zm.org.pl
http://forum.zm.org.pl/

Przewóz roweru pociągiem w różnych krajach EU
http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=117
Strona 3 z 4

Autor:  axxenfall [ Wt gru 12, 2017 7:31 ]
Tytuł:  Re: Przewóz roweru pociągiem w różnych krajach EU

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 84821.html

Obrazek

Dobrze rozumiem, że to wariant z częścią rowerów w pionie a częścią pod skosem (z jednym kołem na haku)?

Plus za drzwi przesunięte tak, by nie wchodzić w kierownice.

Autor:  axxenfall [ Cz cze 21, 2018 16:12 ]
Tytuł:  Re: Przewóz roweru pociągiem w różnych krajach EU

Pojawia się konkurencja:

https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 58881.html

Cytuj:
Z niektórych informacji [Flixbusa] podawanych na konferencji prasowej w Warszawie bardzo ucieszą się rowerzyści.

– Na niektórych liniach wprowadzamy możliwość przewozu niezłożonego roweru w specjalnych bagażnikach umieszczanych na końcu autobusu. Już teraz jest to możliwe np. w autobusach z Krakowa do Budapesztu. Systematycznie będą się pojawiać na następnych trasach, choć niestety ze względów technicznych nie ma możliwości montażu bagażników rowerowych w autobusach Plaxton i Astromega, do niedawna jeżdżących w siatce połączeń Polskiego Busa. Ale postaramy się, by w ramach wymiany taboru u naszych operatorów taka usługa, w miarę możliwości, pojawiała się – powiedział Leman.

W zależności od pojemności bagażnika, będzie można do niego zapakować od 3 do nawet 5 rowerów. Usługa nie jest droga i kosztuje zaledwie kilka złotych. Jeśli do autobusu nie jest dołączony bagażnik, rower można spakować do kartony i przewieźć jako większy bagaż. To kosztuje jednak nieco więcej.

Autor:  axxenfall [ Pn cze 25, 2018 14:54 ]
Tytuł:  Re: Przewóz roweru pociągiem w różnych krajach EU

Przewóz roweru koleją linową :)

https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 58914.html

Cytuj:
Planowana na 750–lecie Amsterdamu w 2025 r. kolej linowa przez rzekę IJ ma przewozić nie tylko pasażerów, ale posiadać też gondole dla rowerów. Zapowiada się arcyefektownie, bo najwyższy z trzech pylonów ma się wznosić na wysokość 136 metrów.

Kolejka o nazwie IJbaan, która ma łączyć południowy i północny brzeg IJ (...)

Dla pasażerów przewidziano pojemne gondole, w których ma się zmieścić od 32 do 37 pasażerów. Część z nich będzie też przystosowanych do przewiezienia 4–6 rowerów. Przejazd półtorakilometrową trasą ma trwać 4–5 minut, a wagoniki będą się poruszały z prędkością nieco przekraczającą 20 km/h.

Autor:  axxenfall [ Wt lip 03, 2018 11:03 ]
Tytuł:  Re: Przewóz roweru pociągiem w różnych krajach EU

Nowe wagony czeskie mają (mieć) miejsca wieszane i w poziomie:

Obrazek

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 87723.html

Dobry pomysł z oznakowaniem na podłodze, że siedzenia są na miejscach na rowery.

Autor:  axxenfall [ Śr wrz 19, 2018 9:15 ]
Tytuł:  Re: Przewóz roweru pociągiem w różnych krajach EU

Jeszcze jeden pomysł, tym razem z Włoch, z myślą o rowerach z akumulatorami (jakby rowery z sakwami ważyły mniej):

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 88702.html

Obrazek

Rower na zdjęciu jest akurat wstawiony odwrotnie niż sugerują piktogramy...

Obrazek

Ale i tak nie bardzo tam widzę sześciu rowerów, a tym bardziej możliwości przeciśnięcia się między nimi.

Autor:  axxenfall [ Cz wrz 20, 2018 7:23 ]
Tytuł:  Re: Przewóz roweru pociągiem w różnych krajach EU

Austriakom lepiej to wyszło:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 88716.html

Obrazek

Autor:  axxenfall [ Cz wrz 20, 2018 7:27 ]
Tytuł:  Re: Przewóz roweru pociągiem w różnych krajach EU

axxenfall napisał(a):


Na plus też proporcje pojemności:

Jakub Dybalski napisał(a):
W pociągach znalazły się dwa specjalnie wydzielone miejsca na rowery i narty.

Stojaków na te pierwsze jest 24 (w wersji dla Tyrolu) przy 316 fotelach. Ale latem jednoślady można ustawić w przestrzeni na narty. Z kolei kilkanaście uchwytów na narty (w każdym zmieści się wiele par) zimą może być uzupełnione, przez wykorzystanie do tego celu stojaków rowerowych. Przestrzeni nie trzeba przearanżować między porami roku. Wersja pociągu dla Vorarlbergu to 304 fotele, ale aż 53 miejsca na rowery!

Autor:  axxenfall [ Pt gru 07, 2018 8:44 ]
Tytuł:  Re: Przewóz roweru pociągiem w różnych krajach EU

Właściwa pojemność:

Cytuj:
Pierwszy skład kolejowy oparty na platformie pociągu regionalnego Mireo jest już gotowy. [...] Pociągi wyjadą na tory w czerwcu 2020 roku - informuje Siemens. Pociąg składa się z trzech członów i oferuje łącznie 220 miejsc siedzących [...] Pasażerowie mają zapewnione obszerne fotele, wnętrza są klimatyzowane, a do dyspozycji są także wielofunkcyjne przestrzenie z miejscem na 27 rowerów.


Obrazek

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 89740.html

Autor:  axxenfall [ Pn sie 24, 2020 9:22 ]
Tytuł:  Re: Przewóz roweru pociągiem w różnych krajach EU

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 98249.html

Cytuj:
České dráhy zaprosiły do dialogu technicznego producentów, którzy są w stanie wyprodukować dużą liczbę piętrowych zespołów trakcyjnych.[...] W ezt ma być przynajmniej 400 miejsc siedzących, 30 miejsc dla rowerów.

Autor:  axxenfall [ Pn lis 16, 2020 15:34 ]
Tytuł:  Re: Przewóz roweru pociągiem w różnych krajach EU

https://www.nakolei.pl/wykorzystanie-kr ... azerskich/

Adrian Izydorek napisał(a):
Wykorzystanie krytych wagonów towarowych w przewozach pasażerskich

Od 2011 roku liczba wagonów krytych używanych przez przewoźników towarowych zmniejszyła się ponad dwudziestokrotnie. Specjaliści oceniają, że w niedługim czasie zostaną całkowicie wyparte z rynku przez wagony specjalizowane. Tymczasem mogą one znaleźć zastosowanie wspomagając ruch pasażerski, szczególnie na terenach atrakcyjnych turystycznie.

Wśród wagonów krytych wyróżniamy wagony budowy normalnej oraz budowy specjalnej. Wagony te przypominają swoim wyglądem zamkniętą skrzynię. W przypadku wagonów krytych budowy normalnej posiadają one przesuwne drzwi boczne umożliwiające załadunek oraz rozładunek towarów, natomiast w przypadku wagonów krytych budowy specjalnej posiadają przesuwne ściany boczne oraz opcjonalnie dodatkowe wyposażenie w postaci ścian działowych oraz uchwytów.

Innym rodzajem wagonów krytych były wagony izotermiczne służące do przewozu ładunków mrożonych, głównie produktów spożywczych. Ostatnie wagony izotermiczne w dyspozycji przewoźników kolejowych w Polsce zostały wyłączone z eksploatacji w 2007 roku. Jeden z ostatnich wagonów tego rodzaju znajduje się w stałej ekspozycji Stacji Muzeum w Warszawie.

Na koniec 2019 r. w dyspozycji certyfikowanych przewoźników towarowych znajdowało się 148 wagonów krytych budowy normalnej. To niespełna 5% wszystkich wagonów tego rodzaju którymi dysponowali w 2011 r.

Wagony kryte budowy normalnej są coraz rzadziej wykorzystywane przy transporcie towarów. Ich podstawowym przeznaczeniem był przewóz drobnicy, przesyłek pocztowych oraz ładunków wymagających zabezpieczenia przed czynnikami zewnętrznymi. Wagony te wykorzystywano również do przewozu zwierząt.

Postępująca konteneryzacja wpłynęła na spadek zapotrzebowania na wagony kryte. Choć wagony kryte budowy specjalnej wciąż są wykorzystywane, głównie dzięki możliwości bezpośredniego wyładunku i załadunku palet na rampach ładunkowych wykorzystując ściany przesuwne, wagony kryte budowy normalnej są regularnie wyłączane z eksploatacji.

Nieuchronne zakończenie eksploatacji wagonów krytych budowy normalnej w przewozach towarowych nie musi jednak oznaczać ich bezpowrotnej likwidacji. Jednym ze sposobów ich wykorzystania może być przystosowanie do przewozu rowerów lub większych bagaży (np. kajaków, sprzętu narciarskiego czy wspinaczkowego).

Wyposażenie wagonów krytych w sprzęgi śrubowe pozwala na łączenie ich z klasycznymi wagonami pasażerskimi oraz niektórymi wagonami silnikowymi i spalinowymi zespołami trakcyjnymi. Z tego rozwiązania korzysta austriacki przewoźnik OBB oraz czeski GW Train Regio na trasach prowadzących wzdłuż pasm górskich lub obszarów rekreacyjnych. Większość pojazdów spalinowych w Polsce wykorzystywanych do przewozów lokalnych jest wyposażona w sprzęgi śrubowe.

Włączenie wagonu krytego do pociągu pasażerskiego zależy również od prędkości osiąganej na trasie przejazdu. Większość tego rodzaju wagonów osiąga prędkość maksymalną 100 km/h. Mogą być one również modyfikowane w celu osiągania prędkości do 120 km/h – takie wagony są wykorzystywane przez austriacki OBB w ramach połączeń łączących miasta leżące w Alpach.

Wykorzystanie wagonów krytych w przewozach pasażerskich może pomóc w tworzeniu popytu na usługi kolejowe wśród osób, które chcą oraz lubią aktywnie spędzać czas. Nowe kierunki i trasy do miejsc popularnych turystycznie pomogą wygenerować ofertę dla kolejnej grupy klientów. Doświadczenia przewoźników mówią, że jednym z częściej występujących problemów na takich trasach jest brak miejsca na rowery przewożone przez pasażerów. Podróż koleją z rowerem promuje ekologiczny oraz zdrowy styl życia, wpływając na zmniejszenie zanieczyszczenia środowiska.


W tekście źródłowym ilustracja wagonu towarowerowego.

Strona 3 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/