Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 367 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 37  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr maja 01, 2013 19:11 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Pt sty 09, 2009 8:06
Posty: 31
olek napisał(a):
Baaardzo przydałyby się jakieś diody sygnalizujące czy dany rower jest gotowy do wypożyczenia czy nie, że 15 osób nie wpisywało po 15 razy 15 numerów rowerów w nadziei, że można wypożyczyć rower wyglądający na perfekcyjnie sprawny. Ewentualnie większy wyświetlacz na terminalu pokazujący tę samą informację (np. wybór dostępnych rowerów z listy).


Używalność systemu w chwili obecnej jest mierna. Bzdura z wpisywaniem rowerów zamiast wybierania ich z listy (oczywista oczywistość) nie bolała w zeszłym roku tak bardzo dzięki aplikacji. Teraz niedbalstwo w projektowaniu systemu wychodzi na wierzch.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr maja 01, 2013 20:30 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 06, 2007 13:58
Posty: 447
Lokalizacja: grochów
No dokładnie. Mam nadzieję, że Pełnomocnik wraz z ZTM przestanie wypowiadać się w stylu "są drobne problemy ale ogólnie jest super" i naliczy nextbike'owi na tyle dużą karę, że ten uzna wreszcie obecny system za niewypał i wróci do systemu z minionego roku. Te elektrozamki nadają się chyba wyłącznie do utylizacji... to jest ich własny "projekt" czy kupili to u kogoś i ten ktoś powinien za to zwrócić pieniądze?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr maja 01, 2013 22:17 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So cze 09, 2007 14:46
Posty: 984
Lokalizacja: Belany
plzeton napisał(a):
jeśli faktycznie jest to związane z tym voucherem to oznacza, że w systemie Veturilo jest jakiś bardzo poważny błąd. No bo co ma serwisowanie roweru do vouchera?


Bardzo poważny błąd - owszem, jest, ale nie wiązałbym go z żadnym voucherem. Ten problem mają wszyscy, po równo, niezależnie od tego jak bardzo pan Puchalski zaklina rzeczywistość.

legalnycyklista napisał(a):
że ten uzna wreszcie obecny system za niewypał i wróci do systemu z minionego roku. Te elektrozamki nadają się chyba wyłącznie do utylizacji... to jest ich własny "projekt" czy kupili to u kogoś i ten ktoś powinien za to zwrócić pieniądze?


Tyle że to ZTM wymyślił sobie i zamówił elektrozamki, o ile mi wiadomo - nie były one dotychczas stosowane w żadnej z licznych lokalizacji NextBike'a na świecie. Postanowiono wykonać na nas eksperyment na dużą skalę. Zamontowano byle jakie elektrozamki, przy okazji psując system. Podejrzewam, że ZTM i NextBike toczą teraz rozgrywkę polityczną, w temacie "czy elektrozamki mają zostać, czy nie".

Szkoda, że ofiarą rozgrywki padamy my - zwykli użytkownicy.

W 2012 r., można było "wywłaszczyć" rower, który był zwrócony w innej stacji, lub nawet wypożyczony przez kogoś innego (był wtedy po prostu przepisywany na nasze konto). To rodziło pewne problemy w razie pomyłek np. przy wpisywaniu numeru...

System próbowano uszczelnić, by uzyskać większą kontrolę nad obiegami rowerów, lecz na tyle nieporadnie, że teraz rowery "wyciekają" z systemu przyjmując status nieokreślony: "rower serwisowany".

Komunikat "rower serwisowany" jest wyświetlany przy dowolnym błędzie. Nie należy go rozumieć bezpośrednio. Rower potrafi przyjąć ten status w losowym momencie, a także po pewnym czasie samodzielnie powrócić do statusu "dostępny". Żeby było ciekawiej, zgłoszenie zastrzeżeń przy zwrocie roweru - nie przełącza go w tryb serwisowania!!! Następne osoby mają możliwość odkryć uszkodzenie na własną rękę, zmarnować parę minut i trochę się sfrustrować.

Bardzo jestem ciekaw, jak to się skończy. Dziwi mnie, że ZTM - w osobie pana pełnomocnika - próbuje sprzedać społeczeństwu i mediom ściemę, że wszystko jest OK. Przecież koń, jaki jest, każdy widzi. Ile można tę groteskę ciągnąć?

Nauka na przyszłość: nigdy nie zamawiać software'u u Niemców, i nie pozwalać im się do niego dotykać. Oni tego po prostu nie potrafią robić. Niemiecki hardware jest bardzo OK, ale software powinien być np. polski.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz maja 02, 2013 3:20 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Pt sty 09, 2009 8:06
Posty: 31
pduncz napisał(a):
plzeton napisał(a):
Żeby było ciekawiej, zgłoszenie zastrzeżeń przy zwrocie roweru - nie przełącza go w tryb serwisowania!!! Następne osoby mają możliwość odkryć uszkodzenie na własną rękę, zmarnować parę minut i trochę się sfrustrować.

Dopuszczanie do użytku roweru, którego poprzedni użytkownik zgłosił usterkę pachnie bardzo brzydko. Zwłaszcza jeśli zgłoszona przez użytkownika usterka ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Ponieważ z założenia system jest dla niedzielnych rowerzystów to wpisanie takiego ryzyka w system pachnie wręcz kryminałem :(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz maja 02, 2013 10:34 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So cze 09, 2007 14:46
Posty: 984
Lokalizacja: Belany
plzeton napisał(a):
Dopuszczanie do użytku roweru, którego poprzedni użytkownik zgłosił usterkę pachnie bardzo brzydko. Zwłaszcza jeśli zgłoszona przez użytkownika usterka ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Ponieważ z założenia system jest dla niedzielnych rowerzystów to wpisanie takiego ryzyka w system pachnie wręcz kryminałem :(


Rower powinien zostać zablokowany (być w tym nieszczęsnym "trybie serwisu") do czasu, gdy jakiś człowiek przeczyta treść opisu podanego przez zgłaszającego problem, i zadecyduje o udostępnieniu roweru do ponownych wypożyczeń albo o skierowaniu roweru do serwisowania.

Niech najpierw NextBike ogarnie swoje zasadnicze problemy. Obawiam się, że nie potrafią tego zrobić. Co w takim razie? Zostanie tak jak jest, a użytkownikom - zamiast sprawnego systemu - będą musiały wystarczyć zaklęcia pełnomocnika Puchalskiego?

Szkoda, że Artur T. ani Czajnik nie zaglądają do tego wątku. Kiedyś ZTM wyrażał znacznie większe zainteresowanie kontaktem z użytkownikami i testerami systemu [zobacz >>], a teraz to wszystko szlag trafił, zaczęły się problemy i ZTM chowa głowę w piasek.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt maja 03, 2013 18:21 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
pduncz napisał(a):
Tyle że to ZTM wymyślił sobie i zamówił elektrozamki, o ile mi wiadomo - nie były one dotychczas stosowane w żadnej z licznych lokalizacji NextBike'a na świecie. Postanowiono wykonać na nas eksperyment na dużą skalę. Zamontowano byle jakie elektrozamki, przy okazji psując system. Podejrzewam, że ZTM i NextBike toczą teraz rozgrywkę polityczną, w temacie "czy elektrozamki mają zostać, czy nie".


Mnie się elektrozamki co do idei podobają. Jeśli działają, to faktycznie przyspiesza to wypożyczenie i zwrot roweru. Jest to też wyraźne uszczelnienie systemu, w zeszłym roku mogłeś zwrócić rower przez aplikację w trasie, a fizycznie godzinę później.

Ale to, że widzisz 15 na oko sprawnych rowerów i nie możesz żadnego wypożyczyć, a do tego każdy musisz sprawdzić indywidualnie logując się i wklepując numer, to jest frustrujące wielce. I ewidentny feler struktury / oprogramowania systemu.

pduncz napisał(a):
Nauka na przyszłość: nigdy nie zamawiać software'u u Niemców, i nie pozwalać im się do niego dotykać. Oni tego po prostu nie potrafią robić. Niemiecki hardware jest bardzo OK, ale software powinien być np. polski.


Oj, chyba jesteś trochę stronniczy w tej kwestii ;-)

plzeton napisał(a):
Dopuszczanie do użytku roweru, którego poprzedni użytkownik zgłosił usterkę pachnie bardzo brzydko. Zwłaszcza jeśli zgłoszona przez użytkownika usterka ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo jazdy.


ZTCP ze spotkania otwartego, to chyba miało być tak, że rower jest wycofywany z użytku po kilku zgłoszeniach usterki. Żeby zniechęcić do głupich dowcipów typu "zusterkowanie" wszystkich rowerów w stacji.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So maja 04, 2013 9:19 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2784
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Dwa dni temu po raz pierwszy miałem okazję, by skorzystać z Veturilo w tym roku. Przejechałem się z pl. Zawiszy na Noakowskiego i z powrotem. Z wypożyczeniem nie miałem problemów (poza czekaniem w kolejce, aż osoba przede mną się zarejestruje i wypożyczy rower, zaskoczona, że nie jest przypięty na linkę). Przy zwrocie musiałem ręcznie wcisnąć bolec w stacji, ale gdy już udało się rower wsunąć, system automatycznie przyjął zwrot i mogłem po kilkunastu minutach z powrotem wypożyczyć ten sam rower.

Nie wiem, czy to kwestia mniejszego obciążenia systemu w święto, czy szczęścia, ale może uda się powoli problemy eliminować...

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn maja 06, 2013 13:20 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Pt sty 09, 2009 8:06
Posty: 31
axxenfall napisał(a):
Nie wiem, czy to kwestia mniejszego obciążenia systemu w święto, czy szczęścia, ale może uda się powoli problemy eliminować...


Z mojego punktu widzenia jest bardzo duża poprawa. Byłem pewien, że napiszę sobie kolejny, trzeci odcinek serii pt
"Rower serwisowany", a tu jak na złość ;) rowery udaje mi się wypożyczać bezproblemowo. Z kolei dzisiaj żona na stacji na Muranowie chciała wypożyczyć rower i wszystkie 3 na stacji miały inny kod blokady niż podawany przez terminal.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn maja 06, 2013 18:46 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): N kwi 03, 2011 21:10
Posty: 197
Wczoraj stacja przy metrze Politechnika była w naprawie, część do której przymocowuje się rowery była "otwarta" (tzn widać były bebechy normalnie znajdujące się pod nią) a do terminala podpięte było jakieś elektroniczne urządzenie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt maja 07, 2013 22:12 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So cze 09, 2007 14:46
Posty: 984
Lokalizacja: Belany
Nie stwierdzam jednoznacznej poprawy. Sądzę że taka obserwacja to zbieg okoliczności. Nawet 1-2 tygodnie temu można było trafić na ciąg, gdzie kilka razy pod rząd udawało się wypożyczyć rower bez problemu.

Dziś znowu przy wielu stacjach "serwisowane" były rowery wyglądające na całkiem zdrowe, natomiast bez problemu można było wypożyczyć np. rower bez łańcucha (napędowego). Zdarzały się również niefunkcjonujące elektrozamki.

Na plus można zapisać ponowne uruchomienie pierwszego z numerów infolinii, choć jest ono zrealizowane w formie przekierowania i nie ma pełnej funkcjonalności (np. operator nie widzi numeru, z którego dzwonimy - trzeba dyktować).


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 367 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 37  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL