Jest projekt Puławskiej do granicy miasta:
http://rowery.um.warszawa.pl/aktualnosc ... na-rowerzeWrażenia po pierwszym przejrzeniu:
rys. 2.1
- sporo przeplatania ruchu rowerowego i pieszego. Można by wyeliminować przynajmniej jedno - w pasie dzielącym Puławskiej, przez skrócenie zatoki likwidowanego (!) przystanku komunikacji prywatnej;
- sygnalizacja na przejezdzie przez jezdnię tylko dla TAXI - może by skrócić tę jezdnię, tak by zaczynała się za, nie przed przejściem? i tak na przejściu stać nie można, a wywaliłoby się 2 sygnalizatory i byłoby miejsce na akumulację pieszych i rowerzystów.
rys. 2.2
- przejście dla pieszych przez Puławską przy Niedźwiedziej - prawy pas na północ jest pasem postojowym przed przejściem, kończy się zaraz za ul. Niedźwiedzią; nie można go zabudować, co skróci przejście, poprawi widoczność, da miejsce na akumulację?
- przejście dla pieszych i przejazd przez Niedźwiedzią do wyniesienia;
- jaki sens mają zatoki do parkowania skośnego za pasem postojowym po stronie wschodniej (Puławska 233)? nie można tych zatok skrócić, wyprostować DDR i poprawić widoczność?
rys. 2.3
- rozbiórka budek na targowisku to murowany mega konflikt; lepiej byłoby tę przestrzeń uzyskać przez likwidację zatoki (wariant II)
- przejście dla pieszych i przejazd przez Smyczkową do wyniesienia;
rys. 2.4
- zwiększyć promienie łuków na zjazdach z istniejącej kładki nad łącznicą (NE narożnik węzła), tak by można było wykorzystać prędkość - nawet do R=30 w obu kierunkach, jest miejsce i super widoczność, a tak jak narysował projektant to trzeba będzie się zawijać wokół drzewa po wewnętrznej stronie łuku;
- esy floresy i spadki 10-15% na wszelkich rampach w zasadzie wykluczają przejazd "normalnych" rowerzystów, słabo;
- przejście podziemne pod Puławską: żeby ten projekt choć trochę uratować, to na wylocie zachodnim lepiej w ogóle zlikwidować schody i zrobić długie łagodne rampy pieszo-rowerowe w obu kierunkach (Piaseczna i Służewca);
- kładka nad Doliną Służewiecką: jakby trochę skrócić 100-metrową zatokę autobusową pod kładką, to można by zacząć pochylnię wcześniej, uzyskać łagodniejsze spadki i promienie łuków.
rys. 2.5
- zwęzić wlot al. Wyścigowej (obie jezdnie); nie powinno być możliwości ustawiania się dwóch samochodów obok siebie na wlocie podporządkowanym bez sygnalizacji (wzajemne ograniczanie widoczności);
rys. 2.6
- zabudować choć częściowo pow. wyłączone z ruchu na wlocie Romera;
- czemu włączenie ślepego wlotu Wyczółki tak dziwnie po skosie zamiast w osi jezdni?