Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 310 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 31  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz mar 05, 2009 16:15 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): Cz mar 05, 2009 16:05
Posty: 1
Witam wszystkich użytkowników forum.
Jestem nowy, ale mam nadzieję, że szybko złapiemy wspólny kontakt.

Przeglądałem właśnie dokumentacje przetragową dostępna na stronie ZDMu dla tematu Przebudowy chodników w Al. Ujazdowskich odcinek Belwederska - Pl. 3 Krzyży.
W odpowiedziach z dnia 12.02.2009 ZDM napisał, że detekcja poajzdów ma odbywać się za pomocą czujników magnetycznych.
Odnalazłem czujniki magnetyczne http://www.sensysnetworks.com/default.asp?iId=KEEIE ale tam nie ma słowa o detekcji rowerów. Czujniki te dedykowane są dla pojazdów samochodowych. Zresztą rowery są coraz częściej z aluminium lub włókien węglowych i czujnikiem magnetycznym to racze się ich nie wykryje. Takie to czujniki to według mnie małe nieporozumienie, gdyż nie m a dodatkowej informacji o zastosowaniu przycisków dla rowerzystów.

Czy móglby mi ktoś poradzić, gdzie zgłosić swoje zastrzeżenia do tych rozwiązań bo to po prostu nie będzie działać
Pozdrawiam gorąco
Jacek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz mar 05, 2009 18:55 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): Cz mar 05, 2009 18:41
Posty: 2
(nie)Dobry...
Widzę,że kolejne udogodnienia nas czekają, dobre stare przyciski już nie pasują?
A czy ktoś może się orientuje ile te super czujniki kosztują? Może są poprostu tańsze od przycisków?

Arek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 06, 2009 10:20 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
knirdits napisał(a):
Zresztą rowery są coraz częściej z aluminium lub włókien węglowych i czujnikiem magnetycznym to racze się ich nie wykryje.


Nie chcę się wypowiadać na temat tego konkretnego typu czujnika, ale zwracam uwagę, że aluminium to jest przewodnik. Jeśli ktoś ma wątpliwości, to proponuję w ramach testu wsadzić dwa aluminiowe druty do kontaktu.

Pętle indukcyjne swobodnie mogą wykrywać rowery zarówno stalowe jak i aluminiowe - i zgodnie z rozporządzeniem, powinny:

Cytuj:
urządzenia detekcyjne dla pojazdów występujące w postaci wbudowanej w nawierzchnię powinny zapewnić regulację czułości w zakresie od wykrywania pojedynczych obiektów o niewielkich rozmiarach (np. rowerów) do pojazdów samochodowych


Włókna węglowe to faktycznie problem. Są alternatywne do pętli sposoby detekcji rowerzystów - ale o przyciskach to bym raczej nie przypominał, bo to już kompletny zabytek i duże utrudnienie dla rowerzystów.

Inne sprawa, że u nas w ogóle zbyt często się stosuje detekcję pieszych i rowerzystów. To ma sens na przejściach między skrzyżowaniami, z krótkim czasem reakcji. Na uczęszczanych skrzyżowaniach to po prostu kolejny dowód na to, że Polska jest nadmiernie bogatym krajem i nie wie co robić z kasą.

Cytuj:
Czy móglby mi ktoś poradzić, gdzie zgłosić swoje zastrzeżenia do tych rozwiązań bo to po prostu nie będzie działać


Najlepszy typ to ZDM.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 06, 2009 20:32 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): Cz mar 05, 2009 18:41
Posty: 2
hmmm, nie wiem co to znaczy "przejściach między skrzyżowaniami, z krótkim czasem reakcji" ale nie zgadzam sie ze zbyt duża detekcja pieszych,Czy w nocy także mamy uruchamiać przejścia dla pieszych, przeprowadzać powietrze przez pasy i zatrzymywać ruch kołowy?
Co masz na myśli pisząc "alternatywne sposoby detekcji"? Czy juz stosowane są gdzieś w Warszawie?

Jedno jest pewne ,że magnetyczne czujniki z duchem rozwoju rowerów to nie idą...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 06, 2009 21:09 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
Cytuj:
Jedno jest pewne ,że magnetyczne czujniki z duchem rozwoju rowerów to nie idą...

W U$ of A występuje podobny problem z wykrywaniem rowerów. Na jakiejś stronie DIY widziełem rozwiązanie: do pedałów roweru należy przykleić (epoxydem) po magnesie neodymowym (taki wielkości pastylki NeoAnginu wystarczy) i każda pętla magnetyczna wykryje! :D
Tylko trzeba wtedy trzymać rower z daleka od dyskietek, pendrive'ów itp.:lol:

W Anglii pętle bywają na tyle czułe, że smarkacze z "trudnych" dzielnic wymyślili sobie rozrywkę -- kopią puszkę przez przejście i sygnalizacja szaleje...
Dlatego też drogowcy zmniejszają czułość pętli. Ale nie wiem, czy modele stosowane u nas mają się jakkolwiek do modeli angielskich.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So mar 07, 2009 9:20 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Ganusz.Jalas napisał(a):
hmmm, nie wiem co to znaczy "przejściach między skrzyżowaniami, z krótkim czasem reakcji"


Nie wiesz co to przejście między skrzyżowaniami? To jest przejście, które nie jest wyznaczone na skrzyżowaniu, ale - uwaga - znajduje się między skrzyżowaniami.

Przez krótki czas reakcji rozumiem, że np. 3 do 5 sekund po naciśnięciu przycisku pojawia się zielone światło. Jeśli z jakichś względów trzeba czekać dłużej, to powinien być widoczny licznik odliczający czas do zielonego.

Cytuj:
ale nie zgadzam sie ze zbyt duża detekcja pieszych,Czy w nocy także mamy uruchamiać przejścia dla pieszych, przeprowadzać powietrze przez pasy i zatrzymywać ruch kołowy?


Po pierwsze, pisałem o przejściach na skrzyżowaniach, gdzie ruch kołowy i tak jest zatrzymywany ze względu na poprzeczny ruch kołowy (albo i nie, bo np. pętla jest za długa, ale to już inna bajka).

Po drugie, co to w nocy szkodzi, przy minimalnym ruchu? Utrudnia pokonywanie miasta z prędkością 120 km/h? To źle?

Po trzecie, przy niedużym ruchu można dawać domyślnie zielone pieszym i zmieniać światła gdy zbliża się jakiś samochód. Odległość między miejscem detekcji samochodu a sygnalizacją należy tak dobrać, żeby jadący 50 km/h przejechał bez zatrzymania, a 120 km/h sobie postał. ZTCP coś takiego jest (było?) w Warszawie gdzieś na Wale Miedzeszyńskim.

Po czwarte i najważniejsze, znacznie większy problem jest w dzień, kiedy na ruchliwym skrzyżowaniu jakiś przycisk nie zaskoczy i dwie trzecie pieszych przyzwyczaja się przechodzić na czerwonym świetle, a pozostali czekają 10 minut na zmiłowanie sterownika.

Cytuj:
Co masz na myśli pisząc "alternatywne sposoby detekcji"? Czy juz stosowane są gdzieś w Warszawie?


Np. podczerwień, videodetekcja.

AFAIK video powinno być na Rondzie Babka, ale nie sprawdzałem czy i jak działa.

Cytuj:
Jedno jest pewne, że magnetyczne czujniki z duchem rozwoju rowerów to nie idą...


Ja bym się cieszył, jakby udało się wdrożyć chociaż magnetyczne - ile jest całkowicie karbonowych rowerów? Na razie to mamy inwazję rozmieszczanych w pijackim widzie beznadziejnych przycisków.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N mar 08, 2009 21:37 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): Cz mar 05, 2009 18:34
Posty: 3
Cytuj:
Jedno jest pewne, że magnetyczne czujniki z duchem rozwoju rowerów to nie idą...


Cytuj:
Ja bym się cieszył, jakby udało się wdrożyć chociaż magnetyczne - ile jest całkowicie karbonowych rowerów? Na razie to mamy inwazję rozmieszczanych w pijackim widzie beznadziejnych przycisków.


Jednak tych ze stopów lekkich jest coraz więcej i będą problemy z ich wykrywaniem. Więc nie łatwiej trzymać się podczerwieni ? Rowerzysta w każdych warunkach pogodowych będzie się odróżniał od tła niezaleznie od tego z czego jest zbudowany jego rower. Mało tego detektor podczerwieni nie jest drogi. Czekam jak niedługo będziecie narzekać na te nowe gdżety. Osobiście uważam, że chyba nie ma nic lepszego i pewniejszego niż dobrze zamontowany dodatkowy przycisk przy ściezce rowerowej na słupku ( na ogół trzeba się i tak zatrzymać przed przejazdem).

Zaleta : pewność detekcji i potwierdzenie zgłoszenia ze sterownika.

Z wykrywaniem przez pętle bywa różnie, z wideodetekcją lepiej jednak w nocy mogą być problemy szczególnie w miejscach niedoświetlonych i z rowerzystami ubranymi w ciemniejsze stroje.

(Czekam na opinie w sprawie przycisków przy ściezce, ja rowerem poruszam się weekendowo.)

Może gdzieś niedoczytałem ale producent nie pisze nigdzie o wykrywaniu rowerów przez system, jesli by taką detekcję gwarantował to myslę, że się by tym chwalił.

http://www.sensysnetworks.com/default.asp?iId=JMLEM

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn mar 09, 2009 1:32 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So cze 09, 2007 14:46
Posty: 984
Lokalizacja: Belany
pwsrd napisał(a):
(Czekam na opinie w sprawie przycisków przy ściezce, ja rowerem poruszam się weekendowo.)


Przy rowerowaniu komunikacyjnym (dla odróżnienia od rekreacyjnego), przyciski przy ścieżkach są niefajne, ponieważ trzeba się przy nich każdorazowo zatrzymać, co przy wielokrotnym powtarzaniu nieprzyjemnie (i często niepotrzebnie) wydłuża podróż. A np. ja jeżdżę rowerem dlatego, że to najszybszy środek komunikacji w mieście (za dnia, i nie licząc dłuższych relacji wzdłuż Metra ;-)

W ogóle same przyciski/detektory to chyba szerszy temat, a jego poprawna realizacja w naszej rzeczywistości leży i kwiczy:

Albo są to atrapy - nie mają zauważalnego wpływu na światła na skrzyżowaniu, i tak zmienią się one w wyznaczonym momencie, czy przyciski były wciśnięte, czy nie (np. do niedawna przejście przez Pole Mokotowskie).

Albo są uszkodzone (wlicz tu też: umieszczone w jakichś kosmicznych miejscach), lub nie sygnalizują przyjęcia zgłoszenia.

Albo są niepotrzebne, bo po co przycisk na przejściu/przejeździe, przed którym i tak samochody MUSZĄ się zatrzymać by przepuścić te z innego kierunku (patrz moje "przydomowe" skrzyżowanie Żeromskiego-Kasprowicza-Sadowskiej, z tego właśnie powodu masowo "przekraczane na czerwonym").

Albo, nie wiedzieć po co, po przyjęciu zgłoszenia, system "musi" odczekać swoje, (i nie jest to przepisowe "międzyzielone", bo przez pewien okres od naciśnięcia samochody NADAL mają zielone!) zanim wyłączy zielone samochodom i da na przejście... Niekoniecznie wynika to też z synchronizacji z innymi światłami - ten dodatkowy "czas do namysłu" potrafi być ... stały!

Albo wymagają wciśnięcia przed rozpoczęciem "okienka" na potencjalne zielone na przejściu (przepraszam jeśli bardzo kaleczę, nie znam specjalistycznej terminologii), bo naciśnięte już sekundę później - zmuszają do odczekania całego dodatkowego cyklu.

Zwłaszcza to ostatnie boli przy rowerowaniu - patrz analogia do detekcji samochodów w pewnej odległości od skrzyżowania, a nie tylko przy nim samym. Pisałeś o tym poprzednio. Tu wcześniejsza detekcja rowerzysty alternatywnymi metodami byłaby super.

Nie do końca rozumiem, co masz na myśli przez:
Cytuj:
na ogół trzeba się i tak zatrzymać przed przejazdem.

Przecież właśnie o to chodzi, żeby jak najmniej się zatrzymywać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn mar 09, 2009 2:03 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
W Trójmieście (na pewno w Sopocie) była stosowana detekcja na podczerwień - na słupie sygnalizatora siedział sobie peryskop z szybką i spoglądał na drugą stronę ulicy. Widocznie coś z tym było nie tak, bo od ub. roku wymienia się na przyciski (małe, w przezroczystej obudowie z poliwęglanu, trudne do znalezienia na słupie). Zauważyłem, że gdy np. mżyło i było się w kurtce przeciwdeszczowej nałożonej na polar, to światła reagowały później. Zastanawiałem się, czy z powodu izolacji termicznej czujnik gorzej widzi?

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn mar 09, 2009 8:02 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2789
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
pwsrd napisał(a):
(Czekam na opinie w sprawie przycisków przy ściezce, ja rowerem poruszam się weekendowo.)


Abstrahując od problemów przestrzennych (takie umieszczenie przycisku, aby słupy nie zachodziły w skrajnię, były po prawej stronie ścieżki i w miejscu umożliwiającym zatrzymanie się przy skrzyżowaniu, ale jeszcze nie przednim kołem na jezdni), z czym nasi drogowcy w ogóle sobie nie radzą, jest problem prawny. Zgodnie z rozporządzeniem, detekcja pojazdów musi odbywać się w sposób automatyczny. Przyciski dla pieszych, zgodnie z nazwą, mogą być stosowane tylko dla pieszych. (Nie działa to w drugą stronę -- piesi mogą być objęci detekcją automatyczną.)

Cytuj:
Rozp. Min. Infr. z 3 lipca 2003 r., Zał. 1 "Szczegółowe warunki techniczne dla znaków drogowych pionowych i warunki ich umieszczania na drogach"

3. Warunki Techniczne
3.1. Pojęcia podstawowe
Detektor - Sygnał wytwarzany jest automatycznie w przypadku pojazdów, a w sposób wymuszony bądź automatyczny w przypadku pieszych.


A gdyby ktoś miał wątpliwości odnośnie pojazdowości roweru:

Cytuj:
Prawo o Ruchu Drogowym

Art. 2
rower - pojazd jednośladowy lub wielośladowy poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem


Zaś co do przewag automatycznej detekcji, poza brakiem konieczności latania (przynajmniej w Warszawie) po skrzyżowaniu w poszukiwaniu przycisków porozrzucanych akurat tam, gdzie było wygodniej je poprzykręcać (np. tu), ma ona tę niewątpliwą przewagę, że pozwala wykrywać rowerzystę dojeżdżającego do skrzyżowaniu, a nie już stojącego na nim.

OIDP, przy projekcie mostu Krasińskiego planowano zastosować wobec rowerów zarówno podczerwień jak i czujniki w nawierzchni, by zapewnić pełną wykrywalność, ale głowy nie dam.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 310 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 31  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL