Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 183 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 19  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt sty 31, 2012 12:43 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr maja 13, 2009 6:52
Posty: 658
Lokalizacja: Grochów,Gocławek, Szaserów
Przepisy blokują metody walki z zimą

http://edroga.pl/drogi-i-mosty/utrzyman ... lki-z-zima

_________________
Inżynier to pewien stan umysłu,a nie tytuł.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lut 01, 2012 21:40 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Cz mar 10, 2011 17:10
Posty: 11
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lut 01, 2012 22:14 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt gru 10, 2010 23:36
Posty: 215
Jak oni tę kasę liczą... gdyby na wszystkich ulicach wielopasmowych odśnieżanie ograniczono do jednego pasa, to oszczędności były by większe :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 02, 2012 7:27 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr maja 13, 2009 6:52
Posty: 658
Lokalizacja: Grochów,Gocławek, Szaserów
Cytuję za portalem e droga "Optymalnym rozwiązaniem - według ekspertów - jest stosowanie alternatywnych do soli środków, zawierających inhibitory korozji oraz substancje niwelujące szkodliwy wpływ na środowisko. Substancje takie są wprawdzie droższe od soli drogowej, jednak biorąc pod uwagę same tylko koszty zniszczonych elementów infrastruktury oraz pojazdów mogłoby się okazać, że ich stosowanie przyniesie poważne oszczędności" kon cyt
To po pierwsze ,po drugie mechaniczne odśnieżanie chodników i dróg dla rowerów jest nie porównywalnie tańsze niźli 15-20 miotlarzy jakich widzę sporadycznie na Szaserów , którzy nic nie robiąc ,odrabiają zaległy czynsz.

_________________
Inżynier to pewien stan umysłu,a nie tytuł.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 02, 2012 11:50 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): N mar 01, 2009 12:43
Posty: 368
mateyko napisał(a):
Obrazek


Decyzja ZOM narusza Zarządzenie Prezydent Warszawy nr 5523/2010 z 18-11-2010, więc jest niezgodna z prawem, chyba, że otrzymano odstępstwo (o przedstawienie którego trzeba poprosić).

http://bip.warszawa.pl/NR/exeres/5D5E33 ... meless.htm

Cytuj:
2. Stosowanie „Standardów”, jest obligatoryjne przy projektowaniu oraz realizowaniu zadań związanych z budową, przebudową, remontem i utrzymaniem dróg rowerowych oraz technicznej infrastruktury towarzyszącej.

Cytuj:
4. Kontrolę przestrzegania „Standardów” w zakresie o którym mowa w ust. 2 i 3, wykonuje Dyrektor Biura Drogownictwa i Komunikacji Urzędu m.st. Warszawy.

Cytuj:
1. W uzasadnionych przypadkach, od zasad i wytycznych określonych w „Standardach”, dopuszczalne jest odstępstwo.
2. Zgody na odstępstwo udziela Dyrektor Biura Drogownictwa i Komunikacji Urzędu m.st. Warszawy.
3. Pisemne wnioski o odstępstwo zawierające szczegółowe uzasadnienie powodów jego udzielenia, należy składać wraz z projektem budowlanym w Biurze Drogownictwa i Komunikacji

Cytuj:
11.1.1 W okresie zimowym powinny być odśnieżane:
pasy dla rowerów wyznaczone w jezdni,
główne ścieżki i ciągi pieszo-rowerowe,
pozostałe ścieżki i ciągi-pieszo rowerowe ważne z punktu widzenia obsługi ruchu rowerowego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lut 04, 2012 11:40 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): So sty 28, 2012 20:20
Posty: 4
marek.slon napisał(a):

1. Rowerzyści nie jeżdżą z wyboru/dla przyjemności. Przeważnie jeżdżenie w zimie nie sprawia im szczególnej frajdy. Ty chodzisz z wyboru, bo równie dobrze mógłbyś jeździć rowerem. Z tego względu droga rowerowa powinna być odśnieżona.


A wiesz co to jest rozsądek? ;> Jeździłem na rowerze, ale jazda rekreacyjna to nie to samo co jazda na upartego w zimnie. Przy temperaturach w pobliżu zera opory toczne są większe, smary gorzej pracują, każde zatrzymanie się spoconego rowerzysty to już nie przyjemność, o naprawie zgrabiałymi rękami nie wspominając. Próbowałem i dziękuję - nie mam zapędów masochistycznych lub mesjanistycznych. Dodatkowo trochę szanuję swój organizm i wiem czym się szybko może skończyć jazda na mrozie. Ja mam przed sobą kilkadziesiąt lat życia i nie mam ochoty skończyć ich na wózku.

marek.slon napisał(a):
2. Alternatywą dla autobusu i samochodu jest (jest w cywilizowanych miastach i powinien być w Warszawie) rower. Ponieważ ZOM nieproporcjonalnie dużą część środków przeznacza na marnotrawstwo i odśnieżanie jezdni dla samochodów osobowych i tę rowerową alternatywę skutecznie ogranicza, rowerzystów jest relatywnie mało, a samochodów względnie i bezwzględnie za dużo. Koszty odśnieżania na jednego uczestnika ruchu samochodowego są niewspółmiernie duże.


Pomarzyć fajna rzecz, że te tabuny kierowców i pasażerów samochodów/autobusów dołączy do was, jak się tylko przestanie odśnieżać jezdnie. Problem w tym, że większość wyborców nie ma na to ochoty. A jako casus wskażę trzydniowy strajk komunikacji miejskiej w latach 90. na wiosnę [chyba - w każdym razie nie w zimie]. I jakoś nie zadziałało - mieszkańcy W-wy w rewolucyjnym zrywie i w ramach zrzucania kajdanów nie przesiedli się gremialnie na rowery.

marek.slon napisał(a):
Niestety ZOM i władze Warszawy charakteryzują się podobną do Twojej ignorancją i wszyscy słono za to płacimy. To, że Ty nie masz elementarnej wiedzy i nie chce Ci się zdobyć podstawowych, najłatwiej dostępnych informacji, nie jest istotnym problemem. Natomiast to, że ten sam poziom reprezentują urzędnicy biorący z kasy miasta grubą kasę za swoje rzekome kompetencje i którzy na podstawie swojej głupoty podejmują decyzje warte dziesiątki milionów złotych rocznie, jest skandalem, z którym trudno się pogodzić i z którym walczymy.


Fakt - urzędasy powinny po prostu zrobić referendum co wolą ich wyborcy płacący w W-wie podatki - odśnieżanie jezdni, chodników czy ścieżek rowerowych. I na tym pozostańmy. ;>

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lut 04, 2012 13:58 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 23, 2010 16:46
Posty: 350
Lokalizacja: Żoliborz / Warszawa
Nie wiem co jest takiego masochistycznego w jeździe rowerem zimą. Starczą odpowiednie ciuchy i czasem jest nawet za ciepło. Przy odpowiednim rowerze nie ma też problemu z awariami po drodze -- zdarzają się naprawdę rzadko. Jazda rowerem zimą sprawia mi taką samą frajdę jak latem -- nawet większą, bo nie muszą się po jeździe przebierać nigdy -- zimą się po prostu nie poci. No i na parkingu rowerowym przeważnie nie brakuje wolnych stojaków.

Podsumowując, kwestia odpowiedniego ubioru i roweru, a nie będzie żadnych problemów.

_________________
maciek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lut 04, 2012 20:21 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr maja 13, 2009 6:52
Posty: 658
Lokalizacja: Grochów,Gocławek, Szaserów
Nie chcesz nie jeździsz.
Opory toczenia,mróz -15*C,pocenie się, zgrabiałe ręce,i co jeszcze napiszesz w swojej głębokiej ,doświadczonej życiem ,nie na "wózku", mądrości?
Ciepłych ,spokojnych kilkudziesięciu lat życia ,nie na rowerze.

_________________
Inżynier to pewien stan umysłu,a nie tytuł.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lut 04, 2012 21:58 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
grzcie2083 napisał(a):
Nie chcesz nie jeździsz.
Opory toczenia,mróz -15*C,pocenie się, zgrabiałe ręce,i co jeszcze napiszesz w swojej głębokiej ,doświadczonej życiem ,nie na "wózku", mądrości?
Ciepłych ,spokojnych kilkudziesięciu lat życia ,nie na rowerze.

Nasz dyskutant reprezentuje przypadek nieresocjalizowalny.
Nie można zmusić nikogo do pozyskania wiedzy, jeżeli uważa, że wie wszystko.

1.) Opory toczenia wielokrotnie większe z powodu "tężenia smaru" -- jeżeli byś przeczytał, co jest napisane na opakowaniu smaru, zamiast bredzić z poczuciem wyższości, to byś zobaczył, w zależności od jego rodzaju, coś takiego: "smar przydatny do pracy w temperaturach -60ºC do 120ºC", albo podobne wartości. Typowy smar litowy do smarowania rowerów (nie smalec ani oliwa z oliwek), pracuje bez większych zmian w takim zakresie. Co więcej, łożyska rowerowe mają małe średnice, więc to, co może byc zauważalne w ciężarówce lub traktorze, w rowerze ma wartość pomijalną.

2. Zgrabiałe ręce -- za komuny mi się zdarzało, obecnie, gdy w każdym sklepie sportowym można dostać rękawiczki z ociepleniem Thinsulate, bez problemu można wytrzymać -25ºC.

3.) Życie na wózku -- dziwnym trafem Norwegowie, którzy jeżdżą od dzieciństwa do późnej starości na nartach biegowych (pod względem aerobowym wysiłek bardzo podobny do wysiłku rowerzysty), są społeczeństwem dożywającym najdłużej (obok mieszkańców Islandii, gdzie ciepło nie jest) w Europie (przewidywana średnia dożywania to 80,2 lata), i to w dobrej kondycji.
Holendrzy i Duńczycy jeżdżą zimą i też jakoś o nękającym ich masowym wymieraniu i inwalidztwie nie słyszałem (Holandia -- 79,8 lat. Dania -- 78,3).

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lut 05, 2012 9:10 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): So kwi 02, 2011 6:41
Posty: 231
Lokalizacja: Warszawa - Grochów, parter bez windy
To pewnie kolejny po Piotrze T dyskutant z ZDMu czy skądś tam
sprawdzający na ile merytoryczne mamy argumenty i czy można
nam tanią demagogię wcisnąć.
Jak to wcześniej napisał Olek - nie ma co się denerwować -
trzeba po prostu przedstawiać konkretne argumenty.

_________________
Grzegorz
-----------------------------------
Trolejbus jest cichy i ekologiczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 183 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 19  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL