Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr wrz 16, 2009 13:29 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
arch. kraj. napisał(a):
no rozumiem,
najlepszym rowiązaniem byloby wycięcie drzew przy chodniku wzdłuż Warszawskiej i puszczenie tamtędy drogi rowerowej... ale poleci kilkanaście lub kilkadziesięt drzew a na to potrzebna jest zgoda dzielnicy .... a za każde pozwolenie na usunięcie jednego drzewa płaci się po kilka - kilkanaście tysięcy ... takie są przepisy


Fakt, dzielnica musi sama sobie wydac pozwolenie i sama od siebie przyjąć opłatę. Dramat ;-)

Co do opłat, to na mocy ustawy "o ochronie przyrody" zwolniona od opłat są m.in. "za usunięcie drzew które które zagrażają bezpieczeństwu ruchu drogowego oraz kolejowego albo bezpieczeństwu żeglugi" (art 86.1 pkt 5 ustawy) i "w związku z przebudową dróg publicznych i linii kolejowych" (art j.w. pkt 6 ustawy). Tu jak mniemam sprawa podpadałaby przynajmniej pod ten drugi paragraf - budowa drogi rowerowej jest także przebudową drogi publicznej.

Poza tym art 84.1 pkt 5 mówi: "Posiadacz nieruchomości nie ponosi opłaty za usunięcie drzew lub krzewów jeżeli przesadzone albo posadzone w zamian drzewa lub krzewy zachowały żywotność po upływie 3 lat od dnia ich przesadzenia albo posadzenia lub nie zachowały żywotności z przyczyn niezależnych od posiadacza nieruchomości, należność z tytułu ustalonej opłaty za usunięcie drzew lub krzewów podlega umorzeniu przez organ właściwy do naliczania i pobierania opłat." I to też jest jakieś rozwiązanie problemu rzekomego problemu drzew.


Choć oczywiście ja bym wycinkę minimalizował. Co nie znaczy, że podporządkowałbym tej minimalizacji wszystko - należy pamiętać bowiem, że droga rowerowa musi być przede wszystkim użyteczna. inaczej jej budowa nie ma najmniejszego sensu.

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr wrz 16, 2009 14:56 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz maja 29, 2008 9:46
Posty: 307
Lokalizacja: Ursus
Witam,

Raffi dokładnie opisał, jakie są zalecenia dotyczące zieleni wokół dróg rowerowych.
Dodam jeszcze, że niedawno przyjęte przez Prezydenta Warszawy "Standardy projektowe i wykonawcze dla systemu rowerowego w m. st. Warszawie" opisują również tę kwestię. Polecam zapoznanie się z dokumentem, w szczególności z rozdziałem 8.5:
http://bip.warszawa.pl/NR/rdonlyres/98E ... 09zal1.doc


Pozdrawiam!

_________________
www.rowerowy-ursus.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz wrz 17, 2009 8:28 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
Warto by było zastosować kraty, żeby ścieżka nie musiała zbytnio odbijać od drzew, podobne, jak na foto:
Obrazek

Obrazek

http://www.form-plastic.com.pl/html/kratka.html

O usytuowaniu kratek:
"krata powinna uniemożliwiać poślizg podczas deszczu i zakleszczenie koła roweru na typowym dla danego miejsca kierunku jazdy. Niedopuszczalne są podłużne szczeliny i uskoki między kratą i zasadniczą nawierzchnią drogi rowerowej."

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz cze 19, 2014 8:17 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Projektowane wydłużenie ścieżki do POW + nowe przystanki i przejścia:
http://bzaborow.org/galer/pg/show/1777

Od tego obrazka:
http://bzaborow.org/galer/pg/photo/105274

Projekt uwag:

Cytuj:
1. Na zachodnim krańcu opracowania należy doprowadzić drogę dla rowerów do granicy z Piastowem (ok. 100 m) lub zapewnić możliwość bezpiecznego zjazdu na jezdnię w kierunku Piastowa.

2. Na wlocie ul. Orląt Lwowskich należy wprowadzić wyspy dzielące chroniące przejście dla pieszych i przejazd dla rowerzystów. Obecnie długość przejścia wynosi prawie 20 m! Pożądane byłoby także zmniejszenie liczby pasów ruchu na wlocie podporządkowanym (patrz "Wytyczne projektowania skrzyżowań drogowych" cz.I, pkt 5.1.7.2) i promienia łuku dla skręcających w prawo z Orląt Lwowskich w Warszawską.

3. Niekorzystne z punktu widzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego jest również przejście przez otwartą zatokę po wschodniej stronie skrzyżowania z ul. Orląt Lwowskich. Tu także możliwe jest wprowadzenie azylu na przejściu.

4. Wnosimy o likwidację drogi dla rowerów (przekształcenie w chodnik) na odcinku Jagiełły - Gierdziejewskiego. Droga ta nie spełnia podstawowych wymogów stawianych infrastrukturze rowerowej (równość nawierzchni, skrajnia, warunki widoczności na skrzyżowaniach i zjazdach), ponadto nie ma możliwości wjazdu na nią od strony wschodniej. Jednocześnie natężenie ruchu nie jest na tyle duże, by nie było możliwe bezpieczne korzystanie przez rowerzystów z jezdni. Ze względu na ruch autobusów na tym odcinku można rozważyć wprowadzenie progów wyspowych.

5. Negatywnie oceniamy projektowane odsunięcie przejścia dla pieszych przez ul. Warszawską od skrzyżowania z ul. Gierdziejewskiego. Piesi i tak będą przechodzić przy skrzyżowaniu.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL