Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 102 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr maja 06, 2009 9:15 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz maja 29, 2008 9:46
Posty: 307
Lokalizacja: Ursus
źródło: http://www.polskatimes.pl/warszawa/113012,wislana-trasa-otwiera-sie-na-rowerzystow,id,t.html
Cytuj:
Wiślana trasa otwiera sie na rowerzystów

Brzegi Wisły zatętnią życiem. Przebudowa czeka Nadwiślańską Ścieżkę Rowerową, która stanie się najatrakcyjniejszą w Warszawie trasą dla jednośladów.
Droga dla rowerzystów, przebiegająca od granicy Łomianek z Bielanami do Portu Czerniakowskiego zostanie poszerzona, jej nawierzchnie wyremontowane i wyłożone asfaltem. Wypięknieją również bulwary wiślane, gdzie oprócz ścieżek rowerowych pojawi się promenada. Jadąc rowerem lewym brzegiem Wisły, będzie można zatrzymać się na kawę w nadrzecznej kawiarence albo na seans w plenerowym kinie. Prace ruszą w przyszłym roku.

16-kilometrowa nadwiślańska ścieżka rowerowa przebiega przez atrakcyjne tereny zielone. Wymaga jednak gruntownej przebudowy, bo w tej chwili trudno ją nawet nazwać trasą.

- Są na niej nierówności, w wielu miejscach urywa się i prowadzi donikąd, a to utrudnia przejazd - przekonuje Marcin Jackowski z Zielonego Mazowsza.

Projektanci z firmy FaberMaunsell Polska wykonali na zlecenie ratusza koncepcję modernizacji ścieżki od zbiegu ulic 11 listopada z Dziwożony na granicy Bielan z Łomiankami. Większych zmian nie będzie w parku Młocińskim, bo tu trasa jest w dobrym stanie. Projektanci proponują za to dodatkowy przejazd dla rowerów w tym miejscu. - Druga ścieżka mogłaby być poprowadzona przy wale wiślanym i omijałaby park - wyjaśnia Jarosław Artowicz z FaberMaunsell. Dzięki modernizacji trasy i przy okazji budowy mostu Północnego rowerzyści zyskają przejazd przez ul. Prozy - prędkość dla samochodów zostanie ograniczona specjalnie po to, by bezpiecznie mogły tędy przejeżdżać jednoślady.

Z kolei przy ul. Dewajtis trasa zostanie rozdzielona na dwie nitki. Dzięki temu rowerzyści dojadą m.in. do atrakcyjnych terenów Lasku Bielańskiego. U zbiegu Wisłostrady i Gwiaździstej ścieżka połączy się z trasą rowerową po zachodniej stronie Wisłostrady. Rowerzyści ul. Gwiaździstą bez trudu dostaną się więc na Kępę Potocką.

- Tam płynie rzeczka Łacha Potocka, która jest doskonałym miejscem do wypoczynku - zapewnia Jackowski. Ze względów bezpieczeństwa odcinek ścieżki od trasy AK aż do Centrum Olimpijskiego zostanie przesunięty w stronę Wisły. Z Nadwiślańskiej Ścieżki Rowerowej będzie można przejechać na prawy brzeg Wisły wszystkimi mostami oprócz Poniatowskiego, zjechać na Agrykolę, Trasę Łazienkowską i Świętokrzyską. Jak zapewniają urzędnicy, modernizacja trasy rozpocznie się w przyszłym roku.

- Wystąpimy o dofinansowanie z unijnych funduszy wysokości ok. 40 mln zł - zapewnia Marek Piwowarski, pełnomocnik prezydenta ds. zagospodarowania Wisły.

Ale na tym nie koniec. Zmodernizowany zostanie również północny odcinek bulwarów wiślanych w okolicy mostu Gdańskiego. Tu ścieżka ma być poszerzona do 4 m i rozdzielona na dwa pasy ruchu dla rowerzystów. Same bulwary zmienią się w gigantyczną pieszą promenadę. Na pierwszy ogień pójdzie odcinek od ul. Boleść do Tamka. W okolicach mostu Śląsko-Dąbrowskiego powstanie park rzeźby nowoczesnej i łąka warsztatów plenerowych. Staną kawiarenki, galerie, sceny dla artystów, kino plenerowe. Powstaną dwie ścieżki rowerowe - szybkiego ruchu wzdłuż Wisłostrady i pieszo-rowerowa na promenadzie.

Ostateczną koncepcję przebudowy tego fragmentu bulwarów poznamy 14 maja. Modernizacja potrwa dwa lata - do 2011 r. Później wypięknieją pozostałe fragmenty bulwarów. Na promenadzie powstanie m.in. strefa naukowa w okolicach Centrum Nauki Kopernik, a przy pomniku Sapera park sportów ekstremalnych. Wzdłuż bulwarów rozbudowane mają być przejścia podziemne, do których będzie można wjechać rowerem wprost ze ścieżki.

Wiślański szlak rowerowy jest m.in. w Krakowie, gdzie 10 km trasa wzdłuż rzeki przebiega atrakcyjnymi wałami przeciwpowodziowymi m.in. wzdłuż Wawelu, placu Centralnego i Nowej Huty.

Dwa pytania:
- Czy terminy podane w artykule są wg Was realne?
- Jaki będzie koszt tej modernizacji?

_________________
www.rowerowy-ursus.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr maja 06, 2009 11:34 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Tarciu napisał(a):
- Czy terminy podane w artykule są wg Was realne?


Wg mnie - nie. Chyba, że stanie się to tematem wyborczym albo coś w ten deseń.

Różnymi odcinkami szlaku zarządza bodajże 18 różnych instytucji, do tego są działki o nie do końca uregulowanym stanie prawnym. Zdobycie wszystkich uzgodnień i pozwoleń to będzie droga przez mękę.

Cytuj:
- Jaki będzie koszt tej modernizacji?


Nie wgłębiałem się w kosztorys, ale sporo zależy od tego, co ostatecznie wejdzie w zakres modernizacji. Bo w koncepcji jest parę obiektów, które mogą trochę nabić koszty, np. "agrafka" pozwalająca na bezpośredni zjazd z dolnego poziomu mostu Gdańskiego na Szlak Wisły. Z drugiej strony, pewne rzeczy mogą być niedoszacowane, np. koszt wzmocnienia wału przeciwpowodziowego.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz maja 07, 2009 8:13 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So cze 09, 2007 14:46
Posty: 984
Lokalizacja: Belany
Cytuj:
Nadwiślańska Ścieżka Rowerowa, stanie się najatrakcyjniejszą w Warszawie trasą dla jednośladów.


Hurra, będą atrakcje! Przymusowy przejazd na drugą stronę rzeki przy każdym moscie! ;-P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz maja 07, 2009 23:46 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 23, 2008 17:51
Posty: 118
Lokalizacja: Stolica - zachodnie centrum
Po tych niespełnianych obietnicach przedwyborczych trudno w to uwierzyć dopóki to nie powstanie... :roll:

_________________
"Lobby rowerowe jest bardzo silne i zaborcze" - Janusz Galas, Inżynier Ruchu m.st. Warszawy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt maja 08, 2009 10:25 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz maja 29, 2008 9:46
Posty: 307
Lokalizacja: Ursus
Luzik, Pawrzes, tu chodzi o ścieżkę rekreacyjną, nie transportową, więc ta ma szansę powstać dużo szybciej... Tu mentalne blokady nie występują.

_________________
www.rowerowy-ursus.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr cze 17, 2009 8:10 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Cytuj:
Zdecyduj jaki chcesz bulwar nad Wisłą
bart
2009-06-16, ostatnia aktualizacja 2009-06-16 21:24

Jaki będzie lewobrzeżny bulwar nad Wisłą? Koncepcja gotowa, 50 mln zł na realizację jest. Ratusz zaprasza dziś na debatę publiczną w godz. 16-19 do kawiarni Nowy Świat 63.

Wezmą w niej udział m.in.: wiceprezydent Warszawy Andrzej Jakubiak oraz Patryk Zaręba, Marta Grzybowska, Adam Dąbrowski z pracowni RS Architektura (wygrali konkurs na projekt zagospodarowania nabrzeża). Nad Wisłą do 2013 r. powstanie wielkomiejski bulwar z placami w kluczowych miejscach (np. na osi Zamku Królewskiego), szeroka ścieżka dla rowerzystów i rolkarzy, plaża (w rejonie Biblioteki Uniwersyteckiej). "Front Warszawy" będzie pełen atrakcji: 25 pawilonów ekspozycyjnych, sześć restauracyjnych. Nie zabraknie przystani tramwajów wodnych i pływających restauracji. - Chcieliśmy stworzyć przestrzeń dla użytkowników w różnym wieku, z programem rekreacyjno-spacerowym dostępnym dla wszystkich przez cały rok - mówił Patryk Zaręba zaraz po rozstrzygnięciu konkursu 14 maja.


Ta 'szeroka' ścieżka to oczywiście pasek asfaltu o minimalnej dopuszczalnej szerokości, nadający się na rzadko uczęszczaną drogę dzielnicową, a nie jedną z głównych tras rekreacyjnych w mieście. Jesli ktoś miałby czas i chęć, warto o tym wspomnieć.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lis 26, 2009 18:25 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.polskatimes.pl/warszawa/fakt ... ,id,t.html


Andrzej Rejnson napisał(a):
Trasa rowerowa wzdłuż wyjątkowej zieleni Wisły

Nadwiślańska Trasa Rowerowa - kilkudziesięciokilometrowa ścieżka dla jednośladów ma przebiegać wzdłuż atrakcyjnych terenów zielonych położonych na lewym brzegu Wisły. Choć na początku ratusz planował, że szlak będzie prowadził z Łomianek do portu Czerniakowskiego, chce go teraz wydłużyć do Konstancina. Urzędnicy złożyli już wnioski o dofinansowanie z funduszy unijnych. Jeżeli wszystko pójdzie po ich myśli, to odnowioną trasą przejedziemy w 2011 r.

- Projekt Wiślanej Trasy Rowerowej dotyczy rzeki od Beskidów aż po Bałtyk, dlatego staramy się poszerzać spojrzenie na Nadwiślańską Ścieżkę Rowerową nie tylko w jej istniejącym przebiegu, ale także w odcinkach, których dziś nie ma - w szczególności w południowej części w kierunku Konstancina-Jeziornej - tłumaczy Marek Piwowarski, pełnomocnik ratusza ds. Wisły.

Koncepcja ścieżki do portu Czerniakowskiego była gotowa już w maju. Przygotowała ją firma FaberMaunsell. Projektanci wyliczyli, że latem z istniejących elementów ścieżki korzysta w weekend nawet 2,5 tys. osób. Podkreślali też, że choć szlak istnieje, to potrzebna jest jego przebudowa. Dlatego zaproponowali m.in. poprawienie nawierzchni (część z tych planów ratusz już zrealizował m.in. na wysokości Spójni). W zależności od odcinka będzie ona asfaltowa, gruntowa lub nawet z kostki.

Trasa ma przebiegać m.in. przez park Młociński. Ze względów bezpieczeństwa odcinek ścieżki od Trasy AK do Centrum Olimpijskiego zostanie przesunięty w stronę rzeki. Projektanci zadbali również o atrakcyjne połączenia z pobliskimi terenami zielonymi.

Będziemy mogli np. dojechać do Lasku Bielańskiego czy na Kępę Potocką. Rowerzyści mają mieć też ułatwiony dojazd na drugą stronę rzeki. M.in. ulicą Prozy przez projektowany most Północny. Dostępne mają być dla nich wszystkie mosty oprócz Poniatowskiego. Zjechać będzie można również na Agrykolę czy Trasę Łazienkowską.

Szlak będzie również przebiegać przez bulwary, których modernizacja ma zakończyć się pod koniec 2013 r.

Koncepcja z maja zatrzymuje się na porcie Czerniakowskim. Projektanci zaproponowali, żeby w tym miejscu zbudować kładkę nad terenem ochronnym MPWiK. - Sama kładka została oszacowana na ok. 20 mln zł. Realizacja tak długiej ścieżki musi kosztować według nas minimum 42 mln zł, dlatego będziemy szukali innego rozwiązania w tym miejscu - mówi Piwowarski.

Urzędnicy chcą, żeby dalej szlak biegł wzdłuż atrakcyjnego i bogatego w zieleń Wału Zawadzkiego aż do Konstancina. Po drodze byłyby m.in. odgałęzienia do Wilanowa.

Na trasie mają znaleźć się również kocie oczy, czyli odblaski ułatwiające poruszanie się po zmroku, a także stojaki i znaki. Ścieżki będą miały najprawdopodobniej szerokość 3 metrów. Urzędnicy chcą też odnowić ścieżki przebiegające przy rzece po praskiej stronie. Urzędnicy chcą, by prace ruszyły już w 2010 r.


Ciekawe, jak to się ma do budżetu na przyszły rok i planów zrobienia cudownych dwumetrowych ścieżynek przy bulwarach...

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lis 26, 2009 22:27 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz maja 29, 2008 9:46
Posty: 307
Lokalizacja: Ursus
Brzmi pięknie. Fakt, że Warszawa będzie się starać o europejskie dofinansowanie, daje mi cień nadziei, że tym razem chodzi o konkret i na roztaczaniu wizji się nie skończy.

Szerokość trzy metry to minimum rozsądku. Jeśli trasa zostanie dobrze zaprojektowana i wykonana, to i na trzech metrach będzie ciasno.

_________________
www.rowerowy-ursus.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lis 26, 2009 22:35 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
Mnie za to martwią słowa o nawierzchni "asfaltowej, gruntowej, a nawet z kostki" bo to oznacza kompletny brak zrozumienia potrzeb rowerzystów, niezgodność ze Standardami, tandetę i nieprzejezdność.

Martwi mnie też szerokość, choć już mniej niż nawierzchnia. Mniej, bo oczywiście 3m to na większości odcinków więcej niż jest obecnie.Obecne potoki ruchu (2400poj na dobę) przy założeniu, że nocami w weekend jeździ mniej osób niż w dzień to kilkaset rowerów na godzinę. A one jeszcze wzrosną po poszerzeniu i poprawie stanu nawierzchni. Obawiam się, że 3m to może być za mało, jeżeli myślimy naprawdę przyszłościowo. Obym się mylił w tym względzie.

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lut 03, 2010 8:00 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Odcinek od Mostu Gdańskiego do Świętokrzyskiego wg wizji ZMM:

http://www.zm.org.pl/tmp2/bulwary/

Główny problem to "bezkolizyjne" przejazdy ścieżki nad przejściami podziemnymi - będzie falowanie i spadanie, falowanie i spadanie, falowanie i spadanie...

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 102 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL