OK, wizja lokalna odbyła się, poniżej wyniki.
Paczkę ze zdjęciami pobierzesz tutaj (20MB):
http://rapidshare.com/files/217716716/Warszawska_zdjecia_IV.2009.zipZostały pogrupowane zgodnie z kolejnością, w jakiej opublikowałeś swoje zdjęcia sprzed 4 lat. Robił je w większości kolega Marek, który być może również dorzuci swoje 3 grosze.
Co do Twoich pytań:
- zmieniło się coś, jeśli chodzi o zabudowę pola przy granicy z Piastowem?
Bloki "podeszły" trochę bliżej, a reszta wolnego miejsca czeka chyba na POW, która tędy będzie biegła.
- parkowanie
Jak widać na zdjęciach, obecnie na chodniku i trawniku między Hermana a Orłów Piastowskich parkuje jeszcze więcej samochodów, niż 4 lata temu.
- przystanki
Co do położenia - zmian nie stwierdziłem.
- drogi dojścia pieszego
Ciężko mi powiedzieć.
- chodniki
Wprawdzie 4 lata temu nie mieszkałem jeszcze w Ursusie, ale z tego co widzę po zdjęciach i ich stanie obecnie - zostały wyremontowane chyba na całej długości od Orląt Lwowskich do Jagiełły (niestety). Od Orląt Lwowskich do torów - został nieruszony. Ciekawe, czy ma to związek z budową POW, która nad tym odcinkiem będzie biegła. Być może POW rzutuje też jakoś na fakt przerzucenia ścieżki na drugą stronę, ale to tylko luźne przypuszczenie.
I pytania z maila:
Cytuj:
1. Czy jest sens przerzucać drogę na stronę północną na odcinku od Orląt Lwowskich do granicy Piastowa? Jeśli nie da się kontynuować dwukierunkowej po stronie południowej, to może dałoby się dwie jednokierunkowe?
Wg mnie przerzucenie na drugą stronę to złe rozwiązanie, nie widzę uzasadnienia. Szczególnie, że jeśli spojrzeć na Warszawską w Piastowie - to wg mnie dużo lepsza możliwość kontynuacji jest tam nadal po stronie południowej. Pytanie, czy projektant brał pod uwagę kwestię kontynuacji w Piastowie - na pewno powinien.
Cytuj:
Czy nie dobrze byłoby zamienić miejscami projektowaną ścieżkę z chodnikiem? To na pewno podroży koszty, ale mam wrażenie, że taka ścieżka między drzewami to będzie trakt spacerowy.
Zdecydowanie wolałbym wariant o którym mówisz. Po pierwsze - ścieżka między drzewami będzie na 100% atrakcyjnym miejscem do spacerów (widzieliśmy tam sporo rodziców z wózkami, zdecydowanie woleliby spacerować dalej od drogi). Po drugie - ścieżka przy ulicy będzie szybsza i wygodniejsza. Owszem, zakręty w obecnym projekcie są niezbyt ostre, ale są i wydłużają ścieżkę i sprawiają, że dotychczasowa droga będzie bardziej "kusić" sprawnych rowerzystów. Dodatkowo trzeba brać pod uwagę fakt, że jak dziś wpasuje się ściśle ścieżkę między stosunkowo młode drzewa, to za 10 lat część z nich będzie wchodzić w skrajnię, ograniczać widoczność itp itd. Natomiast, tak jak zauważyłeś, fakt wyremontowania chodników bardzo obniża szanse na takie rozwiązanie.
Cytuj:
Czy konieczne jest wyprowadzenie drogi na północ w Orłów Piastowskich? Czy są widoki na kontynuację tej ścieżki?
Jak dla mnie - nie ma możliwości ani specjalnie sensu, żeby robić ścieżkę na Orłów Piastowskich. Nic mi też nie wiadomo o takich planach.
A teraz moje uwagi do projektu, z założeniem że mogę mówić jedynie od strony "co warto zrobić", a nie "jak", bo na tym się już nie znam
- przedept od Warszwskiej do Orląt Lwowskich/Zagłoby nadal jest intensywnie używany, tak przez rowerzystów jak i pieszych. Twoja propozycja z 2005r. jest nadal aktualna.
- skrzyżowanie z Orląt Lwowskich - przydałaby się wysepka (azyl), jeśli nie stały to przynajmniej z prefabrykatów
- tak jak zaznaczyliście w pdf-ach powyżej, bardzo wskazane puszczenie ścieżki przez wyjazdy z osiedli grzbietem progów spowalniających
- konieczne jest umożliwienie sprawnego wjazdu i zjazdu z ul. Hermana. To przyjazne rowerzystom i popularne połączenie z Gołąbkami
- rondo z Orłów P. /Keniga - o ile to możliwe, przydałoby się wygodne połączenie ścieżki z Orłów Piastowskich (gdzie ścieżki raczej nie będzie). Być może to miał na myśli projektant, robiąc to wyprowadzenie ścieżki na północ.
- pod adresem Warszawska 42 (między Listopadową a Śmigielską) znajduje się otwarta niedawno Biedronka. Potrzebne dogodne połączenie ze ścieżką.
- skrzyżowanie Warszawskiej z Jagiełły - konieczne uzupełnienie oznakowania poziomego na przejeździe rowerowym (a może nawet czerwony kolor nawierzchni?) - widać na zdjęciu
Na koniec dwa pytania związane z zadrzewieniem:
1. Czy drzewa zaznaczone na projekcie powinny dokładnie odpowiadać stanowi rzeczywistemu, czy to tylko taki symbol "gdzieś tu rosną drzewa"?
2. Jak wygląda sprawa ew. wycinki w celu budowy drogi rowerowej? Czy można coś wyciąć?
To chyba tyle ode mnie, gdybyś jeszcze potrzebował jakichś informacji lub zdjęć - daj znać, mogę coś pstryknąć jeszcze jutro.