Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: N maja 24, 2009 13:55 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): Śr maja 20, 2009 10:43
Posty: 6
witam,

probem zgodności rozmieszczenia drzew na mapie ze stanem w terenie jest już rozwiązany. została sporządzona dokładna inwentaryzacja drzewostanu, zatem mapa z drzewami naniesionymi przez geodetę została zaktualizowana bardzo szczegółowo i odpowiada ze stanem faktycznym w terenie.

kilka drzew przeznaczono do usunięcia min. brzozę widoczną na fotografii powyżej... spokojnie nie ma możliwości aby drzewo wchodziło swym zasięgiem w ścieżkę.

podobnie postąpi się z innymi drzewami które w jakikolwiek sposób zagrażałyby bezpieczeństwu przyszłym uzytkownikom ścieżki

przebieg ścieżki rowerowej jest zatem stale modyfikowany aby mógł w pełni spełniać standardy bezpieczeństwa (niestety kosztem drzew - będzie walka z urzędem dzielnicy o pozwolenia)

naniesiono wszystkie nowe nasadzenia ( graby i platany oraz grupy krzewów w obrębie ulic: Keninga-Śmigielska

dokumentacja została przekazana do proacowni projektowej i trwa ostateczne kreślenie projektu ścieżki rowerowej

jako architekt krajobrazu dbam przede wszystkim o zachowanie jak największej ilości drzew ale również potrafię wskazać drzewa o niskiej wartości dendrologicznej, które można usunąć w celu jak najbardziej korzystnej modyfikacji przebiegu projektowanej ścieżki rowerowej

wcześniejsze problemy były zatem wynikiem braku inwentaryzacji drzewostanu. zatem nie ma się o co martwić wszytsko w moich rękach ;], żartuję
będzie dobrze

mam pytanie czy będzie jeszcze organizowane jakieś spotkanie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn maja 25, 2009 12:21 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz maja 29, 2008 9:46
Posty: 307
Lokalizacja: Ursus
Jeśli faktycznie jest tak, jak Pan pisze i wykonano w końcu dokładną inwentaryzację zieleni, to świetnie.
Nie wiem, jaki jest zakres Pana kompetencji, ale może warto zasugerować przeprowadzenie nowych nasadzeń w ramach "rekompensaty" za wycięcie niektórych drzew, już w bezpiecznej odległości od drogi rowerowej. Można by zaproponować gatunek drzewa, którego system korzeniowy będzie się rozwijał bardziej w głąb niż powierzchniowo, żeby uniknąć rozsadzania asfaltu za x lat.

arch. kraj. napisał(a):
mam pytanie czy będzie jeszcze organizowane jakieś spotkanie?
W tej sprawie nie mam wiedzy.

_________________
www.rowerowy-ursus.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn maja 25, 2009 22:41 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): Śr maja 20, 2009 10:43
Posty: 6
hehe po pierwsze to Pani a nie Pan,

zakres moich kompetencji w tym wypadku to inwentaryzacja zieleni i gospodarka drzewostanem w pasie drogowym, nie było propozycji wykonania projektu - zależy to od urzędu dzielnicy - gdyż projekt taki to dodatkowy koszt dla dzielnicy.

nasadzenia drzew(szczególnie w odcinku Orląt Lwowskich-Keninga) są już wystarczająco zagęszczone. Ale oczywiście ja bez problemu w ramach swoich kompetencji mogę zaprojektować zieleń w pasie drogowym. Lecz decyzja pozostaje w gestii urzędu dzielnicy.

może jeszcze coś wyjaśnić?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn maja 25, 2009 23:22 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz maja 29, 2008 9:46
Posty: 307
Lokalizacja: Ursus
arch. kraj. napisał(a):
nie było propozycji wykonania projektu - zależy to od urzędu dzielnicy
OK, zatem wycofuję swoją sugestię.

Wyjaśniliśmy sobie sytuację, wyjaśniliśmy kompetencje, wyjaśniliśmy płeć - zatem chyba wszystko już jasne :)

Czekamy zatem na poprawioną wersję projektu i jak widzę jest nadzieja, że tym razem obejdzie się bez przykrych niespodzianek.

Pozdrawiam Panią "zieloną architekt"

_________________
www.rowerowy-ursus.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz maja 28, 2009 10:12 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): Śr maja 20, 2009 10:43
Posty: 6
również pozdrawiam i będę walczyć z "moimi" drogowcami od projektu ale warszawska to trudna kwestia więc może lepiej przymknąć oko na to czy tamto grunt że drzewa nie wyrosną na ścieżce czy tez w promieniu 1.5m od niej... bo warszawska to zaledwie ok 1.5 km ściezki rowerowej przez osiedla - da sie zwolnić na tym odcinku i przeboleć te ślimaki... mam nadzieję.
ale postaram sie aby było jak najlepiej i dla rowerzystów i dla urzędu dzielnicy i dla mieszkańców warszawskiej.

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N maja 31, 2009 21:44 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz maja 29, 2008 9:46
Posty: 307
Lokalizacja: Ursus
arch. kraj. napisał(a):
bo warszawska to zaledwie ok 1.5 km ściezki rowerowej przez osiedla - da sie zwolnić na tym odcinku i przeboleć te ślimaki...
Wiesz, ja to akurat widzę inaczej. Pewnie dlatego, że patrzę na to z punktu widzenia rowerzysty często jeżdżącego w tamtym rejonie, co zmienia perspektywę :)

To może być pierwsze 1,5 km prawdziwej DROGI (nazwa "ścieżka" zachęca do bagatelizowania) rowerowej w Ursusie, o przyzwoitej jakości i zbudowanej w miejscu, gdzie faktycznie jest potrzebna. Każdy dodatkowy zygzak zmniejszy komfort i wydłuży czas przejazdu - a droga rowerowa w takim miejscu nie powstaje z myślą o niedzielnych przejażdżkach, gdzie im dłużej tym lepiej, tylko przede wszystkim do jazdy na co dzień w celach komunikacyjnych.
Oczywiście zdaję sobie sprawę, że to nie jest budowa w szczerym polu i rozumiem, że kompromisy są nieuniknione, zwracam tylko uwagę, że każdy "ślimak" jest pogorszeniem jakości drogi.

_________________
www.rowerowy-ursus.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt cze 02, 2009 9:58 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
arch. kraj. napisał(a):
ale warszawska to trudna kwestia więc może lepiej przymknąć oko na to czy tamto


A jaka ulica w Ursusie nie jest "trudną kwestią"? Może Jagiełły? Albo Traktorzystów?

Podobne usprawiedliwienie słyszymy średnio 3 razy tygodniowo. Ostatnio trudną kwestią była np. Marywilska, Czołowa, Marynarska, POW, Obwodnica Śródmiejska itp. itd.

Mogę zrozumieć trudności przy Bony, bo tam ta ścieżka jest wciśnięta trochę na siłę, do tego sporo cennych drzew, ale akurat na tym odcinku Warszawskiej są hektary wolnego miejsca do dyspozycji.

Cytuj:
bo warszawska to zaledwie ok 1.5 km ściezki rowerowej przez osiedla


1,5 km przez osiedla, potem 1 km przez dwa razy gęściej zabudowane osiedla, potem 3 km wzdłuż terenów zamkniętych (kolejowych), parę obiektów, skomplikowany węzeł, potem odcinek już spaprany wcześniej - i w sumie do centrum wychodzi 10 km toru przeszkód. Bez urazy, ale w terenie zabudowanym non-stop są jakieś problemy - i projektantowi płaci się za to, żeby je rozwiązywał, a nie robił kopiuj-wklej z podręcznika i rozkładał bezradnie ręce że się nie mieści.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt cze 05, 2009 10:56 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): Śr maja 20, 2009 10:43
Posty: 6
no rozumiem,
najlepszym rowiązaniem byloby wycięcie drzew przy chodniku wzdłuż Warszawskiej i puszczenie tamtędy drogi rowerowej... ale poleci kilkanaście lub kilkadziesięt drzew a na to potrzebna jest zgoda dzielnicy .... a za każde pozwolenie na usunięcie jednego drzewa płaci się po kilka - kilkanaście tysięcy ... takie są przepisy : np opłata za pozwolenie na wycięcie klonu pospolitego o obwodzie pnia 70 cm (przeciętne drzewo) kosztuje 13 212,28 zł - stawka obliczona na podstawie:

"Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody" (Dz. U. Nr 92/2004 r., poz. 880, ze zm.)
Stawki w 2007 r.: "Obwieszczenie Ministra Środowiska z dnia 12 października 2006 r. w sprawie stawek opłat za usunięcie drzew i krzewów oraz kar za zniszczenie zieleni na rok 2007" (M.P. Nr 73/2006r., poz. 733)
Stawki w 2008 r.: "Obwieszczenie Ministra Środowiska z dnia 16 października 2006 r. w sprawie stawek opłat za usunięcie drzew i krzewów oraz kar za zniszczenie zieleni na rok 2008" (M.P. Nr 77/2007r., poz. 828)
Stawki w 2009 r.: "Obwieszczenie Ministra Środowiska z dnia 14 października 2008 r. w sprawie stawek opłat za usunięcie drzew i krzewów oraz kar za zniszczenie zieleni na rok 2009" (M.P. Nr 82/2008r., poz. 725)
Współczynniki różnicujące stawki za usunięcie drzew w zależności od obwodu pnia - w 2007 r. , 2008 r. i 2009 r.: "Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 13 października 2004 r. w sprawie stawek opłat dla poszczególnych rodzajów i gatunków drzew" (Dz. U. Nr 228/2004 r., poz. 2306)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr wrz 16, 2009 11:05 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): Śr maja 20, 2009 10:43
Posty: 6
wiatm a mam pytanie czy "rowerzyści z ul warszawskiej" mają jakieś postulaty apropo roślinności wzdłuż projektowanej ścieżki rowerowej wzdłuż ulicy warszawskiej. przez roślinność mam na myśli drzewa i krzewy które są przewidziane do posadzenia wzdłuż projektowanej ściezki rowerowej... wolicie tylko trawniki wzdłuż ściezki? czy tez krzewy mogś się pojawić lub małe drzewka - oczywiście w odpowiedniej odległości od skrajni drogi rowerowej ;] powiedzmy zostawiając 1 metr trawnika wzdłuż ścieżki jako swoiste pobocze...
czekam na uwagi,
pozdrawiam - projektant


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr wrz 16, 2009 13:08 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
arch. kraj. napisał(a):
wiatm a mam pytanie czy "rowerzyści z ul warszawskiej" mają jakieś postulaty apropo roślinności wzdłuż projektowanej ścieżki rowerowej wzdłuż ulicy warszawskiej. przez roślinność mam na myśli drzewa i krzewy które są przewidziane do posadzenia wzdłuż projektowanej ściezki rowerowej... wolicie tylko trawniki wzdłuż ściezki? czy tez krzewy mogś się pojawić lub małe drzewka - oczywiście w odpowiedniej odległości od skrajni drogi rowerowej ;] powiedzmy zostawiając 1 metr trawnika wzdłuż ścieżki jako swoiste pobocze...
czekam na uwagi,
pozdrawiam - projektant


Nie jestem rowerzystą z Warszawskiej, a ogólnie rowerzystą, tym niemniej postaram się odpowiedzieć:

Generalnie roślinność jest przez nas bardzo mile widziana. Przyjemniej się jedzie pośród zieleni. Nie tylko goła trawa, ale także klomby, żywopłoty, czy drzewa są mile widziane. Może być nawet bliżej niż metr od ścieżki (zwłaszcza klomby). Należy jednak pamiętać o kilku sprawach:

1) Widoczność - zwłaszcza w rejonie skrzyżowań, przejazdów, wyjazdów z posesji etc żywopłoty, czy inne wyższe rośliny utrudniają widoczność. Tam należy stosować roślinność niską (do 50-60cm), krzewy płożące, klomby z kwiatami etc.

2) Bezpieczeństwo - krzewy róży i inne zawierające kolce i inne ostre elementy raczej nie powinny się znajdować w okolicy drogi rowerowej.

3) Skrajnia drogi rowerowej - 50cm w poziomie, 2,5m w pionie. Zwłaszcza to w pionie jest istotne w przypadku drzew. Konara na wysokości 1,6m nocą nie oświetli żadna lampka rowerowa (bo ona oświetla ziemię), więc coś takiego może być śmiertelną pułapką dla rowerzystów jadących po zmroku.
Ogólnie piętra roślinności najlepiej jest stopniować - im bliżej ścieżki tym niższa roślinność.

4) Oświetlenie - rowery mają słabe lampki małej mocy, więc jak jest możliwość, najlepiej roślinność dobierać tak, by możliwie jak najmniej ograniczała dopływ światła latarni ulicznych na drogę rowerową w nocy. To ważne także ze względu na poczucie bezpieczeństwa rowerzystów - jazda po ciemnej drodze dla rowerów w nocy jest postrzegana przez ludzi jako niebezpieczna i wielu rowerzystów może wtedy chcieć jechać jezdnią.

Nie trzeba natomiast w ogóle rezygnować z sadzenia z drzew, czy wyższych żywopłotów - trzeba je natomiast odpowiednio rozmieszczać, by nie stały pomiędzy latarniami, a drogą rowerową.

5) System korzeniowy - najlepiej by nie rozsadzał nawierzchni drogi rowerowej i jej podbudowy. Tu pewnie da się problem rozwiązać geowłókninami itp, to już Pan wie na pewno lepiej niż ja, które rozwiązania się najlepiej sprawdzą :-)


I na koniec hint dotyczący nie tylko dróg rowerowych: bardzo często zamiast słupków uniemożliwiających nielegalne parkowanie można zaproponować bardziej estetyczną zieleń w betonowych donicach trwale zamocowanych do gruntu. A zamiast barierek stalowych - żywopłoty.
Warto tak robić, bo to ładniej wygląda i na dodatek lepiej się sprawdza (słupki i barierki są niszczone). W przypadku ddr pamiętać należy o skrajni, ale to pisałem powyżej.

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL