowerowe i bezpieczne dla kół stojaki, którymi zaroją się węzły przesiadkowe w mieście - to wcale nie sen rozmarzonego rowerzysty. Miasto przyjęło właśnie strategię projektowania systemu rowerowego.


Rowerem przez miasto

Dokument przygotowali na zlecenie ratusza specjaliści z firmy Transeko. Konsultowali go z rowerzystami. - To przełom, taka rowerowa konstytucja - ocenia Marcin Jackowski, rowerzysta z Zielonego Mazowsza.

- Wreszcie skończą się bezprzedmiotowe dyskusje z projektantami o tym, że rowerzysta nie skręci pod kątem 90 stopni - cieszy się Marek Utkin z miejskiego biura drogownictwa i komunikacji.

Szybko do celu

Zasady projektowania i budowania ścieżek zostały stworzone według najlepszych wzorców - m.in. zawierają pięć wymogów holenderskiej organizacji rowerowej CROW. Dzięki nim łatwiej i wygodniej dojedziemy do celu, bo ścieżki będą miały asfaltową nawierzchnię, łagodne zakręty, dobre oświetlenie, a wszelkie przeszkody mają znajdować się minimum 25 cm od nich. Zapewniona ma być także dobra widoczność. Ścieżki będą projektowane tak, by nikt nie nadkładał drogi. Zniknie zmora rowerzystów - wysokie krawężniki, które często oddzielają warszawskie ścieżki od jezdni.


Buspasy dla rowerzystów? Urzędnicy nie mówią nie
Zarząd Dróg Miejskich popiera postulat Zielonego Mazowsza, by stworzyć wspólne pasy dla au...
więcej»
Strategia proponuje wydzielanie na ulicach pasów rowerowych. Mogą powstawać nawet na ruchliwych drogach, takich jak Wisłostrada. Dokument proponuje wprowadzenie ruchu rowerowego na buspasy i podpowiada, jak to zrobić, żeby nie utrudniać ruchu i zachować zasady bezpieczeństwa.

Określone są także zasady tworzenia parkingów rowerowych - wymiary miejsc postojowych i wygląd stojaków, które będą projektowane tak, żeby nie psuły kół.

Odstępstwa od tych standardów muszą być uzasadnione przez projektanta i wymagają zgody władz miasta.

Muszą się dostosować

Zaleceń zawartych w dokumencie powinny przestrzegać dzielnice, drogowcy i wszystkie inne miejskie jednostki.

- Obawiamy się, czy będą respektowane - przyznaje Jackowski. - Tak jak zarządzenie o tym, że ścieżki rowerowe muszą być wykonane z asfaltu. Brakuje pracowników, którzy mogliby to weryfikować.

- Zasady mają ułatwić projektowanie. Każda dzielnica ma swojego konsultanta ds. rowerowych, który powinien tego pilnować - uspokaja Utkin.

W rzeczywistości jednak problemy kadrowe są, bo ta funkcja jest tylko "dodatkiem" do oficjalnego stanowiska.

Warszawa za Słupskiem

Ratusz przyjął standardy 4 września. Są już dostępne Biuletynie Informacji Publicznej. Podobne dokumenty mają już Kraków, Gdańsk, Wrocław, a nawet Słupsk.

mz/ec

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt wrz 08, 2009 19:42 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz maja 29, 2008 9:46
Posty: 307
Lokalizacja: Ursus
Cytuj:
Warszawa będzie przyjazna rowerzystom

Wygodne ścieżki rowerowe i bezpieczne dla kół stojaki, którymi zaroją się węzły przesiadkowe w mieście - to wcale nie sen rozmarzonego rowerzysty. Miasto przyjęło właśnie strategię projektowania systemu rowerowego.
:lol:

Stary Trampek napisał(a):
Czy to znaczy, że od teraz wszystko będzie inaczej i nie będzie już o co walczyć?
Sam widzisz, Trampku - odpowiedź brzmi TAK ;)

_________________
www.rowerowy-ursus.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr wrz 09, 2009 20:46 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
Realnie standardy będą widoczne za 3-5 lat dopiero. Projekty, które dziś są opiniowane z ich wykorzystaniem wtedy dopiero będą budowane.

Także z deklaracjami, że teraz to będzie super, bym nie przesadzał. Standardy są bardzo ważne, kluczowe. Ale to działanie długoterminowe.

No i najważniejsze pytanie: czy będą respektowane? Z zarządzeniem w sprawie asfaltu ZMID i inni mieli problemy, choć było krótsze i prostsze do zrozumienia ;-)

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr wrz 09, 2009 20:48 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz sty 29, 2009 7:20
Posty: 202
Raffi napisał(a):
Realnie standardy będą widoczne za 3-5 lat dopiero. Projekty, które dziś są opiniowane z ich wykorzystaniem wtedy dopiero będą budowane.

Także z deklaracjami, że teraz to będzie super, bym nie przesadzał. Standardy są bardzo ważne, kluczowe. Ale to działanie długoterminowe.

No i najważniejsze pytanie: czy będą respektowane? Z zarządzeniem w sprawie asfaltu ZMID i inni mieli problemy, choć było krótsze i prostsze do zrozumienia ;-)


To czy będą respektowane jest raczej wprost proporcjonalne do upierdliwości ZM i sympatyków...

_________________
Zapraszam na blog: http://www.maciejrozalski.eu
i fotoblog: http://www.maciejrozalski.cal.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr wrz 09, 2009 21:05 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
johnkelly napisał(a):
To czy będą respektowane jest raczej wprost proporcjonalne do upierdliwości ZM i sympatyków...


W tej kwestii można na nas liczyć. Choć oczywiście też mamy ograniczenia.

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz wrz 10, 2009 0:30 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): Cz wrz 03, 2009 21:01
Posty: 7
Dziękujemy Wam koledzy i koleżanki z ZM:):), TO WSPANIALY DOKUMENT:).
Pytanie do aktywistów z ZM, czy jest jakakolwiek szansa by Wasze oczy skierowały się teraz na województwo mazowieckie? BARDZO WAS PROSZĘ. Jeśli to wymaga jakiekolwiek pracy dodatkowej, zaangażowania swojej osoby do wysyłania dokumentów:) dajcie znać pomogę. Ale naprawdę complimenti. Pewnie to dla Was maniaków:) rowerowych to ma mniejsze znaczenie, ale dla mnie ogromne bardzo dziękuję Wam za inicjatywę by przyczepki rowerowe stały się oficjalnie legalne:):):):)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So wrz 12, 2009 7:10 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Wito napisał(a):
Dziękujemy Wam koledzy i koleżanki z ZM:):), TO WSPANIALY DOKUMENT:)


No, taki idealny nie jest. Przez rok leżakowania w szufladzie nie poprawiono nawet wskazanego palcem błędu ortograficznego, ostało się też parę co najmniej dyskusyjnych rozwiązań i wymogów.

Cytuj:
Pytanie do aktywistów z ZM, czy jest jakakolwiek szansa by Wasze oczy skierowały się teraz na województwo mazowieckie? BARDZO WAS PROSZĘ.


W skrócie rzecz - ZM działa tam, gdzie są aktywni członkowie ZM albo zorganizowane wsparcie ze strony tubylców. Czujnie obserwujemy Mazowsze, zdarzało nam się działać np. w Sierpcu, Konstancinie, Piasecznie, Legionowie, Wołominie, Platerowie, Płocku, Kołbieli, Brwinowie, Wyszkowie... Teraz na dniach ruszamy z projektem rowerowym w Nowym Dworze. Ale żeby coś z tego było, musi być np. jakaś zdeterminowana grupa mieszkańców albo samorząd chętny do współpracy. Bez tego działania "warszawki" z doskoku trafiają w próżnię i są mało efektywne.

Cytuj:
Jeśli to wymaga jakiekolwiek pracy dodatkowej, zaangażowania swojej osoby do wysyłania dokumentów:) dajcie znać pomogę.


Na pewno będzie wymagać, i to dużo :-) Ale daj znać o co konkretnie chodzi.

Cytuj:
Ale naprawdę complimenti. Pewnie to dla Was maniaków:) rowerowych to ma mniejsze znaczenie, ale dla mnie ogromne bardzo dziękuję Wam za inicjatywę by przyczepki rowerowe stały się oficjalnie legalne:):):):)


To akurat inna bajka - przyczepki legalizowane są w propozycji zmian ogólnopolskiego Prawa o ruchu drogowym:

http://www.zm.org.pl/?a=pord-097

a ten wątek w zasadzie jest o lokalnych warszawskich standardach projektowania ścieżek rowerowych :-)

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N wrz 13, 2009 10:23 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt kwi 04, 2008 11:21
Posty: 416
Lokalizacja: Laski - Warszawa
A ja się specjalnie nie cieszę. Śmieszą mnie nadzieje, że nie będzie już krawężników w poprzek drogi lub że będą się zdarzały rzadziej: od lat są nielegalne, a według moich obserwacji większość krawężników w Warszawie przekracza dwukrotnie dopuszczalną wysokość 1 cm. Co zmienią wytyczne, które są aktem niższej rangi? Wielu kluczowych spraw w ogóle tu nie ma, jak choćby wspomniane już dopuszczenie ruchu pod prąd na zasadach ogólnych. Obszerny rozdział o sygnalizacji uwzględnia różnicę w czasie ewakuacji między samochodem a rowerem, ale tej między rowerem a pieszym - już nie, wręcz sugeruje, że zawsze powinny być identyczne. Jednoznaczne odrzucenie możliwości prowadzenia ścieżki między wiatą a zatoką przystankową to regulacja co najmniej kontrowersyjna, zob. choćby tekst Tomasza Rolińskiego o Kopenhadze http://www.zm.org.pl/?a=kopenhaga-095. Czasem, a może nawet często, to jest właśnie rozwiązanie najlepsze, a teraz trudno będzie je gdziekolwiek zastosować. Nie przewiduje się na żadnych skrzyżowaniach poprowadzenia przejazdu wzdłuż pasu ruchu (jak w ostatniej relacji z Wrześni http://www.zm.org.pl/?a=wrzesnia-099, zdjęcie nr 3). Jest tam natomiast rysunek "wzorcowego" skrzyżowania z drogą lokalną, na którym droga rowerowa jest wyesowana, żeby samochód wyjeżdżający z tejże lokalnej mógł się zatrzymywać dopiero za nią, a nie przed nią. "7.2.8 Zaleca się stosowanie sygnalizacji wzbudzanej ręcznie na drogach lokalnych oraz na relacjach skrętnych." - a powinno to być co najwyżej rozwiązanie dopuszczalne, nigdy zalecane - a jednocześnie nie przecyzuje się nawet, jak powinny być umieszczane. Itd., itp. Mam wrażenie, że autorzy dorbą infrastrukturę rowerową znają ze słyszenia i pobieżnych lektur, a nigdy z takiej nie korzystali. Obawiam się wręcz, że te standardy będą przez urzędników częściej wykorzystywane do odrzucania naszych postulatów niż nam posłużą jako efektywna pomoc w ich przeforsowaniu. Np. kostka betonowa - dzięki uwagom ZM usunięto przykład ciągów zbrojenia podziemnego, ale zostawiono mozliwość jej stosowania wszędzie tam, gdzie "wymagane jest zastosowanie nawierzchni łatwo rozbieralnej". Wystarczy więc opinia zarządcy drogi, że chce mieć nawierzchnię rozbieralną, a można zgodnie z tymi wytycznymi (a więc bez niczyjej dodatkowej zgody) zastosować tu kostkę. Obym się mylił.

Przede wszystkim jednak widzę tu zmarnowaną okazję - pretensje mogę mieć tylko do siebie - do poruszenia choćby problemu ścieżek po jednej względnie po obu stronach ulicy. Nigdzie nie ma ani słowa o tym, że przy określonych kategoriach ulic - klasa, natężenie ruchu, liczba pasów, odległości między skrzyżowaniami itp. - należy budować ścieżki lub wyznaczać pasy po obu stronach. O tym, że czasem bezpieczniejsza jest ścieżka jednokierunkowa... Obawiam się, że ten dokument przede wszystkim utrwali na wiele lat obecny model ze ścieżką po jednej stronie ulicy z jego spójnością, bezpośredniością, atrakcyjnością, bezpieczeństwem i wygodą. Znacznie bardziej, niż takie standardy, przydałby się dobry oficer rowerowy z kompetentnym i odpowiednio licznym zespołem, własnym budżetem i realnym zakresem władzy, ale to już zupełnie inny temat.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt wrz 25, 2009 14:42 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
marek.slon napisał(a):
A ja się specjalnie nie cieszę. [...]


A Ty tradycyjnie pesymistycznie :-)

Ja, jako praktyk opiniowania projektów i użerania się z leniwymi, niedouczonymi wyrobami inżynieropodobnymi, cieszę się, że mam bumagę, do której mogę się odwołać w przypadkach powtarzających się z nużącą regularnością elementarnych błędów projektowych, takich jak brak wyłukowań. Mam optymistyczną nadzieję, że pozwoli to ograniczyć idiotyczne dyskusje typu "w latach siedemdziesiątych projektowałem łuki 2 m i wszyscy byli zadowoleni", "a na jakiej podstawie Pan mówi, że tu rowerzysta nie skręci" itp.

Cytuj:
Śmieszą mnie nadzieje, że nie będzie już krawężników w poprzek drogi lub że będą się zdarzały rzadziej: od lat są nielegalne, a według moich obserwacji większość krawężników w Warszawie przekracza dwukrotnie dopuszczalną wysokość 1 cm.


No niestety, w Polsce nie ma co mieć nadziei, że drogowcy sami z siebie zaczną przestrzegać prawa. Ale widać wyraźnie, że w obszarach, w których ktoś się uprze i systematycznie truje urzędom dupę, następuje stopniowa poprawa. Na stronie masz liczne przykłady interwencji Tomka Rolińskiego, Gromanika, Michała Stańczyka, Maćka Sulmickiego i kilku innych osób, które doprowadziły różne elementy infrastruktury drogowej do stanu zbliżonego do obowiązujących przepisów. W sytuacji, w której nie ma przepisu - chociażby prawa lokalnego - jest znacznie trudniej.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL