Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 310 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 31  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt wrz 27, 2011 6:39 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Śr lip 28, 2010 23:16
Posty: 70
Lokalizacja: Warszawa Ursynów / Mokotów
Przy okazji chciałbym tutaj opisać moją wczorajszą przygodę dość mocno związaną detekcją ręczną i jakie skutki może to mieć. Na kursie motocyklowym jechałem aleją Armii Krajowej i skręcałem w prawo w gen. Maczka. Było światło zielone (sygnalizator S1) i dojeżdzając do skrętu zobaczyłem, że od strony południowej jedzie rowerzysta. W związku z czym zwalniam prawie do zera żeby puścić gościa, ale o zatrzymuje się. Patrzę i widzę, że ma czerwone (równoległy ciąg do mojego, gdzie mam zielone). W takim razie lekko przyspieszam żeby przejechać i w tym momencie dostaje on zielone (po wciśnięciu przycisku) i rusza. Efektem tego żeby uniknąć wypadku musiałem błyskawicznie wyprostować na pasach dla pieszych pojazd i mocno zahamować (jechałem ok. 15 km/h) a facet na rowerze też sie przestraszył, iż w niego wjadę. Jakby coś poszło nie tak, trzy osoby leżałyby na jezdni.
A gdyby było cały czas dla niego zielone to:
- on nie musiałby się zatrzymywać przed przyciskiem i niespodziewanie ruszać jak dostał zielone
- ja nie byłbym zaskoczony jego zachowaniem i musiałbym gwałtownie hamować w złożeniu na pasach
Podsumowując, niezależnie, czy ok. 12 działa tam detekcja, czy też faza dla PdR włącza się kilka sekund po równoległym ciągu dla samochodów, może to skończyć się wypadkiem. Mnie uczono, iż jednym z najgorszych rozwiązań jest stosowanie podfaz na początku fazy, a tutaj tak właśnie działa system. Skręcam w prawo i jest czerwone dla pieszych i rowerów, które w pewnym momecie zmienia się na zielone.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt wrz 27, 2011 8:13 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
To co opisaleś jest niezrozumiale dla przecietnego obcokrajowca z "zachodu", że zielone dla pieszych na rownoleglym ciagu zapala sie generalnie później, niż zielone dla fazy dla samochodow (które moga skręcać w prawo). Bo to generuje własnie takie sytuacje. Moim zdaniem on nie dostał zielonego na skutek nacisnięcia przycisku, ktoś po prostu ten przycisk naciskąl wcześniej (albo np: po drugiej stronie skrzyżowania), tylko że faza zielona dla pieszych zapala sie 1-2-3 sekundy poźniej, niż zielone dla aut, a ty jechałes plynnie, więc szybciej niż ruszający samochód.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt wrz 27, 2011 8:54 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Wt sty 13, 2009 2:41
Posty: 92
Jest taki zapis w czerwonej książce, że strumień kolizyjny podporządkowany nie może dostać sygnału umożliwiającego mu dotarcie do punktu kolizji przed strumieniem nadrzędnym (a nimi są w takiej sytuacji piesi i rowerzyści), ale widocznie nie należy on do "standardu warszawskiego". :wink:

Na marginesie, to w Warszawie problemy z wyprzedzeniem sygnału dla pojazdów powinny być trochę mniejsze niż w innych miastach, skoro w stolicy pomija się 1s przy czasie dojazdu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt wrz 27, 2011 10:40 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Pn lut 12, 2007 22:27
Posty: 1062
Lokalizacja: Legionowo
Na skrzyżowaniu Modlińskiej z Prząśniczek było tak, że rowerzyści dostawali zielone później niż samochody a jakby tego było mało, to zielona strzałka świeciła się do ostatniej chwili, więc w ciągu dnia praktycznie nie było przerwy w potoku aut skręcających do Selgrosu. Oprócz tego bezpieczeństwo pogarszały jeszcze samochody parkujące na chodniku przed sklepem przy skrzyżowaniu zasłaniającce rowerzystom samochody i na odwrót. Na mój wniosek chodnik wygrodzono bez szkody dla klientów sklepu, bo okazało się, że za budynkiem w podwórzu dało się urządzić parking, a cykl sygnalizacji wygląda teraz tak - niestety nagranie zrobiłem późnym wieczorem, więc nie można na nim zaobserwować ani ruchu aut na skręcie w prawo, bo sklep zamknięty i ruch ogólnie mniejszy (zarówno sam ochodowy, jak i pieszy oraz rowerowy):
http://www.youtube.com/watch?v=7om_4n4f-_s

_________________
http://www.legionowo.masa.waw.pl
http://www.bialoleka.masa.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr wrz 28, 2011 23:34 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): N sie 21, 2011 19:36
Posty: 23
Reg napisał(a):
Jest taki zapis w czerwonej książce, że strumień kolizyjny podporządkowany nie może dostać sygnału umożliwiającego mu dotarcie do punktu kolizji przed strumieniem nadrzędnym (a nimi są w takiej sytuacji piesi i rowerzyści), ale widocznie nie należy on do "standardu warszawskiego".

Chodzi pewnie o to:
Czerwona książka napisał(a):
Pary strumieni kolizyjnych o dopuszczalnym jednoczesnym zezwoleniu na ruch powinny być sterowane tak, aby strumień podporządkowany nie miał możliwości dojazdu do punktu kolizji wcześniej niż strumień z pierwszeństwem przejazdu lub przejścia

Z kolei dwa akapity dalej:
Cytuj:
Dopuszczalność lub niedopuszczalność jednoczesnego zezwolenia na ruch danej pary strumieni kolizyjnych powinna być określana indywidualnie dla każdej strumieni na podstawie takich czynników, jak: natężenie ruchu strumieni, kąty przecinania się ich torów jazdy w punkcie kolizji, występowanie lub nie powierzchni akumulacji.

Z drugiego cytatu wynika, że decyzja o takim rozwiązaniu, o którym piszemy, jest arbitralna.
Nie wiem, jaką moc w aktach prawnych ma sformułowanie: "powinno być", które pojawia się również przy konfliktach niedopuszczalnych.
Opóźnione zielone dla pieszych względem pojazdów nie jest owym "standardem warszawskim". Sam widziałem, jak na komisji naczelnik ZDM-ZTSO zwracał uwagę, że coś takiego na innym skrzyżowaniu występuje choć wg papierów powinno być inaczej. Nie jest to rozwiązanie akceptowane. Jeśli gdzieś się to uchowało, to warto je zgłaszać. Tendencje są takie by w takiej sytuacji obu grupom zapalać zielone jednocześnie.
M. in. też z tego powodu pieszy przy akomodacji może nie dostać zielonego, gdy wzbudzi przycisk podczas fazy dla współbieżnych grup kołowych.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz wrz 29, 2011 7:53 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Wt sty 13, 2009 2:41
Posty: 92
Niech ktoś prawnie mądrzejszy mnie oświeci, ale we wszystkich normatywach, wytycznych projektowych wyrażenie "powinno być" nie oznacza nic innego jak "ma być" lub "należy", a nie że się zrobi albo nie. Zresztą np. w wytycznych dotyczących dróg na wszelki wypadek zdefiniowano, co to znaczy "powinno być" i sformułowanie to nie zawiera możliwości odstępstwa. Odstępstwo to zwykle "zaleca się". Nie widzę związku z drugim cytowanym akapitem - ustawodawca wymusza indywidualne podejście do każdego skrzyżowania projektanta, ale tak by uwzględnił wymienione dalej czynniki drogowo-ruchowe.

Inna sprawa, że zapis w niektórych przypadkach jest praktycznie niemożliwy do osiągnięcia.

Powiadasz, że Warszawie eliminuje się opóźnienie sygnału zielonego dla pieszych? Chwalebne to, ale jak to się ma do "walki o przepustowość", bo często te opóźnienia wynikały z takich a nie innych założeń do obliczeń czasów międzyzielonych (likwidacja przesunięcia otwarcia przejścia i sygnału dla kolizyjnego strumienia ruchu wymagała wydłużenia czasu międzyzielonego dla grup k-k)?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz wrz 29, 2011 15:18 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): So kwi 02, 2011 6:41
Posty: 231
Lokalizacja: Warszawa - Grochów, parter bez windy
Piotr T napisał(a):
Sam widziałem, jak na komisji naczelnik ZDM-ZTSO zwracał uwagę, że ...
.


Widzicie? Od razu wyczułem, że ma cos wspólnego z ZDMem.
Mnie na żadne komisje nie zapraszają. A Was? :lol:

_________________
Grzegorz
-----------------------------------
Trolejbus jest cichy i ekologiczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz wrz 29, 2011 15:29 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
A ja myślę, że to fajnie, że osoby pracujące w tak znaczących miejscach sobie tutaj z nami dyskutują. To coś jakbyś byl już prawie na komisji w ZDM. BTW. Co to jest ZTSO?

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz wrz 29, 2011 15:50 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt wrz 18, 2009 6:25
Posty: 128
Lokalizacja: Ursynów
Piotr T napisał(a):
Czerwona książka napisał(a):
Pary strumieni kolizyjnych o dopuszczalnym jednoczesnym zezwoleniu na ruch powinny być sterowane tak, aby strumień podporządkowany nie miał możliwości dojazdu do punktu kolizji wcześniej niż strumień z pierwszeństwem przejazdu lub przejścia

Opóźnione zielone dla pieszych względem pojazdów nie jest owym "standardem warszawskim". Sam widziałem, jak na komisji naczelnik ZDM-ZTSO zwracał uwagę, że coś takiego na innym skrzyżowaniu występuje choć wg papierów powinno być inaczej. Nie jest to rozwiązanie akceptowane. Jeśli gdzieś się to uchowało, to warto je zgłaszać. Tendencje są takie by w takiej sytuacji obu grupom zapalać zielone jednocześnie.


Jeśli gdzieś się uchowało? Dziś specjalnie jadąc z pracy do domu (Wola-Ursynów) sprawdziłem jak to wygląda i... dużo łatwiej byłoby mi wymienić te skrzyżowania na których dojazd samochodem do strumienia kolizyjnego z pierwszeństwem przejścia lub przejazdu rowerem NIE JEST możliwy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz wrz 29, 2011 15:57 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 06, 2007 13:58
Posty: 447
Lokalizacja: grochów
ZTSO to jak można się domyślić wydział sygnalizacji i oświetlenia. Skąd skrót? Dobre pytanie...

Polecam ściągnąć sobie schemat ZDM, wydrukować i powiesić nad łóżkiem (:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 310 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 31  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL