Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 365 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 33, 34, 35, 36, 37  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt maja 12, 2015 6:52 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 11:44
Posty: 2019
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
łowca napisał(a):
I nie, to nie hejt - to smutne stwierdzenie faktu, że sporo z tych osób siada i wyjeżdża na drogi rowerowe kompletnie bez żadnego przygotowania, teoretycznego i praktycznego.


To nie stwierdzenie faktu, tylko opinia. Faktem byłoby np. "w dniach takich i takich, godzinach takich i takich na skrzyżowaniu Kowalskiego i Nowaka zaobserwowano, że na X użytkowników Veturilo skręcających w lewo Y z nich nie zasygnalizowało manewru, co stanowi odsetek o Z% wyższy od użytkowników innych rowerów na tym samym poligonie badawczym".

Jeżdżę codziennie ok. 10-20 km w strefie Veturilo między Pragą, Śródmieściem, Żoliborzem i Wolą i ani razu mnie jeszcze żaden Veturilowiec nie zaskoczył manewrem, którego bym nie przewidział. W przeciwieństwie do kierowców, jak zakładam posiadających przygotowanie teoretyczne i praktyczne, którym się parę zdarzyło zdarzyło pojechać w prawo z lewego pasa, wyjechać na pałę z podporządkowanej albo otworzyć drzwi z rozmachem na kilka metrów przede mną. Wczoraj np. przy doskonałej widoczności jedna sztuka jadąca z naprzeciwka nagle, bez żadnej sygnalizacji, skręciła w lewo na czołowe, bo kierownik wehikułu wyczaił wolne miejsce parkingowe po drugiej stronie.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt maja 12, 2015 21:09 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 11:47
Posty: 178
m.pienkos napisał(a):
Taki model funkcjonuje w Madrycie - za wypożyczenie w pełnej lub zwrot w pustej stacji jest 10 centów bonusu.

Kurde, a już myślałem, żeby wniosek o patent składać :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lip 03, 2015 21:11 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 19, 2010 15:05
Posty: 684
Lokalizacja: Warszawa, daleko za Wawrem
Cytuj:
Nadjeżdżają tandemy Veturilo

Warszawiacy dostaną do dyspozycji dwuosobowe Veturilo. Prezentacja nowej wersji miejskich rowerów odbędzie się w najbliższy poniedziałek.

Tandemy Veturilo mają być dostępne już w przyszłym tygodniu. Jak informuje "Gazeta Stołeczna", na razie będzie ich 10. Koszty i zasady wypożyczeń mają być takie same jak przy normalnych rowerach Veturilo.

Oficjalna prezentacja tandemu odbędzie się w poniedziałek przy stacji metra Stadion Narodowy, róg ul. Sokolej i Zamoyskiego. O nowej opcji będzie mówić Łukasz Puchalski, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich i pełnomocnik Prezydenta m.st. Warszawy ds. komunikacji rowerowej oraz Tomasz Wojtkiewicz, prezes Nextbike Polska.

http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,nadjezdzaja-tandemy-veturilo,173106.html

_________________
Ważne jest dokąd zmierzamy, a nie jak szybko.

"... we humans tend to screw up everything that's good enough as it is...or everything that we're attracted to, we love to go and defile it." - Chris Cornell


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lip 03, 2015 22:16 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 20:48
Posty: 2588
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Abstrahując od kwestii parkowania go w stacjach, gdzie rowery wystają w kierunku chodnika, to ciekawe czy w szczycie będzie wykorzystywany przez pojedynczych użytkowników, czy raczej będzie zaczątkiem bikepoolingu ;)

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije.eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt wrz 04, 2015 16:42 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 20:48
Posty: 2588
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://konsultacje.um.warszawa.pl/konsu ... -2016-roku

Cytuj:
Jak ma się zmienić system rowerów miejskich Veturilo? Ile ma być wypożyczalni i gdzie się znajdą? Co można poprawić, by system był jak najlepszy? Rozpoczynamy konsultacje społeczne dotyczące przyszłości rowerów Veturilo w Warszawie.

System Veturilo działa w Warszawie od 2012 roku. Popularność rowerów miejskich przerosła wszelkie oczekiwania. Skorzystało z nich już 340 tys. osób, wypożyczając jednoślady ponad 5 mln razy. Umowa z obecnym operatorem systemu, firmą Nextbike Polska, obowiązuje do końca 2016 roku. Co dalej?

O to właśnie chcemy zapytać warszawiaków. Od 3 września do 13 października br. trwają konsultacje społeczne dotyczące kształtu systemu rowerowego w kolejnych latach.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije.eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N wrz 13, 2015 19:53 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt kwi 04, 2008 12:21
Posty: 409
Lokalizacja: Laski - Warszawa
Trwają konsultacje - Jakie Veturilo po 2016 r.?

Wziąłem udział odpowiadając tak:

Najkrócej rzecz ujmując - niezawodne.
Największą wadą obecnego systemu jest jego zawodność. Usterki, uszkodzenia, pomyłki, przerwy w funkcjonowaniu itp. są tak częste, że można na nim polegać. To dyskwalifikuje go tam, gdzie liczy się pewność punktualnego przybycia na miejsce.
Postuluję więc skoncentrowanie się na solidniejszych rozwiązaniach zamiast na próbie wprowadzania nowinek.
Wiosną 2013 użytkownicy tak relacjonowali swoje przygody z Veturilo:
viewtopic.php?f=1&t=1207&start=270
Ja korzystałem rzadko i częste usterki przypisywałem przypadkowemu zagęszczeniu tzw. pecha. Przecież zawsze COŚ może się zdarzyć. Jednak ostatnio zdarzyło się tyle na raz, że nie mogę tego przypisać przypadkowi.
Wypożyczyłem rower ze stacji. Po przejechaniu kilkudziesięciu metrów okazało się, że nie działa przerzutka. Postanowiłem wymienić rower na najbliższej stacji po drodze. Dojechałem, oddałem rower. Wyszukałem nowy do wypożyczenia - już czwarty licząc od stacji był sprawny - i zacząłem wstukiwać dane. Stacja się zawiesiła. Odczekałem trochę i zadzwoniłem na infolinię. Zaraz po komunikacie o nagrywaniu rozmów połączenie przerwało. Dodzwoniłem się ponownie, zgłosiłem awarię, po kilku minutach stacja została zresetowana i zaczęła działać ponownie. Wstukałem numer telefonu i stacja sama zresetowała się ponownie. Poczekałem 2-3 minuty, aż skończy i przeprowadziłem procedurę wypożyczenia. Tylko roweru nie mogłem wziąć, bo elektrozamek nie puścił. Próbowałem zamknięty rower zwrócić lub wypożyczyć nowy, bez powodzenia. Kolejny telefon na infolinię: tak, rower o tym numerze jest wypożyczony na moje konto, tak, rower o tym numerze stoi we wskazanej stacji. Udało się zwrócić ten i mogłem wypożyczyć następny - udało się! Do celu miałem ponad 20 minut drogi, ale zrezygnowałem z pierwotnego planu wymiany roweru po drodze. Na miejscu chciałem zwrócić: pierwsze dwa elektrozamki były zepsute, w trzeci udało się rower wstawić. Nie zasygnalizował jednak zwrotu. Podszedłem do stacji - także nie było komunikatu o zwrocie. Spróbowałem wypożyczyć znowu, żeby się przekonać, czy jest wciąż na moim koncie. System zażądał ode mnie podania numeru karty kredytowej. Wiedziałem, że na koncie Veturilo mam ponad 10 zł. Zrezygnowałem z dalszych prób. Na razie mam nadzieję, że nieprędko będę musiał znów zmierzyć się z systemem.

Korzystałem z roweru miejskiego w Mediolanie, Wiedniu i Londynie. Podczas kilkudziesięciu wypożyczeń nie przytrafiła mi się żadna usterka.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N wrz 13, 2015 22:07 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 06, 2007 14:58
Posty: 447
Lokalizacja: grochów
Trochę tak jest, choć część problemów (np. zwrot przy zepsutej stacji) można rozwiązać aplikacją w telefonie - umożliwia zwrot bez kontaktu z terminalem, a zarazem prostsze (bo z użyciem klawiatury, na której się wygodnie pisze) zgłoszenie usterki roweru/stacji.
Do częstych usterek dodam tę, którą w okresie letnim trudniej dostrzec - niesprawne oświetlenie. Kable powinny być obowiązkowo w 100% schowane w ramie, a lampy - przynajmniej ich zewnętrzna obudowa - zintegrowane z ramą.
Do tego konstrukcja błotnika z tyłu uniemożliwia samodzielną weryfikację tylnego światła (kręcąc przednim kołem w ogóle go nie widać), a to to światło IMO ma kluczowe znaczenie dla przetrwania po zmroku.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn wrz 14, 2015 10:09 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 10:45
Posty: 628
marek.slon napisał(a):
Usterki, uszkodzenia, pomyłki, przerwy w funkcjonowaniu itp. są tak częste, że można na nim polegać.

Można czy nie można?

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz wrz 24, 2015 11:50 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 10:45
Posty: 628
Czy był ktoś wczoraj na spotkaniu dotyczącym Śródmieścia?

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So paź 03, 2015 20:10 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 20:48
Posty: 2588
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Propozycja uwag. Pomysły, jak lepiej (wymiernie) ująć kwestię niezawodności niż w punkcie 2?

Cytuj:
A. Obsługa serwisowa

1. Należy wyeliminować sytuacje, w których obsługa rowerów wiąże się z łamaniem prawa i niszczeniem chodników. Obecnie regularnie widuje się przy stacjach Veturilo duże samochody dostawcze blokujące i niszczące chodniki. Wobec nieskuteczności stołecznej straży miejskiej i policji, takie zachowanie powinno być objęte wysoką karą umowną. Być może (wzorem m.in. Wiednia) część usterek stacji i rowerów, a także relokację pojazdów mogliby wykonywać mechanicy na rowerach cargo lub z przyczepkami. Warto tez rozważyć użytkowanie bardziej ekologicznych pojazdów silnikowych (mniejszych, elektrycznych).
2. Określony w umowie czas obsługi rowerów i stacji powinien ulec znacznemu skróceniu, zarówno w zakresie naprawy awarii, jak i relokacji rowerów. Być może czas ten nie powinien być wyrażany w godzinach jak obecnie, a jako procent czasu, w którym stacja jest pusta lub przepełniona (np. stacja powinna nie być przepełniona ani zupełnie pusta przez 90% doby, a rowery i stacje powinny być sprawne przez 95% doby). Warto rozważyć też podział stacji na priorytetowe i mniej istotne - czas reakcji dla stacji priorytetowych powinien być krótszy.
3. Kary dla firmy obsługującej system winny być naliczane progresywnie - im dłuższa niesprawność/przepełnienie/brak rowerów w stacji lub niesprawność roweru, tym wyższa powinna być kara naliczana operatorowi. Taki system byłby większą motywacją do poprawy efektywności serwisu

B. Stacje

1. Stacje roweru Veturilo powinny być umieszczane na jezdni lub możliwie blisko niej, w miejscach, do których jest z jezdni możliwość dojazdu i z których da się na jezdnię rowerem legalnie zjechać. W przypadku ulic, gdzie obowiązuje ruch rowerowy na zasadach ogólnych, najkorzystniejszym rozwiązaniem jest umieszczanie stacji bezpośrednio na jezdni, analogicznie do miejsc postojowych dla samochodów, przy czym z racji dużo mniejszych gabarytów, rowery mogą być ustawiane również bezpośrednio przed przejściami dla pieszych (np. na obecnych powierzchniach wyłączonych z ruchu). W sytuacji, gdy przy jezdni znajduje się droga rowerowa, powinien być zapewniony dostęp do stacji tak z jezdni jak i z DDR.
2. W przypadku, gdy stacja sytuowana jest na chodniku wzdłuż jezdni, powinna ona zastąpić ewentualne wygrodzenia, a nie być sytuowana za nimi (zwężając chodnik).
3. Należy zwiększyć liczbę stacji, tak by zagęścić ich sieć, zwłaszcza w centralnych dzielnicach miasta (orientacyjnie – strefie I wg SUiKZP).
4. W umowie z operatorem należy przewidzieć możliwość rozszerzania systemu o dodatkowe stacje w trakcie trwania umowy, gdyby do systemu chciały dołączyć np. poszczególne dzielnice lub inne podmioty.
5. Stacje (przynajmniej te najbardziej ruchliwe) należy przystosować do działania całorocznego, gdyż docelowo system ten powinien stać się działającym cały rok. Jest to istotniejsze tym bardziej, że drogi rowerowe w Warszawie będą odśnieżane zimą. Problemem prawdopodobnie są przyłącza energetyczne - dlatego zmiana ta powinna odbywać się etapami i nie koniecznie musi obejmować wszystkie stacje.
6. Urządzenia dokujące na stacjach powinny być łatwiejsze w obsłudze, np. poprzez umieszczenie wtyku na wzmocnionej części koszyka, a nie piaście, tak by wstawienie i wyjęcie roweru nie wymagało siły.

C. Rowery:

1. Rowery powinny być wyposażone w koszyki umożliwiające przewożenie różnego rodzaju przedmiotów – mniejszych i większych, w zamykanych walizkach/plecakach i otwartych torbach na zakupy – bez konieczności chwytania bagażu co chwila ręką. Należy kategorycznie zrezygnować z najnowszych „ram na bagaże” z linkami, składającymi się w większym stopniu z dziur niż elementów mogących utrzymać bagaż na miejscu. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem są klasyczne koszyki, dostatecznie szerokie i głębokie, by można było do nich włożyć plecak.
2. Rowery powinny być wyposażone w kierownice dostosowane do jazdy w środowisku miejskim – wysokie i odgięte do tyłu, typu jaskółka. Obecne nisko położone i proste kierownice wymuszają jazdę w pozycji stosownej do jazdy w górach lub wyścigowej.
3. Światło przednie roweru powinno być widoczne z obu jego stron poprzez umieszczenie go nad kołem lub zdublowanie po drugiej stronie.
4. Obecne zamocowanie linki do przypinania roweru w niesprzyjających warunkach może skutkować wkręceniem się jej w przednie koło i bolesnym upadkiem. Należy rozważyć alternatywne możliwości przypinania roweru poza stacjami lub umiejscowić linkę tak, by niemożliwe było wkręcenie się w przednie koło (wkręcenie się jej w koło tylne jest mniej niebezpieczne).
5. Hamulce rowerów Veturilo powinny być skuteczne, umożliwiające hamowanie przy różnych prędkościach. W obecnych rowerach hamulce rolkowe nie sprawdziły się, jako zdecydowanie słabsze od klasycznych hamulców typu V. Dodatkowym hamulcem zabezpieczającym powinien być hamulec typu torpedo.
6. Wybór roweru na stacji powinien być możliwy również poprzez wskazanie numeru stanowiska (a nie roweru), tak by nie było konieczne odczytywanie, zapamiętywanie i wpisywanie numerów poszczególnych rowerów, jeżeli zostały prawidłowo odstawione. Dodatkowo, numery rowerów powinny być powtórzone na lepiej widocznych częściach (np. na boku koszyka) i być krótsze (o ile nie jest planowana rozbudowa systemu do ponad 10 tys. rowerów).

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije.eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 365 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 33, 34, 35, 36, 37  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL