Przeczytałem cały ten temat i jestem trochę zdołowany ścianą z jaką trzeba się zmierzyć. Generalnie mój plan to wysłać pismo do zarządcy drogi z prośbą o podanie podstawy prawnej (Ustawa i artykuł/punkt) działania sygnalizacji świetlnej dla rowerzystów. Potem działanie na podstawie KPA Art. 6. I domaganie się podstawy prawnej, a jak już ona będzie to można zacząć dyskusję.
Z tego co mi wiadomo Książeczka nie rozróżnia "sygnalizacji akomodacyjnej" i innej w kontekście sposobu detekcji pojazdów.
Co do dostosowania do Ustaw, to mamy obecnie 2014 rok i wydaje mi się, że wszystkie akty które zostały opublikowane przed marcem 2009 już powinny być wdrożone, a rozwiązania do nich dostosowane. Nie wiem tego na pewno, bo trzeba by się było odwołać do Monitora, w którym ogłoszono zmianę danej Ustawy w celu określenia vacatio legis (ale nie jestem prawnikiem i nie wiem).
Nie wiem czy jest sens walki z guzikami w tej sytuacji, bo widzę, że to walka trochę z wiatrakami jak na razie. Jeśli znalazłoby się parę osób, które by wysyłały pisma to można by stworzyć jakąś grupę trzymającą władzę
. Dobrze by było gdyby jakiś prawnik też się znalazł...
Równolegle, ale już nie rowerowo, chciałem popisać trochę na temat parkowania chodnikowego (Art. 47 UoPORD)