Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr lut 04, 2015 2:21 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 10:47
Posty: 178
Napisałem dwa projekty bazując na innych istnięjących, proszę o uwagi. Raczej nie chciałbym iść dalej w koszty, bo na obszar jest 715 tyś. zł.

Mapki z legendami można obejrzeć tu:
https://www.dropbox.com/sh/687j91b2zmqu ... SfCGa?dl=0


Poprawa bezpieczeństwa ruchu na lokalnych ulicach Bródna


Skrócony opis:

Poprawa bezpieczeństwa ruchu na lokalnych ulicach Bródna poprzez montaż fizycznych środków uspokojenia ruchu i wprowadzenie strefowego ograniczenia prędkości do 30 km/h. Ulice na tym obszarze powinny służyć wyłącznie mieszkańcom - ruch tranzytowy należy ograniczać, m.in. poprzez uspokojenie ruchu.


Pełny opis:

Celem projektu jest strefowa, a nie punktowa poprawa bezpieczeństwa na ulicach Bródna przy wykorzystaniu tanich środków uspokajania ruchu. Całość kosztów projektu jest porównywalna do kosztów budowy pojedynczego wyniesionego skrzyżowania.

Projekt zakłada wprowadzenie strefy ograniczenia prędkości do 30 km/h na wszystkich ulicach lokalnych na Bródnie (obszar ograniczony ulicami Trasą Toruńską, Malborską / Świętego Wincentego, Matki Teresy z Kalkuty, Piotra Wysockiego) z wyjątkiem ulic głównych (Wysockiego, Bazyliańskiej, Bartniczej, Matki Teresy z Kalkuty, Rembielińskiej, Łabiszyńskiej, Łojewskiej, Kondratowicza, Chodeckiej, zachodniej części ulicy Krasnobrodzkiej, Malborskiej) oraz ulic obecnie oznaczonych znakiem strefa zamieszkania.

Na lokalnych ulicach ruch samochodów powinien się ograniczać do dojazdów do posesji. Niestety, wiele z ulic służy kierowcom do skracania drogi lub omijania korków - np. ul. Ogińskiego, Groera. Ze względu na rosnący ruch uliczny, spada bezpieczeństwo mieszkańców, rośnie hałas i zanieczyszczenie powietrza. Ulice przestają pełnić swój pierwotny, osiedlowy charakter.

Wiele ulic na Bródnie posiada już punktowe uspokojenie ruchu - progi zwalniające i odcinkowe ograniczenia prędkości, wymuszające poruszanie się nie szybciej niż 30 km/h. Powoduje to jednak, że kierowcy zwalniają przed progiem i rozpędzają się zaraz za nim. Wprowadzenie jednolitych zasad na całym obszarze (strefa ograniczonej prędkości) oraz nowych wcześniej nie spotykanych sposobów uspokojenia ruchu (szykany, naprzemienne parkowanie) może ograniczyć to zjawisko wymuszając na kierowcach ciągłą ostrożną jazdę. Znaki z ograniczeniem staną na każdym wjeździe do strefy, informując kierowcę o tym, że jest to ulica lokalna i nieprzystosowana do szybkiej jazdy.

Projekt nie powoduje utrudnień dla lokalnych kierowców - zgodna z przepisami jazda 30 km/h nie zajmuje więcej czasu niż jazda zrywami, od progu do progu.
Realizacja projektu pozwoli na usunięcie dziesiątek zbędnych dekoncentrujących kierowców znaków drogowych (punktowych ograniczeń prędkości i ostrzeżeń o progach zwalniających) i zastąpienie ich znacznie mniejszą liczbą znaków "strefa ograniczonej prędkości 30 km/h".

1. Obszar Słubicka
- 2 wjazdy
- 4 ulice do zmiany organizacji ruchu
- uspokojenie ul. Słubickiej przez naprzemienne wymalowanie miejsc do parkowania
- przynajmniej 10 zbędnych znaków do likwidacji

2. Obszar Turmoncka - Zachód
- 2 wjazdy
- 2 ulice do zmiany organizacji ruchu
- uspokojenie ul. Turmonckiej z tyłu szkoły przez wyznaczenie szykany
- 6 zbędnych znaków do likwidacji

3. Obszar Turmoncka - Wschód
- 3 wjazdy
- 1 ulica do zmiany organizacji ruchu
- oznaczyć jako strefa zamieszkania
- istniejące znaki do przeniesienia dalej

4. Obszar Suwalska
- 2 wjazdy
- 1 ulica do zmiany organizacji ruchu
- uspokojenie ul. Suwalskiej przez montaż progu zwalniającego po wschodniej stronie
- 2 zbędne znaki do likwidacji

5. Obszar Krasiczyńska
- 5 wjazdów
- 5 ulic do zmiany organizacji ruchu
- uspokojenie ul. Krasiczyńskiej przez montaż 2 progów zwalniających (zgodnie z rysunkiem)
- uspokojenie północnego odcinka ul. Kowalskiego przez montaż szykany wymuszającej ustąpienie pierwszeństwa pojazdowi z naprzeciwka
- uspokojenie południowego odcinka ul. Kowalskiego przez montaż progu zwalniającego
- uspokojenie ul. Suwalskiej poprzez montaż szykany wymuszającej ustąpienie pierwszeństwa pojazdowi z naprzeciwka
- przynajmniej 10 zbędnych znaków do likwidacji

6. Obszar Park
- 1 wjazd
- 1 ulica do zmiany organizacji ruchu
- 1 zbędny znak do likwidacji

7. Obszar Żuromińska
- 4 wjazdy
- 5 ulic do zmiany organizacji ruchu
- uspokojenie ul. Żuromińskiej przez wyniesienie przejścia dla pieszych koło szkoły
- uspokojenie ul. Groera przez montaż szykany koło skrzyżowania koło bloku wymuszająca ustąpienie pierwszeństwa pojazdowi z naprzeciwka
- przynajmniej 10 zbędnych znaków do likwidacji

8. Obszar Balkonowa
- 3 wjazdy
- 1 ulica do zmiany organizacji ruchu
- uspokojenie ul. Balkonowej przez montaż szykany wymuszającej ustąpienie pierwszeństwa pojazdowi z naprzeciwka
- istniejące znaki strefy zamieszkania wzdłuż ulic Rembielińskiej i Wyszogrodzkiej przesunąć bliżej głównych ulic

9. Obszar Julianowska
- 6 wjazdy
- 7 ulic do zmiany organizacji ruchu
- uspokojenie ul. Siedzibnej przez wyznaczenie naprzemiennego parkowania
- uspokojenie południowego odcinka ul. Ogińskiego przez wymuszającą ustąpienie pierwszeństwa pojazdowi z naprzeciwka
- uspokojenie ul. Bolesławickiej przez montaż 2 szykan
- uspokojenie ul. Julianowskiej przez montaż progu zwalniającego na środkowym odcinku drogi
- przynajmniej 10 zbędnych znaków do likwidacji

10. Obszar Poborzańska
- 7 wjazdy
- 7 ulic do zmiany organizacji ruchu
- uspokojenie ul. Bolesławickiej poprzez wprowadzenie naprzemiennego parkowania
- uspokojenie ul. Poborzańskiej poprzez montaż szykany
- uspokojenie północnego odcinka ul. Ogińskiego poprzez wprowadzenie azyli z progami wyspowymi na dwóch przejściach dla pieszych
- przynajmniej 10 zbędnych znaków do likwidacji

Źródła:
[1] Szykany - http://www.przepisnaulice.pl/szykany-ktore-uspokajaja/
[2] Naprzemienne parkowanie - http://strefazamieszkania.org/index.php ... -i-zurychu


Uzasadnienie:

Realizacja projektu poprawia bezpieczeństwo mieszkańców lokalnych ulic poprzez zniechęcenie do jazdy tranzytem przez dany obszar. Ograniczenie ruchu i jego uspokojenie zwiększa bezpieczeństwo pieszych, w tym dzieci bawiących się na osiedlowych ulicach. Realizacja projektu pozwoli też na poprawę wyglądu osiedli - można zdemontować setki zbędnych znaków drogowych zostawiając tylko te na wjazdach do strefy.


Kosztorys:

1. Obszar Słubicka
- koszt: 2 tyś. zł (projekt) + 2 tyś. zł (zmiana oznakowania poziomego) + 2 tyś. zł (zmiana oznakowania pionowego) = 6 tyś. zł

2. Obszar Turmoncka - Zachód
- koszt: 2 tyś. zł (projekt) + 3 tyś. zł (szykana) + 2 tyś. zł (zmiana oznakowania pionowego) = 7 tyś. zł

3. Obszar Turmoncka - Wschód
- koszt: 2 tyś. zł (projekt) + 2 tyś. zł (zmiana oznakowania pionowego) = 4 tyś. zł

4. Obszar Suwalska
- koszt: 2 tyś. zł (projekt) + 10 tyś. zł (próg) + 2 tyś. zł (zmiana oznakowania pionowego) = 14 tyś. zł

5. Obszar Krasiczyńska
- koszt: 4 tyś. zł (projekt) + 30 tyś. zł (3 progi) + 2 tyś. zł (szykana) + 5 tyś. zł (zmiana oznakowania pionowego) = 41 tyś. zł

6. Obszar Park
- koszt: 1 tyś. zł (projekt) + 1 tyś zł (zmiana oznakowania pionowego)

7. Obszar Żuromińska
- koszt: 2 tyś. zł (projekt) + 12 tyś. zł (wyniesienie przejścia) + 2 tyś. zł (szykana) + 4 tyś. zł (zmiana oznakowania pionowego) = 20 tyś. zł

8. Obszar Balkonowa
- koszt: 2 tyś. zł (projekt) + 2 tyś. zł (szykana) + 3 tyś. zł (zmiana oznakowania pionowego) = 7 tyś. zł

9. Obszar Julianowska
- koszt: 5 tyś. zł (projekt) + 6 tyś. zł (3 szykany) + 10 tyś. zł (próg zwalniający) + 3 tyś. zł (zmiana oznakowania poziomego) + 6 tyś. zł (zmiana oznakowania pionowego) = 30 tyś. zł

10. Obszar Poborzańska
- koszt: 5 tyś. zł (projekt) + 20 tyś. zł (azyle z progami wyspowymi) + 2 tyś. zł (szykana) + 5 tyś. zł (zmiana oznakowania poziomego) + 7 tyś. zł (zmiana oznakowania pionowego) = 39 tyś. zł

Łączny koszt: 170 tyś. zł


Rozwój sieci rowerowej na Bródnie oraz poprawa bezpieczeństwa przejść dla pieszych


Opis skrócony:

Projekt polega na budowie 2 krótkich odcinków dróg dla rowerów, wyznaczeniu pasów rowerowych na 3 ulicach i 5 przejazdów dla rowerów wraz z poprawą bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych. Efektem będzie uspójnienie sieci i ułatwienie poruszania się po Bródnie na rowerze spokojnymi ulicami lokalnymi, bez konieczności wyjeżdżania na najbardziej ruchliwe jezdnie, bądź jazdy dookoła drogami rowerowymi.


Opis:

1. Wyznaczenie pasów rowerowych na ul. Bartniczej (2x500m)
a) odcinek ul. Wysockiego - ul. Rembielińska (bez skrzyżowania z ul. Ogińskiego)
b) poprawa bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych na skrzyżowaniu z ulicą Ogińskiego poprzez montaż wyspowych progów zwalniających.

2. Wyznaczenie pasów rowerowych na ul. Łabiszyńskiej na odc. droga rowerowa wzdłuż Trasy Toruńskiej - ul. Łojewska (2x150m)

3. Wyznaczenie pasów rowerowych na ul. Krasnobrodzkiej na odc. droga rowerowa wzdłuż Trasy Toruńskiej - łącznik NS koło kortów tenisowych (2x100m)

4. Budowa drogi rowerowej oraz chodnika od przystanku Bolesławicka do parkingu w ciągu alejki NS (70m) zgodnie z rys.

5. Wyznaczenie przejazdu rowerowego na ul. Rohatyńskich oraz Łojewskiej
a) wyznaczenie przejazdu rowerowego na ul. Rohatyńskich
b) wyznaczenie przejazdu rowerowego na ul. Łojewskiej
c) korekty krawężników i azylu
d) oznaczenie alejki w ciągu ul. Rohatyńskich jako ciąg pieszorowerowy
e) montaż wyspowych progów zwalniających na ul. Łojewskiej przed azylem na przejściu dla pieszych

6. Wyznaczenie przejazdu rowerowego na wyniesionym przejściu dla pieszych ul. Suwalskiej, tak aby można było wygodnie przejechać rowerem.
a) korekty krawężników i wyniesionego przejścia tak, aby było możliwe wyznaczenie przejazdu
b) wyznaczenie przejazdu rowerowego na wyniesionym przejściu dla pieszych ul. Suwalskiej

7. Wyznaczenie przejazdu rowerowego na przejściu dla pieszych przez ulicę Kondratowicza oraz poprawienie bezpieczeństwa i dojazdu do rampy w parku
a) wyznaczenie przejazdu rowerowego na przejściu dla pieszych przez ulicę Kondratowicza
b) poprawienie bezpieczeństwa przejścia poprzez zawężenie jezdni do 6m gumowymi separatorami i montaż progów wyspowych
c) dobudowa odgałęzienia drogi rowerowej do rampy w parku (20m) zgodnie z rys.

8. Wyznaczenie przejazdu rowerowego na przejściu dla pieszych przez ulicę Wyszogrodzką oraz poprawienie bezpieczeństwa i dobudowa krótkiego łącznika
a) wyznaczenie przejazdu rowerowego na przejściu dla pieszych przez ulicę Wyszogrodzką
b) poprawienie bezpieczeństwa poprzez montaż wyspowych progów zwalniających przed azylem
c) korekty azylu, kraweżników i elementów blokujących parkowanie
d) dobudowa krótkiego łącznika drogi rowerowej na ulicy Wyszogrodzkiej (10m)


Uzasadnienie:

Celem projektu jest ułatwienie poruszania się rowerem po terenie Bródna w szczególności umożliwienie bezpiecznego i szybkiego przejazdu północ - południe istniejąca alejką NS wiodącą przez całej osiedle bez konieczności zsiadania z roweru lub oczekiwania na przejazd na skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną, oraz wyznaczenie pasów rowerowych, gdzie nie wymaga to likwidacji znacznej ilości miejsc parkingowych.

Bródno posiada wiele uliczek o ruchu uspokojonych i cichych alejek, które są w niewystarczający sposób wykorzystywane podczas codziennej jazdy rowerem, choć jazda nimi oznacza się krótszą trasą niż drogami rowerowymi i jest niemniej wygodna. Ponadto dla niektórych ulic bez dróg rowerowych (Łabiszyńska, Chodecka) mogą stanowić one doskonałą alternatywę.

Kluczowym z takich korytarzy jest alejka wiodąca północ-południe przez osiedle i Park Bródnowski. Posiada ona wszelkie predyspozycje, aby stać się popularnym szlakiem przebiegając zdala od ruchliwych ulic, wiodąc po szerokich asfaltowych alejach w parku, a poza nim alejkami, które na sporej części posiadają nawierzchnie asfaltową. Niestety na przeszkodzie jej wykorzystaniu stanowią braki infrastrukturalne, szczególnie brak przejazdów rowerowych i powiązania z istniejącymi drogami rowerowymi. Celem projektu jest ułatwienie wykorzystania tego korytarza poprzez wyznaczenie przejazdów rowerowych wraz z poprawą bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych oraz dobudowa krótkich fragmentów dróg rowerowych.

Ponadto projekt zakłada wyznaczenie pasów rowerowych na 3 ulicach w celu uspójnienia sieci na ulicach, gdzie obecnie nie ma infrastruktury rowerowej.

Wydzielenie pasów rowerowych w jezdni jest rozwiązaniem tanim i bezpiecznym. Rowerzyści dostają własny pas do jazdy. Ruch rowerowy zostaje odseparowany od samochodowego. Na drogach o umiarkowanym ruchu samochodów pasy rowerowe są bezpieczniejsze od tradycyjnych dróg rowerowych, gdyż rowerzysta jest lepiej widoczny dla kierowcy, szczególnie na skrzyżowaniach.

Pasy rowerowe to też korzyści dla pieszych. Rowerzyści posiadający swoją infrastrukturę będą rzadziej korzystali z chodnika. Pasy rowerowe dodatkowo separują pieszych od ruchu samochodowego. Jest to szczególnie ważne w obszarach gdzie spaceruje wiele dzieci, które mogą wpaść pod samochód. Na korzyść pasów przemawia fakt, że nie krzyżują się z chodnikiem. Dzieje się tak w przypadku tradycyjnych dróg rowerowych. Koszt wyznaczenia pasów na istniejącej jezdni jest nawet 10-krotnie niższy niż budowa tradycyjnej drogi dla rowerów.

Pasy rowerowe to również korzyść dla kierowców, ponieważ rowerzyści mają wyznaczone miejsce na jezdni i nie poruszają się pasem jezdni przeznaczonym dla samochodów. Doświadczenia warszawskie wskazują, że jest to rozwiązanie bezpieczne i popularne. Po ich wyznaczeniu udział rowerzystów w ruchu na ul. Saskiej wzrósł do 7% (3krotnie więcej niż średnia warszawska).

Zastosowanie progów wyspowych wymusi zmniejszenie prędkości samochodów poruszających się ulicami. Dzięki temu, że będą to progi wyspowe, nie pogorszy się komfort podróży autobusami komunikacji miejskiej. W przypadku ulicy Kondratowicza, której jezdnie mają szerokość 7 m, konieczne jest zastosowanie zawężenia jezdni do 6m w celu uniemożliwienia omijania między progami np. przez montaż gumowych separatorów.


Kosztorys:

1. Wyznaczenie pasów rowerowych na ul. Bartniczej wraz z poprawą bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych na skrzyżowaniu z ulicą Ogińskiego - 2x500m
Koszt: 2 tyś. zł (projekt) + 70 tyś. zł (zmiana oznakowania) + 6 tyś. zł (progi wyspowe przed przejściami na skrzyżowaniu z Ogińskiego) = 78 tyś. zł

2. Wyznaczenie pasów rowerowych na ul. Łabiszyńskiej na odc. droga rowerowa wzdłuż Trasy Toruńskiej - ul. Łojewska - 2x150m
Koszt: 2 tyś. zł (projekt) + 20 tyś. zł (zmiana oznakowania) = 22 tyś. zł

3. Wyznaczenie pasów rowerowych na ul. Krasnobrodzkiej na odc. droga rowerowa wzdłuż Trasy Toruńskiej - łącznik NS koło kortów tenisowych - 2x100m
Koszt: 2 tyś. zł (projekt) + 15 tyś. zł (zmiana oznakowania) = 17 tyś. zł

4. Budowa drogi rowerowej oraz chodnika od przystanku Bolesławicka do parkingu w ciągu alejki NS
Koszt: 2 tyś. zł (projekt) + 30 tyś. zł (budowa drogi i chodnika) = 32 tyś. zł

5. Wyznaczenie przejazdu rowerowego na ul. Rohatyńskich oraz Łojewskiej, korekty krawężników i azylu, oznaczenie alejki jako ciąg pieszorowerowy, montaż wyspowych progów zwalniających na ul. Łojewskiej
Koszt: 2 tyś. zł (projekt) + 12 tyś. zł (wyznaczenie przejazdów, korekty azyli itp.) = 14 tyś. zł

6. Wyznaczenie przejazdu rowerowego na wyniesionym przejściu dla pieszych ul. Suwalskiej, korekty krawężników
Koszt:2 tyś. zł (projekt) + 3 tyś. zł (niezbędne korekty) = 5 tyś. zł

7. Wyznaczenie przejazdu rowerowego na przejściu dla pieszych przez ulicę Kondratowicza oraz poprawienie bezpieczeństwa przez zawężenie pasów ruchu i ustawienie progów wyspowych, dobudowa odgałęzienia drogi rowerowej do rampy w parku (20m)
Koszt: 2 tyś. zł (projekt) + 14 tyś. (wyznaczenie przejazdu i montaż progów oraz separatorów zawężających jezdnię) + 5 tyś. zł (budowa drogi rowerowej) = 21 tyś. zł

8. Wyznaczenie przejazdu rowerowego na przejściu dla pieszych przez ulicę Wyszogrodzką, ustawienie progów wyspowych, dobudowa krótkiego łącznika drogi rowerowej na ulicy Wyszogrodzkiej (10m), korekty krawężników i elementów blokujących
Koszt: 2 tyś. zł (projekt) + 10 tyś. zł (wyznaczenie przejazdu i montaż progów) + 2 tyś. zl (korekty elementów blokujących i droga rowerowa) = 14 tyś. zł

Łącznie: 203 tyś. zł


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lut 04, 2015 8:50 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Wywaliłbym z projektu pasy rowerowe, niespecjalnie widzę ich wartość dodaną. Na Bartniczej jest parkowanie na jezdni i azyle, na Krasnobrodzkiej parkowanie prostopadłe w zatokach. Może na Łabiszyńskiej, chociaż docelowo i tak akurat tam powinna powstać DDR. Na Krasnobrodzkiej ZTCP znaki B-9 zaczynają się za wcześnie - z 200 m przed Trasą Toruńską, można by je spacyfikować.

Coś mi się kołacze, że przejście z Parku Bródnowskiego przez Kondratowicza ZDM w tym roku planuje ozdobić sygnalizacją świetlną.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lut 08, 2015 1:19 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 10:47
Posty: 178
Zmodyfikuje projekt o to, jednocześnie dodam przejazd i przejście dla pieszych przez Malborską koło kanałku.

Przejazd przez Kondratowicza prawdopodobnie będzie w projekcie sygnalizacji świetlnej, która będzie ustawiana w następnym roku.

Kosztorys po tych zmianach < 100 tyś.

Jakieś tanie pomysły?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lut 08, 2015 10:50 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Wt paź 21, 2014 14:45
Posty: 26
To jeszcze dwa tanie pomysły na szybko:

1. Wyznaczenie przejazdu rowerowego na przejściu dla pieszych przez Głębocką, żeby umożliwić włączenie się do ruchu z DDR.
http://i.imgur.com/quouI0x.jpg

2. Krótki łącznik rowerowy z Malborskiej do nieużywanej drogi technicznej do CH Targówek.
http://i.imgur.com/U7WGj1I.jpg

Nie wiem tylko jak z własnościami.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lut 08, 2015 23:22 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 10:47
Posty: 178
Dzięki, sprawdzę to i jakby co dołączę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lut 17, 2015 8:02 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Wt cze 28, 2011 11:51
Posty: 76
Lokalizacja: Praga Północ
https://app.twojbudzet.um.warszawa.pl/taskPropose/1619

Projekt na Targówek Mieszkaniowy złożony, zapraszam do dyskusji :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lut 17, 2015 11:51 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 10:47
Posty: 178
W sumie dość rewolucyjny projekt, pasy po 2.5m, likwidacja parkingu...

Ja niedługo wrzucam swoje, ale bez łącznika przy Swissmed, bo nie dałem rady tego sprawdzić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lut 17, 2015 17:51 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 10:47
Posty: 178
Złożone Bródno:

https://app.twojbudzet.um.warszawa.pl/taskPropose/3079
https://app.twojbudzet.um.warszawa.pl/taskPropose/3081


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So mar 28, 2015 15:18 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 10:47
Posty: 178
Projekt "Poprawa bezpieczeństwa ruchu na lokalnych ulicach Bródna" przeszedł jednak preselekcję! Niestety, projektowi rowerowemu się nie udało (jest drugi w kolejce rezerwowej o ile dobrze widzę).

Projekt znalazł się również w serwisie tutargowek: http://tustolica.pl/cale-brodno-strefa-tempo-30_69778


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL