Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 367 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn lut 03, 2014 14:30 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
http://www.autokrata.pl/artykul/Samocho ... tce_a19175
Cytuj:
Samochody zamiast rowerów Veturilo? Tak, już wkrótce!
Bierzesz samochód z ulicy, jedziesz i zostawiasz go gdziekolwiek: tak to ma wyglądać.

No, to przegwizdane. W zostawianiu samochodów gdziekolwiek warszawscy kierowcy mają sporą wprawę, a teraz dojdzie jeszcze banda samochodowych trolli, nie bojących się o lakier, gorzej, niż kierowcy firmowi... Cała nadzieja w braciach ze wschodu, że nie pozwolą, żeby tyle dobra marnowało się na ulicy... :mrgreen:

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lut 03, 2014 17:13 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2780
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Może przynajmniej w ramach odstawiania je na "stacje" będą je szybciej odholowywać... :P

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lut 04, 2014 0:00 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): N lut 11, 2007 10:02
Posty: 96
Lokalizacja: Warszawa
Monty B. Ike napisał(a):
No, to przegwizdane. W zostawianiu samochodów gdziekolwiek warszawscy kierowcy mają sporą wprawę, a teraz dojdzie jeszcze banda samochodowych trolli, nie bojących się o lakier, gorzej, niż kierowcy firmowi... Cała nadzieja w braciach ze wschodu, że nie pozwolą, żeby tyle dobra marnowało się na ulicy... :mrgreen:


Cytuj:
When the Member wishes to end a trip, the Member must:
a) park the vehicle, at his/her choice, in a parking spot within an area designated and
marked as a car2go car-sharing parking spot or in another parking space for passenger
vehicles authorized by car2go. The Member is required to return the vehicle and end
the trip according to the Parking Rules available at www.car2go.com. The Member will
be personally responsible for any traffic, moving or parking violation citations issued
for failure to comply with traffic rules or other laws and any highway or bridge toll
charges levied against the vehicle related to the trip


Albo na miejscach wyznaczonych dla Car2Go albo na parkingach autoryzowanych dla Car2Go.
Wątpię aby przyjęło się to w naszej zakorzenionej kulturze zostawiania samochodu gdzie popadnie.

_________________
Stojaki.waw.pl - dobre parkingi rowerowe w Warszawie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr mar 19, 2014 19:56 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Pn wrz 03, 2007 10:20
Posty: 49
Lokalizacja: Żabia Wola
Hermes napisał(a):
Dołączam:
- stacja przy Blue City na Ochocie. Jest przy parku szczęśliwickim, jest przy banacha/grójecka, jest przy nowej siedzibie orange, a przy najbardziej obleganych dwóch centrach handlowych na ochocie brak. Mimo, że widzę tam sporo rowerów przypiętych do stojaków, bo nie da się ich oddać


Istotnie przydałaby się tam stacja, jednak też uważam, że CH powinno się tym zająć, to ich biznes.

Na Ochocie brakuje stacji w środku Rakowca: Dickensa między Grójecką a Pawińskiego. Wszystkie stacje są w promieniu blisko kilometra (800-900 m). Przydałoby się wypełnić pustkę w zamieszkałej jednak bądź co bądź okolicy.

Superstrategiczna jest lokalizacja przy pętli Szczęśliwice: nie przy Meltemi, nie przy Pilota Skarżyńskiego, nie przy aptece na Dickensa 27 tylko jak najdalej w park, żeby przypadkiem komukolwiek za blisko nie było.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz maja 22, 2014 21:18 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Pn wrz 03, 2007 10:20
Posty: 49
Lokalizacja: Żabia Wola
Nie mam fajfona, więc nie testowałem własnoręcznie, ale jest taka aplikacja:

https://itunes.apple.com/pl/app/bikeradar/id872663884

Podobnież namierza stacje Nextbike i wolne rowery. Nie tylko w Warszawie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz maja 22, 2014 23:04 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
Tabula rasa napisał(a):
Superstrategiczna jest lokalizacja przy pętli Szczęśliwice: nie przy Meltemi, nie przy Pilota Skarżyńskiego, nie przy aptece na Dickensa 27 tylko jak najdalej w park, żeby przypadkiem komukolwiek za blisko nie było.

Aaa, to jest pomysł światłych radnych Ochoty. Było tu już o tym. Olali wyniki konsultacji i wiedzieli lepiej.

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lis 05, 2014 8:22 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 48385.html
Cytuj:
"RAŻĄCA NIEGOSPODARNOŚĆ"
Kandydat na prezydenta rozdaje rowery. "Miesięcznie dla 2000 mieszkańców"
Kandydat KNP na prezydenta Warszawy Przemysław Wipler zarzuca władzom stolicy niegospodarność przy tworzeniu systemu wypożyczalni rowerów Veturilo. Przekonywał przed stołecznym ratuszem, że Warszawa jako jedyne miasto w Polsce dopłaca do miejskich rowerów 475 tys. zł miesięcznie.
Wipler przed stołecznym ratuszem powiedział, że porównał umowy na systemy wypożyczalni rowerów miejskich w trzech miastach: Warszawie, Poznaniu i Wrocławiu.
- Okazuje się, że Warszawa jest miastem, w którym to, w jaki sposób załatwiono kwestie rowerów miejskich, jest albo rażącą niegospodarnością albo miejscem, w którym ktoś wziął pieniądze. Warszawa do 2 tys. rowerów Veturilo miesięcznie dopłaca 475 tys. zł. Za te pieniądze miesięcznie można rozdać warszawiakom 2 tys. rowerów - powiedział Wipler.
Kandydat KNP kupił 50 rowerów, które przekaże mieszkańcom Warszawy. 15 z nich rozdał we wtorek przed ratuszem.
Według jego obliczeń, koszt zakupu roweru to ok 237 zł. Zapytaliśmy go, gdzie można kupić jednoślady w takiej cenie.
– Rowery, które podarowałem warszawiakom i pani prezydent kupiłem za swoje pieniądze. Nie mogę zdradzić gdzie, żeby nie robić reklamy, ale przy zakupie ilości hurtowych rowerów u producenta, kosztowałaby właśnie tyle - mówi kandydat KNP na prezydenta miasta w rozmowie z tvnwarszawa.pl.

Firma powiązana z politykami?
Wipler podkreślił, że w Poznaniu i Wrocławiu rowery miejskie są utrzymywane z opłat za wypożyczanie oraz z reklam. W stolicy, zdaniem Wiplera, operator systemu dostaje stałą kwotę od miasta i dodatkowo uzyskuje przychody z reklam na rowerach i z wypożyczeń.
Dodał, że rowery, które jeżdżą po Warszawie są własnością spółki NextBike, której właścicielem jest spółka CAM Media powiązana z politykami Platformy Obywatelskiej.
- To jest spółka, która zapraszała ministrów tego rządu na imprezy z okazji Euro 2012, zatrudnia rodziny bliskich współpracowników ministrów rządu Platformy (Obywatelskiej), to spółka, której prezes musiał się tłumaczyć, że to nie on pożyczał zegarek Sławomirowi Nowakowi. Ta spółka dostaje z ratusza, dzięki prezydent Hannie Gronkiewicz-Waltz i dzięki jej urzędnikom rocznie pięć i pół miliona złotych. Dwadzieścia kilka milionów w trakcie czterech i pół roku obowiązywania umowy - powiedział Wipler.

Rower dla prezydent
Jeden z rowerów przekazał do ratusza jako prezent urodzinowy dla prezydent Hanny Gronkiewicz-Waltz. - Pani prezydent składam życzenia zdrowia, szczęścia, pomyślności. Jednocześnie proszę o odpowiedź na proste pytania, czy to rażąca niegospodarność czy nieuczciwość, że warszawiacy po miesiąc dokładają ponad 200 zł do każdego z rowerów (Veturilo) - powiedział Wipler.
Dodał, że jeżeli nie dostanie "satysfakcjonujących odpowiedzi" od Gronkiewicz-Waltz, to złoży powiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa.

"Mamy kilkakrotnie większy system"
Rzecznik prasowy stołecznego ratusza Bartosz Milczarczyk powiedział PAP, że gdy firma NextBike wygrała przetarg, jej właścicielem była spółka NextBike GmbH z Niemiec. - A jak potem wyglądały zmiany właścicielskie, nie nam w to wnikać, nie będziemy sprawdzać, kto jest właścicielem spółki, z którą mamy już od dawna podpisaną umowę - podkreślił. Dodał, że NextBike wygrała przetarg na system rowerowy w Warszawie, bo przedstawiła najtańszą ofertę, kolejna oferta była kilkakrotnie wyższa.
Milczarczyk określił argumenty Wiplera jako "czysty populizm". - Poznań i Wrocław mają zupełnie inne umowy, oni kupili ten system, oni go posiadają, natomiast my dzierżawimy usługę, więc nie jesteśmy właścicielami. To jest zupełnie inna filozofia - dowodził.
Rzecznik ratusza przypomniał, że od 40 do 50 proc. kwoty, którą miasto płaci operatorowi, zwraca się w postaci wpływów z wypożyczeń. - Mamy kilkakrotnie większy system rowerowy niż każde inne miasto w Polsce. Jeżeli zależy nam na tym, by ta sieć była gęsta i sprawnie działała, to musi być tych stacji dużo - ocenił.

Naruszenie zasad kampanii?
Państwowa Komisja Wyborcza pytana przez PAP o rowery podarowane przez Wiplera mieszkańcom Warszawy odpowiedziała, że nie komentuje indywidualnych przypadków.
- PKW wyjaśniała już, że jeśli w kampanii wyborczej używane są jakieś przedmioty reklamowe, to ich wartość użytkowa powinna być znikoma w porównaniu z ich wartością jako nośników informacji reklamy wyborczej - powiedział PAP Krzysztof Lorentz z Krajowego Biura Wyborczego. - Takie powinny być proporcje, ale żadnych szczegółów Komisja nie określa. To są sprawy indywidualne podlegające ocenie w innym trybie - dodał.
- Ewentualne naruszenie zasad prowadzenia kampanii może być przedmiotem postępowań karnych czy wykroczeniowych. Stanowisko w tych sprawach zajmują wyłącznie organy ścigania i sądy - zaznaczył.
PAP, kś

Ten facet ma wyraźnie jakiś problem z rowerami... Może dostał damkę na komunię? :mrgreen:

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lis 05, 2014 18:13 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2780
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Cytuj:
Rzecznik ratusza przypomniał, że od 40 do 50 proc. kwoty, którą miasto płaci operatorowi, zwraca się w postaci wpływów z wypożyczeń.


Dzisiaj na konferencji na inny temat przedstawiciel Biura Infrastruktury twierdził, że jak jeszcze raz przeliczyli, to wyszło, że nic nie muszą dopłacać do Veturilo.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lut 25, 2015 8:21 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Przy porannej kawie naszło mnie olśnienie: a gdyby powiązać Veturilo (w ramach nowej edycji, po 2016 r.) z SPPN? Tzn. miasto finansuje stacje Veturilo wewnątrz strefy płatnego parkowania (w domyśle - z tego co zapłacą kierowcy, choć księgowo to nie będzie tak wyglądać). Zalety:

1. czytelne powiązanie kija z marchewką;

2. czytelna zasada zamiast populistycznych przepychanek o każdą stację (jesteśmy dyskryminowani, dlaczego sąsiednia dzielnica dostała 8 a my 6 itp.);

3. dodatkowa motywacja dla poszerzenia strefy płatnego parkowania;

4. ograniczenie rozciągnięcia Veturilo na tereny, na których jest słabo wykorzystywane, i większa koncentracja tam gdzie miałyby szansę jeździć przez cały dzień.

Oczywiście prywatni inwestorzy za odpowiednią opłatą wciąż mogliby sobie budować stacje poza SPPN.

Docelowo, przy jakiejś wymianie parkomatów, można by się pokusić o ich połączenie ze stacjami Veturilo, z wielofunkcyjnymi terminalami. Wzmagałoby to przekaz "kija i marchewki" - płacisz za parkowanie, a mógłbyś jechać za darmo rowerem. Zamiast jednego miejsca parkingowego dla samochodów stacja np. na 8 rowerów. Zapewne zmniejszyłoby to też trochę zagracenie pasa drogowego i złożoność instalacji (podłączenie prądu, sieci, terminal dla kart płatniczych itp.)

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lut 25, 2015 9:19 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 679
olek napisał(a):
Przy porannej kawie naszło mnie olśnienie: a gdyby powiązać Veturilo (w ramach nowej edycji, po 2016 r.) z SPPN? Tzn. miasto finansuje stacje Veturilo wewnątrz strefy płatnego parkowania (w domyśle - z tego co zapłacą kierowcy, choć księgowo to nie będzie tak wyglądać). Zalety:

1. czytelne powiązanie kija z marchewką;

Nie do konca czytelne, bo za parkinkg płacę na końcu podróży a nie na początku. To nie jest tak że przychodze do stacjiVeturiloParkometru i mogę jechac samochodem lub rowerem. Ja juz przyjechałem i muszę zaplacic. SPPN jest zazwyczacj celem podóży, kierowca osiągną cel , nigdzie dalej nie chce jechac.
olek napisał(a):
2. czytelna zasada zamiast populistycznych przepychanek o każdą stację (jesteśmy dyskryminowani, dlaczego sąsiednia dzielnica dostała 8 a my 6 itp.);

3. dodatkowa motywacja dla poszerzenia strefy płatnego parkowania;

- Proszę szanownych wyborców czy zgadzacie się na strefę płatnego parkowania w zamian za stację Veturilo?
- NIE
- A za 2 stacje Veturilo
- NIE, NIE!!
- A za 100 stacji Veturilo
- NIE, NIE, NIE, NIE, NIE, NIE, NIE!!!
;)

olek napisał(a):
4. ograniczenie rozciągnięcia Veturilo na tereny, na których jest słabo wykorzystywane, i większa koncentracja tam gdzie miałyby szansę jeździć przez cały dzień.

Klientami strefy są zazwyczaj mieszkańcy którzy w strefie nie mieszkają, więc oni żeby dojechać też muszą mieć stację.
olek napisał(a):
Oczywiście prywatni inwestorzy za odpowiednią opłatą wciąż mogliby sobie budować stacje poza SPPN.

Docelowo, przy jakiejś wymianie parkomatów, można by się pokusić o ich połączenie ze stacjami Veturilo, z wielofunkcyjnymi terminalami. Wzmagałoby to przekaz "kija i marchewki" - płacisz za parkowanie, a mógłbyś jechać za darmo rowerem. Zamiast jednego miejsca parkingowego dla samochodów stacja np. na 8 rowerów. Zapewne zmniejszyłoby to też trochę zagracenie pasa drogowego i złożoność instalacji (podłączenie prądu, sieci, terminal dla kart płatniczych itp.)

Zrobienie wspolnych teminali może być problematyczne. Parkometry stoją zazwyczaj w pobliżu miejsc parkingowych. Stacja V w tym miejscu zabierałaby to miejsce lub co gorsza przestrzen pieszych ktorej w takich miejscach zazwyczaj jest mało. Stacje V są lokowane w przestrzeni pieszej, w jakichs kozich rogach gdzie mało kto chodzi, lub na szerokich chodnikach.

Aby łatwo dało się dostawiać nowe stacje musi zmienić sie forma organizacji całego systemu pod kątem finansowym czy organizacyjnym. W obecnej formule nie da się dostawiać nowych stacji.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 367 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL