Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 310 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 27, 28, 29, 30, 31  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt lip 10, 2012 20:59 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 19, 2010 14:05
Posty: 694
Lokalizacja: Warszawa, daleko za Wawrem
Dziś po dłuższej przerwie byłem rowerem w Piastowie i specjalnie kilka razy zawracałem i podjeżdżałem ul. Orzeszkowej do skrzyżowania z ul. Sienkiewicza i sygnalizacja zmieniała się specjalnie dla mnie. A byłem sam! Gratulacje dla Urzędu Miasta :D Szkoda że wymiana kolejnych pism musiała zająć większą część roku.
Co ciekawe, ostatnia odpowiedź, jaką od nich dostałem na początku roku, tylko potwierdzała iż Urząd nie widzi nic złego ani nielegalnego w funkcjonowaniu detekcji (czy raczej jej braku dla rowerów) mimo wielokrotnie przedstawianych przeze mnie obowiązujących przepisów. Innymi słowy: Naprawili swój błąd cichutko bez przyznawania się do winy. Może domyślali się, że zamierzam interweniować do wyższej instancji, więc prawnicy wreszcie nabyli aktualniejsze Dzienniki Ustaw niż z 1982 roku;)

_________________
Ważne jest dokąd zmierzamy, a nie jak szybko.

"... we humans tend to screw up everything that's good enough as it is...or everything that we're attracted to, we love to go and defile it." - Chris Cornell


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lip 11, 2012 17:38 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): So kwi 02, 2011 6:41
Posty: 231
Lokalizacja: Warszawa - Grochów, parter bez windy
@Piwosław: Gratulacje. O to w końcu walczymy.

_________________
Grzegorz
-----------------------------------
Trolejbus jest cichy i ekologiczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lip 11, 2012 20:30 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): N mar 01, 2009 12:43
Posty: 368
Amsterdam. Na prawie wszystkich skrzyżowaniach są przyciski dla rowerów, ale oprócz tego na większości są pętle indukcyjne.

Po aktywizacji przycisku (ręcznie bądź pętlą) czas oczekiwania na zielone waha się od 15 sekund do 5 sekund.


Załączniki:
250930_10151810491192699_263556868_n.jpg [50.45 KiB]
Pobrane 1629 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lip 14, 2012 18:26 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn maja 18, 2009 14:34
Posty: 272
Lokalizacja: Warszawa, Sadyba
Przyciski są upierdliwe, lepsze byłyby pętle, ale przecież nie to jest u nas największym problemem. U nas kłopot polega na tym, że przycisk/kamerę/pętlę dla rowerzystów stosuje się (w obszarach miejskich!) po to, żeby w ogóle pojawiła się faza dla rowerzystów w którymś z najbliższych cyklów.

A one powinny służyć przede wszystkim PRZYSPIESZANIU odpowiedniej fazy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lip 15, 2012 12:28 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): N mar 01, 2009 12:43
Posty: 368
W Polsce krajowe prawa fizyki powodują, że nie da się wykryć roweru pętlą indukcyjną.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sie 19, 2013 6:30 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Trochę o detekcji w Krakowie:
http://kmkrakow.pl/informacje-o-systemi ... uchem.html

Cytuj:
Należy przy tym pamiętać, że o detekcję trzeba nieustannie dbać. Niesprawna detekcja może bowiem generować większe problemy, niż dobry program stałoczasowy. Drugim ważnym aspektem jest rozważne stosowanie detekcji. Jeżeli uruchomienie którejś grupy sygnalizacyjnej nie generuje znacznych start czasu, należy ją załączyć, nawet jeśli detekcja nie wykazuje zgłoszenia. Przykładowo, w Krakowie w większości przypadków zrezygnowano ze stosowania detekcji na przejściach dla pieszych i przejazdach dla rowerów równoległych do głównego kierunku ruchu. Strat czasu z tego powodu nie ma wielkich, natomiast piesi i rowerzyści bardzo pozytywnie podchodzą do tego typu rozwiązań. Podobnie sytuacja wygląda z przejściami przez torowisko. Również uruchamiajmy je zawsze. Takie zachowanie zwiększa zaufanie do wyświetlanych sygnałów dla pieszych i ogranicza zjawisko wchodzenia na czerwonym świetle, a wbrew pozorom może ułatwiać przydzielanie priorytetu tramwajowego.


Tam, gdzie jednak potrzebna jest detekcja rowerów, krakowski ZIKiT podobno obecnie idzie w wymienione już w tym wątku pętle:

Obrazek

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn mar 17, 2014 12:59 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Cz lip 25, 2013 10:40
Posty: 16
Witam,

mam mocne postanowienie działania w sprawie guzików na przejazdach rowerowych. Wiadomo nie od dziś, że są niezgodne z rozporządzeniem, ale mam kilka pytań:
1) Skąd wiadomo (na jakiej podstawie prawnej), że okres dostosowawczy minął w 2003 roku?
2) Czy jest podstawa prawna, która pozwala zastosować ręczną detekcję dla pojazdów na skrzyżowaniach? Jaka?
3) Czy ktokolwiek wygrał walkę o "guziki"? Wiadomo? Kiedy i gdzie? :)
4) Czy można zaskarżyć Miasto o niedostosowanie skrzyżowań do Rozporządzenia? (Czy można kogoś pociągnąć do odpowiedzialności za akceptowanie sytuacji niezgodnej z prawem).

Denerwuje mnie to, że mamy prawo, które jak się wydaje jest traktowane przez organy państwa jakby nie istniało. Jeśli się włodarzom nie podoba obowiązujące prawo, albo uważają, że "wiedzą lepiej" to niech je zmienią. Chcę użyć wszystkich niezbędnych środków, łącznie z pozwem jeśli to będzie konieczne, do usunięcia guzików na *wszystkich* kierowanych przejazdach rowerowych w Polsce.

Jeśli macie jakieś pomysły na pomoc, to piszcie proszę :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn mar 17, 2014 13:06 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 23, 2013 10:27
Posty: 186
Tylko żeby efekt nie był odwrotny od zamierzonego - ZDM wyda kupę forsy i zamontuje wszędzie kamerki, które dają podobny efekt co guziki (też trzeba się zatrzymać) a mają 1 wielki defekt - nie działają po zmroku.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn mar 17, 2014 13:12 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
To jeszcze raz do sądu

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn mar 17, 2014 21:49 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lip 30, 2010 22:42
Posty: 360
Lokalizacja: Ochota
Ja nie wiem czy to się udało gdziekolwiek ale mam pomysł gdzie zacząć: na rondzie zesłańców:
1) Tam jeździ dużo rowerzystów.
2) Przejazd nie jest kolizyjny bo samochody skręcające z bitwy w prawo mają wydzielony oddzielny skręt za wyspą.
3) Dodatkowo czas sygnalizacji jest ustawiony w sposób chory (tj. czas na pieszych i rowerzystów jest dwa razy krótszy niż faza dla kierowców, mimo że nikt w tym czasie nie jedzie).
4) Brak problemów z czasem ewakuacji (pieszy i rowerzysta i tak wchodzą do podziemia)

Mówiąc wprost, żadne zabobony inżynierskie nie mogą być wyciągnięte w celu obrony przycisków. Czyli świetne miejsce na stworzenie precedensu.

Wygląda to tak:
https://www.youtube.com/watch?v=tiu845ArxPw

Ja już bujam się z tym od paru miesięcy (tzn. ciągle tego nie ruszyłem).

_________________
"A ja myślę, że całe zło tego świata bierze się z myślenia. Zwłaszcza w wykonaniu ludzi całkiem ku temu nie mających predyspozycji." - A. Sapkowski


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 310 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 27, 28, 29, 30, 31  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL