Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 310 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 31  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt mar 20, 2009 14:49 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
Wojtek napisał(a):
Jak robiłem swojego czasu pomiar na Placu Konstytucji ile razy w ciągu cyklu pieszy nie otrzymuje zielonego, bo nikt nie nacisnął przyczysku, to mi chyba wyszło z 10% cykli na czerwonym. A w każdym cyklu na skrzyżowaniu był pieszy - najmniej 7 opieszych! Ba - czas cyklu z włączonym zielonym dla pieszych i wyłączonym zielonym dla pieszych był taki sam - żadnych zysków dla kierowców! Wniosek - sygnalizacja stałoczasowa spokojnie mogłaby tam działać cały dzień i byłoby mniej szkody, niż jest z przycisków. A to są np. takie przypadki, że tramwaj dojeżdża do skrzyżowania na początku cyklu, gdzie powinno być zielone dla pieszych, ktoś nie nacisnął i już wszyscy, którzy wysiądą z tramwaju muszą czekać 95% czasu całego cyklu świateł. W efekcie wszyscy pasażerowie tramwaju (niemalże) przechodzą na czerwonym. Krew zalewa, a ZDM nadal to ustrojstwo na Placu Konstytucji trzyma i nie likwiduje.


O! Pamiętam, że zgłaszałem ten problem jakieś 2 lata temu do Społecznego Rzecznika Niezmotoryzowanych.
Czy przyszła jakaś odpowiedź z ZDM?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 20, 2009 18:14 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
pduncz napisał(a):
Wojtek napisał(a):
Ba - czas cyklu z włączonym zielonym dla pieszych i wyłączonym zielonym dla pieszych był taki sam - żadnych zysków dla kierowców!


Klasyka problemu. Komuś po prostu pomyliły się cele instalacji przycisków! Zamiast do lepszego sterowania sygnalizacją dzięki informacji, że nie ma chętnych na zielone, przyciski służą jakiejś koszmarnej próbie wychowywania pieszego. "chcesz przejść? no to naciśnij, tłumoku! akurat teraz mógłbyś mieć zielone, ale nie masz, więc lepiej grzecznie naciśnij. i sobie poczekaj."


O to dokładnie jest problem. Z kolei np w Andersa, gdzie są osygnalizowane przejścia poza skrzyżowaniami na których piesi pojawiają się z rzadka są sygnalizacje pracujące stałoczasowo. Na pewno na wysokości ul Dubois, ale ta przy Zajączka chyba też. Także mamy totalnie odwrotnie niz być powinno. Ale to w końcu Warszawa ;-)

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz kwi 23, 2009 13:52 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz maja 29, 2008 9:46
Posty: 307
Lokalizacja: Ursus
Poniżej cytat z bloga radomskiego Bractwa Rowerowego (źródło)
Cytuj:
Poniżej treść pisma do MZDiK:

Dotyczy detekcji rowerzystów na drogach rowerowych

Informujemy, że zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z 3 lipca 2003 r., Zał. 1 "Szczegółowe warunki techniczne dla znaków drogowych pionowych i warunki ich umieszczania na drogach" detekcja pojazdów musi odbywać się w sposób automatyczny (np. pętle indukcyjne, wideodetoktory):

3. Warunki Techniczne
3.1 Pojęcia podstawowe
Detektor - Sygnał wytwarzany jest automatycznie w przypadku pojazdów, a w sposób wymuszony bądź automatyczny w przypadku pieszych.

Prawo o Ruchu Drogowym jednoznacznie określa rower jako pojazd:

Art 2
"rower - pojazd jednośladowy lub wielośladowy poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem..."

W związku z powyższym wnosimy o stosowanie niniejszych przepisów przy projektowaniu dróg rowerowych na terenie miasta. Stosowanie przycisków do wzbudzania sygnału zielonego na przejazdach rowerowych jest niezgodne z prawem.


Co o tym myślicie? Dla mnie brzmi sensownie.

_________________
www.rowerowy-ursus.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz kwi 23, 2009 14:26 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
Coś mi się zdaje, że było, tylko gdzie indziej...

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz kwi 23, 2009 16:47 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So cze 09, 2007 14:46
Posty: 984
Lokalizacja: Belany
Było było, o tu:

viewtopic.php?f=1&t=1242&start=0#p6139

proponuję złączyć wątki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz kwi 23, 2009 18:01 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz maja 29, 2008 9:46
Posty: 307
Lokalizacja: Ursus
OK, czyli mamy jasność.
Stosowanie przycisków dla rowerzystów jest niezgodne z prawem, detekcja MUSI odbywać się automatycznie.
Warto o tym pamiętać przy wszystkich nowych inwestycjach i remontach, a jak już nadejdą lepsze czasy - w odniesieniu do już wykonanych sygnalizacji.

_________________
www.rowerowy-ursus.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz kwi 23, 2009 21:57 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
Na przejściu dla pieszych Senatorska/Miodowa po stronie zachodniej ul. Miodowej jest kamera (zapewne na podczerwień), patrząca na stronę wschodnią. Czyli pieszy stojący po stronie wschodniej aktywuje sygnalizację samą obecnością.
Po stronie zachodniej przejścia jest przycisk na słupie sygnalizacji. Bo po stronie wschodniej Miodowej jest żeliwna latarnia i zapewne końserwator nie zgodził(a) się na przykręcenie żółtego pudełka z przyciskiem do obiektu pseudozabytkowego.
Jak widać, można.

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt kwi 28, 2009 12:08 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
Wojtek napisał(a):
Jak robiłem swojego czasu pomiar na Placu Konstytucji ile razy w ciągu cyklu pieszy nie otrzymuje zielonego, bo nikt nie nacisnął przyczysku, to mi chyba wyszło z 10% cykli na czerwonym. A w każdym cyklu na skrzyżowaniu był pieszy - najmniej 7 opieszych! Ba - czas cyklu z włączonym zielonym dla pieszych i wyłączonym zielonym dla pieszych był taki sam - żadnych zysków dla kierowców! Wniosek - sygnalizacja stałoczasowa spokojnie mogłaby tam działać cały dzień i byłoby mniej szkody, niż jest z przycisków. A to są np. takie przypadki, że tramwaj dojeżdża do skrzyżowania na początku cyklu, gdzie powinno być zielone dla pieszych, ktoś nie nacisnął i już wszyscy, którzy wysiądą z tramwaju muszą czekać 95% czasu całego cyklu świateł. W efekcie wszyscy pasażerowie tramwaju (niemalże) przechodzą na czerwonym. Krew zalewa, a ZDM nadal to ustrojstwo na Placu Konstytucji trzyma i nie likwiduje.


O! Pamiętam, że zgłaszałem ten problem jakieś 2 lata temu do Społecznego Rzecznika Niezmotoryzowanych.
Czy przyszła jakaś odpowiedź z ZDM?
Wojtek napisał(a):
Jak robiłem swojego czasu pomiar na Placu Konstytucji ile razy w ciągu cyklu pieszy nie otrzymuje zielonego, bo nikt nie nacisnął przyczysku, to mi chyba wyszło z 10% cykli na czerwonym. A w każdym cyklu na skrzyżowaniu był pieszy - najmniej 7 opieszych! Ba - czas cyklu z włączonym zielonym dla pieszych i wyłączonym zielonym dla pieszych był taki sam - żadnych zysków dla kierowców! Wniosek - sygnalizacja stałoczasowa spokojnie mogłaby tam działać cały dzień i byłoby mniej szkody, niż jest z przycisków. A to są np. takie przypadki, że tramwaj dojeżdża do skrzyżowania na początku cyklu, gdzie powinno być zielone dla pieszych, ktoś nie nacisnął i już wszyscy, którzy wysiądą z tramwaju muszą czekać 95% czasu całego cyklu świateł. W efekcie wszyscy pasażerowie tramwaju (niemalże) przechodzą na czerwonym. Krew zalewa, a ZDM nadal to ustrojstwo na Placu Konstytucji trzyma i nie likwiduje.


O! Pamiętam, że zgłaszałem ten problem jakieś 2 lata temu do Społecznego Rzecznika Niezmotoryzowanych.
Czy przyszła jakaś odpowiedź z ZDM?


Nie wiem.

Podobnie jak w przypadku parkowania w Warszawie wszystko jest do zbadania - działalność sygnalizacji akomodacyjnej też. Czy ktoś jest chętny, aby porobić badania funkcjonowania sygnalizacji akomodacyjnej dla pieszych. Najpierw należałoby wytypować kilka skrzyżowań - na pewno to na pl. Konstytucji jest pierwsze do golenia, ale jakie jeszcze?
Badania przeprowadza się najlepiej w ten sposób, że stoi się po pół godziny (maksymalnie godzinę) na skrzyżowaniu i spisuje liczbę osób przechodzących przez ulicę na wybranym kierunku obsługiwanym przyciskiem, notuje się fakt, czy zaświeciło się czerwone czy nie (czy ktoś nacisnął przycisk) oraz kontroluje się czas fazy świateł. Trochę wymagające, ale już coś takiego robiłem. NBajlepiej robićtakie badanie w porze porannego szczytu, w międzyszczycie oraz wieczorem (czyli trzy razy w ciągu dnia). Potrzeba więc trochę czasu i osób do badania. Chyba w trochę inny sposób powinno sie badać światła akomodacyjne poza skrzyżowaniami - do opracowania.

Taki jest pomysł - jacyś chętni, propozycje terminw lub sugestie w sprawie dopracowania badania?

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr kwi 29, 2009 6:35 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2787
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Cytuj:
na pewno to na pl. Konstytucji jest pierwsze do golenia, ale jakie jeszcze?


Gorąco polecam plac Zawiszy, gdzie naprawiono co prawda sygnalizację na jednym ramieniu, ale na trzech pozostałych nadal zielone dla pieszych zapala się 15-25 sekund po czerwonym dla samochodów.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr maja 06, 2009 1:30 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So cze 09, 2007 14:46
Posty: 984
Lokalizacja: Belany
Czy gdyby "zorganizować" w miarę dokładne dane czasowe o cyklach zapalania i gaśnięcia świateł na wskazanym skrzyżowaniu, oraz w jakich momentach zapalały się przyciski, byłoby to samo w sobie do czegoś przydatne?

Czy jest jakiś przyjęty format, w jakim notuje się takie dane?

Czy zwykle analizuje się całe skrzyżowanie, czy pojedyncze przecięcia tras?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 310 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 31  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL