Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 367 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 37  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn maja 04, 2009 12:24 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn gru 10, 2007 21:57
Posty: 127
Lokalizacja: Nowa Praga
Monty B. Ike napisał(a):
jacor napisał(a):
Dyrektor Biura Promocji Miasta Katarzyna Ratajczyk do pomysłu stworzenia publicznej komunikacji rowerowej podchodzi jednak dość sceptycznie. – W Wiedniu i Paryżu tego typu wypożyczalnie się nie sprawdziły, bo rowery rozkradano. Nie oznacza to, że nie warto tego pomysłu przedyskutować.

Kolejna "specjalistka".
JCD, w momencie, gdy uzyskało pewność, że z systemu roweru publicznego nie można juz zrezygnować, postanowiło, metodą przykładania pistoletu do głowy, renegocjować kontrakt i udzieliło wywiadu do Le Parisien, dosyć szmatławej gazety, która nie sprawdziła opinii drugiej strony, czyli władz Paryża.
Oczywiście "newsa" z Le Parisien podchwyciło BBC, bo Anglicy bardzo lubią, jak Francuzom się coś nie uda.
A z BBC przepisywali wszyscy inni. I stąd "wiedza" pani dyrektor Ratajczyk.
Uściski z Warszawy *) :wink:
A żeby pokradziono w Wiedniu? Nie zauważyłem. Może to, że 100% stojaków przy stacjach bazowych nie jest zapełnione, pani dyrektor uznała za wynik kradzieży??? :lol:

*) Pod postacią piankowych Pałaców Kultury i syrenek z odpadającą głową (na zlecenie Biura Promocji)...



To ja dodam tylko, że byłem na weekend w Krakowie. I zdziwiłem się, kiedy zobaczyłem, że w Krakowie mają system rowerów miejskich... Myślałem, że zapamiętam adres www strony, na której trzeba się zarejestrować, żeby móc z nich skorzystać, ale moja pamięć okazała się zawodna :(. Podsumowując: da się. Nawet w Polsce.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn maja 04, 2009 17:39 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So cze 09, 2007 14:46
Posty: 984
Lokalizacja: Belany
mcb napisał(a):
w Krakowie mają system rowerów miejskich... Myślałem, że zapamiętam adres www strony, na której trzeba się zarejestrować


Inicjalnych płatności należy dokonać na stronie:
http://www.bikeone.pl/dowiedz-sie-wiecej/instrukcje
;-)

Rozumiem, że to sugestia: skoro mamy Krakowskie Przedmieście, to może by tak ustawić tu ze dwie-trzy stacje krakowskiego BikeOne? ;-)

Nie mam pojęcia ile kosztuje montaż i utrzymanie systemu, ale sądzę że taki chwyt promocyjno-prowokacyjny ze strony Krakowa (choćby ograniczony w czasie) byłby niezłym wstrząsem dla tutejszych niedasistów:
Cytuj:
"O, to w Warszawie nie macie automatycznej, miejskiej wypożyczalni rowerów? Bo widzicie, u nas, w Krakowie, jest i nawet działa. Pożyczymy wam dwie stacje na lipiec... Obejrzyjcie sobie jak to się robi w europejskich miastach...".


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn maja 04, 2009 18:40 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 19, 2008 18:33
Posty: 460
Lokalizacja: Żoliborz
Cytuj:
Dyrektor Biura Promocji Miasta Katarzyna Ratajczyk do pomysłu stworzenia publicznej komunikacji rowerowej podchodzi jednak dość sceptycznie. – W Wiedniu i Paryżu tego typu wypożyczalnie się nie sprawdziły, bo rowery rozkradano.


To typowy przykład półprawdy. Owszem, przy pierwszej próbie zainstalowania w Wiedniu systemu rowerów miejskich w ciągu kilku tygodni prawie wszystkie rozkradziono. A dlaczego? Dlatego, że aby je wypożyczyć trzeba było wrzucić tylko 2 euro (jak do koszyka na zakupy) i nie było żadnego systemu monitorowania rowerów. Miasto jedynie apelowało o uczciwe użytkowanie rowerów. Jednym słowem system był zły.

Dotąd ta historia mogłaby się wydarzyć w Polsce. Ale dalszy ciąg już nie:

W związku z tym miasto Wiedeń wdrożyło zupełnie inny system - aby wypożyczyć rower trzeba się zarejestrować przy pomocy karty bankomatowej. Przy każdej stacji z rowerami jest specjalny terminal z monitorkiem, gdzie można to zrobić. Rejestracja kosztuje 1 euro. Aby potem wypożyczyć rower, wystarczy wsadzić do terminala kartę bankomatową i podać hasło. Dzięki temu system ma dane użytkownika i sprawdza, czy rower został zwrócony. Jeśli nie, z konta pobierana jest kara - 600 euro. Pierwsza godzina jazdy jest zupełnie gratis. 98% przejazdów odbywa się w ciągu pierwszej godziny. Od wdrożenia tego nowego patentu system działa dobrze i jest stale rozbudowywany. Rowery mają nawet takie bajery, jak światła na fotokomórkę, które same się zapalają, gdy jest ciemno. System działa bez dotacji miasta - utrzymuje się z reklam.

A teraz sobie pozwolę na symulację jak sprawa by się dalej potoczyła w Warszawie:

Po rozkradzeniu rowerów zrezygnowano by z pomysłu. Urzędnicy obwieściliby, że warszawiacy to chamy i złodzieje, którzy nie dojrzali do tego, aby korzystać z rowerów miejskich. Wszyscy by pokiwali głowami, że przecież można było przewidzieć, jak to się skończy i w ogóle to było wyrzucanie pieniędzy w błoto, które można by przeznaczyć na budowę nowych ulic.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn maja 04, 2009 20:34 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn gru 10, 2007 21:57
Posty: 127
Lokalizacja: Nowa Praga
pduncz: dzięki, uratowałeś moją biedną pamięć! :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn maja 04, 2009 20:35 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
O rowerze publicznym było tutaj, żeby nie ciągnąć offtopa :lol:

A Kraków ma nie tyle rower publiczny, co automatyczną wypożyczalnię -- 100 rowerów i 200 stanowisk :wink:
Lepiej jest się uczyć na cudzych błędach... Może jak nabiorą doświadczenia...

Poza tym model biznesowy, lansowany przez firmę, która to prowadzi, jest niezbyt przyjazny karcie miejskiej, co w Warszawie musi być priorytetem #1.

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn wrz 28, 2009 19:08 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz maja 29, 2008 9:46
Posty: 307
Lokalizacja: Ursus
Cytuj:
Obrazek
Źródło: http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,3488 ... skie_.html

Gdzie są obiecane dla każdego rowery miejskie?
Błażej Grygiel / Radio TOK FM
2009-09-28, ostatnia aktualizacja 2009-09-28 15:56

Miały być dwa kółka dla każdego a jest - nic i wygląda na to, że warszawiacy na długo mogą zapomnieć o systemie miejskich rowerów, które warszawski ratusz jeszcze rok temu hucznie obiecywał.


- Jesteśmy zdeterminowani aby w 2009 roku był pierwszy pilotażowy program - mówił Marcin Ochmański, zastępcza rzecznika stołecznego ratusza. Rok minął, rowerów nie ma, tak więc postanowiliśmy sprawdzić czy i kiedy będą.

Na nasze pytania zastępca rzecznika odpowiada dziś krótko: Może do mistrzostw Euro 2012 uda się stworzyć ważny fragment takiego systemu.

Ten ważny fragment to przystanki przy dużych uczelniach i obok stacji metra, tak mało ze względu na brak pieniędzy. Jak na razie miasto przejrzało oferty zagranicznych inwestorów, ale koszty są zbyt duże. Finansować można na przykład z reklam w pasie drogowym, ale takich rozwiązań miasto woli unikać.

- Staramy się je wręcz ograniczać - przyznaje Ochmański - skracamy albo zrywamy wygasające umowy, żeby zmniejszyć ilość tych reklam.

Tak więc pozostają dotacje unijne i sprzedaż powierzchni reklamowych na wiatach przystankowych - a te są póki co wynajęte innej firmie do końca tego roku. Potem czeka je jeszcze modernizacja i dopiero wtedy będzie można rozmawiać z kimkolwiek o sprzedaży.

Niestety mało prawdopodobne jest by i za rok miejskie rowery zagościły na ulicach, bo radząc sobie z kryzysem z planów miasta znikają o wiele większe inwestycje.

_________________
www.rowerowy-ursus.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sty 11, 2010 17:17 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
Cytuj:
Niestety mało prawdopodobne jest by i za rok miejskie rowery zagościły na ulicach, bo radząc sobie z kryzysem z planów miasta znikają o wiele większe inwestycje.


No to zobaczymy co będzie - poniższa zapowiedź brzmi nieco konkretniej niż "urzędnicy zapoznają się z propozycjami".

http://www.zw.com.pl/artykul/1,437371_Rowerem_po_centrum_za_darmo.html

Cytuj:
Rowerem po centrum za darmo
Maciej Miłosz 11-01-2010, ostatnia aktualizacja 11-01-2010 16:20

3,5 tys. stojaków i 2 tysiące bicykli w 120 stacjach rowerowych. Całość ma zacząć działać latem 2011 r. Tak wygląda koncepcja systemu roweru publicznego, którą miastu zaprezentowała firma Transeko.

Rower na godziny

Jak by to miało działać w praktyce? Biorąc rower w jednej stacji, moglibyśmy go oddać w innej, np. dojeżdżając metrem do stacji Świętokrzyska, można pożyczyć rower i oddać go przy uniwersytecie czy na Starym Mieście.

We wstępnych założeniach pierwsze 20 minut jazdy byłoby darmowe. Za kolejne 40 minut trzeba by zapłacić ok. 2 zł. – Zaproponowaliśmy różne warianty, teraz ratusz powinien się na któryś z nich zdecydować – wyjaśnia inżynier Andrzej Brzeziński z Transeko.

Szacowany koszt całego systemu to ok. 17 mln zł, roczne koszty eksploatacji ok. 3 mln zł. Część tej kwoty mogłyby pokryć wpływy z reklam, które będą umieszczane na stacjach, w których trzymane będą bicykle.

– W pierwszym kwartale 2010 r. projekt będziemy konsultować z innymi jednostkami miejskimi – zapowiada dyrektor Biura Drogownictwa Mieczysław Reksnis. – Przetarg powinniśmy ogłosić w drugiej połowie roku – dodaje.

Podobne systemy działają już m.in. w Paryżu, Lyonie czy Kopenhadze. W Polsce jedynie w Krakowie, gdzie przetarg był powtarzany kilka razy.

Co o tej koncepcji sądzą ekolodzy? – Ja i moi koledzy z takiego systemu na pewno będziemy korzystać – zapowiada Aleksander Buczyński ze Stowarzyszenia Zielone Mazowsze. – Ale nie jestem pewien, czy taki system zdobędzie szersze uznanie warszawiaków. Na pewno przydałoby się w centrum miasta gruntowne przebudowanie infrastruktury rowerowej - potrzebujemy więcej ścieżek.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sty 11, 2010 20:04 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz maja 29, 2008 9:46
Posty: 307
Lokalizacja: Ursus
E, luzik, to dopiero koncepcja. No i kampania wyborcza się zbliża...

Ale jestem zdecydowanie za takim systemem. Oczywiście, w śródmieściu warunki do jazdy rowerem są tragiczne, ale właśnie wprowadzenie tego systemu może stworzyć dużą presję na władze, aby te warunki poprawić.

_________________
www.rowerowy-ursus.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sty 12, 2010 18:40 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
Dokładnie. Więcej rowerów to większa presja na budowę infry rowerowej. A że mając taki system rowerzyści się pojawią, to nie mam wątpliwości najmniejszej.

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sty 25, 2010 9:16 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
http://warszawa.naszemiasto.pl/artykul/281667,rowery-na-karte-przed-euro-2012,id,t.html
Cytuj:
Rowery na kartę przed Euro 2012
Andrzej Rejnson

2010-01-07 08:23:02 , Aktualizacja 2010-01-07 10:23:10
Nawet dwa tysiące rowerów w 120 wypożyczalniach rozstawionych w Śródmieściu i okolicach. Wystarczy zapłacić 1,5 zł np. przy pomocy karty kredytowej i na godzinę dostaniemy nowoczesny jednoślad. Tak w skrócie ma wyglądać system roweru publicznego w Warszawie według biura projektowego TransEko. Specjaliści od komunikacji wykonali jego koncepcję na zlecenie ratusza, a miejscy urzędnicy zapowiadają, że publiczna wypożyczalnia wystartuje przed Euro 2012.

Paryż, Amsterdam czy Kopenhaga - tam bez trudu na ulicy wypożyczymy jednoślad, żeby dowolnie sobie nim pojeździć. Tak samo ma być w Warszawie, dlatego ratusz zlecił TransEko przygotowanie koncepcji, która określi, jak powinien taki system wyglądać, a rezultat ich pracy niedawno ujrzał światło dzienne. - Projekt określa przede wszystkim strefę, w jakiej miałyby zostać rozstawione wypożyczalnie rowerów - mówi Marcin Ochmański, zca rzecznika ratusza. - Od południa miałaby być to stacja metra Pole Mokotowskie. Od zachodu ulice Wawelska i Grójecka. Na północy ul. Słomińskiego i zoo, a na wschodzie planowana stacja metra Wileńska - wylicza. I dodaje, że koncepcja została wykonana pod kątem budowy centralnego odcinka drugiej podziemnej kolejki, która powstanie pod koniec 2013 r.

Ale nie tylko. W wyznaczonej strefie ma stanąć sto wypożyczalni rowerowych (instrukcja obsługi ma być w również w języku angielskim, niemieckim i rosyjskim). Kolejne pięć powstanie wzdłuż lewobrzeżnych bulwarów wiślanych, które za trzy lata zmienią się w ogromną promenadę. 15 dodatkowych znajdzie się przy uczelniach wyższych - UW, UKSW, AWF i SGGW. Łącznie do dyspozycji warszawiaków ma być ok. dwóch tysięcy rowerów. Mają to być jednoślady typu damka. Ważyć nie więcej niż 25 kg, z przodu mają mieć koszyk, światła odblaskowe, a przede wszystkim trzyletnią gwarancję. - W koncepcji zapisane jest, że system powinien działać przez siedem miesięcy - od kwietnia do października, kiedy po prostu nie jest zimno. Ale jeżeli będzie ciepło, to może działać też dłużej - mówi Ochmański.

Jak zaznacza, łatwa ma być również obsługa systemu. Zdaniem projektantów wypożyczanie rowerów odbywałoby się przy pomocy karty kredytowej, miejskiej czy legitymacji szkolnej. Wyznaczony został też cennik. Za godzinę jazdy na rowerze mielibyśmy płacić ok 1,5 zł, za każdą kolejną - 3 zł. - Cennik będziemy jeszcze weryfikowali - zaznacza Ochmański. - Zresztą jak i cały projekt. Biura miasta jeszcze w tym miesiącu wniosą ewentualne zastrzeżenia do koncepcji, a później przedstawią ją organizacjom pozarządowym.

Najpóźniej jesienią tego roku, gdy rozpoczną się rozmowy na temat przyszłorocznego budżetu, urzędnicy chcieliby rozpocząć inwestycję. - Koszt jego wprowadzenia został oszacowany na 17 mln zł, a projektanci zaproponowali cztery opcje realizacji - zdradza Ochmański.

System miałby nadzorować Zarząd Transportu Miejskiego, lub jakiś inny miejski podmiot. Kolejne opcje to współpraca ratusza z firmą prywatną lub oddanie inwestycji całkowicie w jej ręce. System miałby zarabiać na siebie dzięki reklamom, które miałyby być umieszczane na rowerach czy wiatach wypożyczalni. Urzędnicy mają nadzieję, że system ruszy na Euro 2012.

Obrazek
(© Mateusz Wróblewski/POLSKA)

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 367 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 37  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL