Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt lut 20, 2009 20:16 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Dostaliśmy do zaopiniowania projekt przebicia ulicy Gierdziejewskiego w Ursusie do Połczyńskiej, jakby ktoś był zainteresowany, to pstryknę parę fotek. Poniżej szkic uwag - jeśli nie będzie protestów do poniedziałku, to wysyłam.

Cytuj:
1. Niedopuszczalne jest załamywanie dróg rowerowych pod kątem. Należy przewidzieć miejsce na wyłukowania drogi rowerowej łukami o promieniu co najmniej 20 m.

2. Wnosimy o prowadzenie drogi rowerowej konsekwentnie po zachodniej stronie ul. Gierdziejewskiego, tj. doprojektowanie odcinka od ul. Krańcowej do ul. Połczyńskiej. Adaptacja ul. Mory na ciąg pieszo-rowerowy jest ciekawym pomysłem, nie może jednak być uzasadnieniem dla pogarszania bezpieczeństwa przez wymuszanie dwukrotnego przekraczania jezdni ul. Gierdziejewskiego.

3. Na wiadukcie nad torami kolejowym należy zapewnić możliwość odgrodzenia drogi rowerowej i chodnika od jezdni z zachowaniem skrajni ruchu rowerowego.

4. Dla chodników bezpośrednio przylegających do drogi rowerowej należy przewidzieć szerokość min. 2 m.

5. Projekt sygnalizacji na skrzyżowaniu Połczyńska / Gierdziejewskiego powinien przewidywać przejazdy dla rowerów przy obu przejściach dla pieszych (po południowej i zachodniej stronie skrzyżowania).

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lut 22, 2009 22:56 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Pt paź 19, 2007 12:29
Posty: 54
olek napisał(a):
jakby ktoś był zainteresowany, to pstryknę parę fotek.

Ja jestem zainteresowany i bardzo bym prosił.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lut 23, 2009 8:27 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Mówisz i masz:

http://www.zm.org.pl/tmp2/gierdziejewskiego/

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lut 23, 2009 14:43 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Pt paź 19, 2007 12:29
Posty: 54
Szczerze mówiąc spodziewałem się, że to będzie 1x2. To jeszcze planowana 2x2 Lazurowa... dobrobyt u nas panuje :/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lis 03, 2014 12:26 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Tym razem projekt DDR +- na odcinku Czerwona Droga-Leszczyńskiego. Jak to zwykle bywa, na wczoraj: http://wrzutnia.zm.org.pl/pub/projekty/ ... jewskiego/

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lis 03, 2014 15:02 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
DDR powinien iść koło jezdni. Jak rozumiem projektant jako załozenie przyjął kontynuowanie układu z południowej częsci Gierdziejewskiego gdzie to chodnik jest koło jezdni. Ponieważ DDr na i w okolicach wiaduktu jest zrobioney według dzisiejszych stanndardów, będziemy mieli przy Leszczyńskiego 2 przeplotki z chodnikiem. Mamy też 2 przeplotki przy przejsciu dla pieszych przez Czerwoną Drogę, bo zamieniona jest kolejnosc przejscia i przejazdu na "prawidłową".
Druga sprawa to brak uwzględnienia pasów rowerowych które maja powstać wzdłóż Posag 7 Panien. Brak włączenia , przejazdów.
Proponowałbym więc takie uwagi:
1. Wskazne jest prowadzenie drogi rowerowej przy jezdni. W tym celu należy istniejący asfaltowy chodnik zaadoptować na drogę dla rowerów poprzez wymianę nawierzchni. W miejscu projektowanej drogi dla rowerów zrobić chodnik.
2. W przypadku pozostawienia chodnika przy jezdni zamienić miejscami przejazd z przejściem przez Czerwona Drogę. Zlikwidowane zostaną dwa punkty kolizji. Przy przystanku przy Leszczyńksiego nie robic przeplotki z chodniem by za chwile przed samym przystankiem znów zrobić przseplotkę. Chodnik konsekwentnie poprowadzić przy kezdni do samego przsytanku. Wymagało by to przebudowania niedawno wybudowanej DDr i chodnika.
3. Uwzględnić w projekcie planowane pasy rowerowe na ulicy Posag 7 Panien. Umożliwić połącznie wszystkich istniejących i planowanych ciągów rowerowych.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lis 03, 2014 22:11 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Trochę przeredagowane:

Cytuj:
1. Wskazane jest prowadzenie drogi rowerowej przy jezdni. W tym celu należy istniejący asfaltowy chodnik zaadoptować na drogę dla rowerów poprzez wymianę nawierzchni, a w miejscu projektowanej drogi dla rowerów zrobić chodnik. Umożliwi to ograniczenie liczby przeplotów chodnika i drogi dla rowerów.
2. W przypadku pozostawienia chodnika przy jezdni należy zamienić miejscami przejazd z przejściem przez Czerwona Drogę. Pozwoli to na zlikwidowanie dwóch punktów kolizji.
3. W projekcie powinny zostać uwzględnione planowane pasy rowerowe na ulicy Posag 7 Panien w formie wjazdów na drogę dla rowerów i zjazdów z niej. Poprowadzenie drogi dla rowerów przy jezdni znacząco uprościłoby zapewnienie spójności pomiędzy tymi dwoma trasami.


Czy tam nie ma problemu z parkowaniem na chodniku?

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lis 03, 2014 23:01 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
axxenfall napisał(a):

Czy tam nie ma problemu z parkowaniem na chodniku?

Nie powinno być bo po drugiej stronie jest od metra miejsca do parkowania. Chociaż wg mapy i GSV na chodniku stoi po kilka samochodów.
Można zaproponować utworzenie pasa zieleni miedzy jezdnią a chodnikiem zamiast az dwóch metrów miedzy chodnikiem a jezdnią.

pzinek napisał(a):
Przy przystanku przy Leszczyńksiego nie robic przeplotki z chodniem by za chwile przed samym przystankiem znów zrobić przseplotkę. Chodnik konsekwentnie poprowadzić przy kezdni do samego przsytanku. Wymagało by to przebudowania niedawno wybudowanej DDr i chodnika.

Nie uwzgledniłeś tego. Jeśli niezrozumiale sie wyraziłem to chodzi o to że po zrealizowaniu obecnego projektu niedaleko Leszczyńskiego będą 2 niepotrzebne przeplotki. Jedna istnieje :
https://maps.google.pl/maps?ll=52.20598 ... 5,,0,-7.15
lub w projekcie:
http://www.zm.org.pl/tmp2/gierdziejewsk ... 180001.JPG

Drugą przewiduje projekt :
http://wrzutnia.zm.org.pl/pub/projekty/ ... 300466.JPG

Dwie przeplotki mozna zmienic na zero przeplotek, tylko trzeba zmienic to co obecnie juz istnieje. Znając życie nie pozwoli gwarancja lub zakres projektu. Ale warto spróbować.

Mozna też dodać że chodnik jest w złym stanie i trzba go wymienić . Przy ulicy Wolności istnieją nienormatywne uskoki , kałuże. https://maps.google.pl/maps?q=Gierdziej ... 17,,0,0.36

Można dodać formułkę o niwelcie, zerowych uskokach, asfaltowej nawierzchni.

Cały projekt wygląda jakby chodziło o odfajkowanie tematu. Wszystko niskokosztowo i na odwal.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lis 04, 2014 8:41 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 23, 2013 10:27
Posty: 186
Bo to jest pytanie, czy realizować projekt w obecnej formie, czy raczej szukać rozwiązania idealnego, z remontem chodnika, przenoszeniem latarni itd. Wtedy projekt będzie 2x droższy i będzie miał 2x mniejszą szansę na realizację. A ruch pieszy na tym chodniku do dużych nie należy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lis 04, 2014 9:37 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
m.pienkos napisał(a):
Bo to jest pytanie, czy realizować projekt w obecnej formie, czy raczej szukać rozwiązania idealnego, z remontem chodnika, przenoszeniem latarni itd. Wtedy projekt będzie 2x droższy i będzie miał 2x mniejszą szansę na realizację. A ruch pieszy na tym chodniku do dużych nie należy.

To według mnie lepiej nie realizować wogóle. Skoro ruch pieszy jest mały to i rowerowy pewnie także. Teren obok ma podobno zostać przekształcony na park. Jak pozostawimy taki projekt jak obecnie to odetniemy chodnik o parku.
Zła inwestycja bywa gorsza niż brak inwestycji.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL