Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt lis 29, 2011 8:51 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt paź 28, 2011 11:45
Posty: 103
takie artykuły są dołujące...
pokazują jak daleko mamy jeszcze do normalności.

_________________
--
rowerem.info.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lis 29, 2011 9:46 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz lut 01, 2007 20:03
Posty: 371
Lokalizacja: Służew
sansan napisał(a):
takie artykuły są dołujące...
pokazują jak daleko mamy jeszcze do normalności.


Mam okazję obserwować zarówno Londyn jak i Warszawę...
i muszę stwierdzić, że faktycznie brakuje nam do normalności bardzo dużo i niestety wszystkie nowe inwestycje nas raczej od normalności jeszcze bardziej oddalają...

_________________
Walcz o połaczenie rowerowe Ursynowa i Służewca:
http://www.facebook.com/RoweremNaSluzewiec
pisz wnioski do Burmistrza: burmistrz@mokotow.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lis 30, 2011 11:27 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz lut 01, 2007 20:03
Posty: 371
Lokalizacja: Służew
A dotyczy to nie tylko urzędów państwowych....
Tak się składa że pracuję w Warszawie w biurowcu WFC i w Londynie w City.
I w Londynie coś takiego jest nie do wyobrażenia:

http://www.zyciewarszawy.pl/artykul/2,6 ... e----.html

Do biura rowerem? Nie!

mm30-11-2011, ostatnia aktualizacja 30-11-2011 07:05

Pracownicy, którzy dojeżdżają na dwóch kółkach do Warsaw Financial Center, biurowca przy ul. Emilii Plater, przeżyli wczoraj niemiłą niespodziankę. – Zarząd wieżowca zakazał w oficjalnym piśmie przyjazdu rowerem do pracy. Dlaczego? WFC to budynek klasy A, do którego nie przystoi jeździć rowerem. To jest śmiechu warte – poinformowała nas prawniczka, która regularnie korzysta z bicykla.
Faktycznie, w piśmie rozesłanym najemcom zarządca budynku Aleksandra Stronias informuje, że „została zmuszona do likwidacji miejsc parkingowych dla rowerów". Powód? Ich wykorzystywanie może stwarzać zagrożenie dla samych rowerzystów.

Jednak na pytanie, czy kiedykolwiek doszło do jakiejś stłuczki lub innego wypadku z udziałem cyklistów, Stronias odmówiła odpowiedzi.

Dodatkowym argumentem za likwidacją miejsc jest to, że zarządca musi dbać o „wszelkie standardy adekwatne do klasy, specyfiki i prestiżu budynku".

Gdzie teraz będą mogły parkować „białe kołnierzyki"? – Wystąpiliśmy już do ZDM i dodatkowe stojaki zostaną zamontowane przed naszym budynkiem – zapewnia zarządca.

– Widać tu jakieś dziwne kompleksy. Trudno inaczej nazwać przeświadczenie, że rower jest mało prestiżowy.

A przecież w wielkich miastach europejskich na rowerach bardzo często widać ludzi w garniturach, eleganckich płaszczach i z teczkami – dziwi się Aleksander Buczyński z Zielonego Mazowsza.

Sprawdziliśmy, jak jest u konkurencji. W pobliskim wieżowcu Rondo 1 w garażu jest 48 miejsc postojowych dla rowerów, a na zewnątrz 40. Jest to budynek klasy AAA.

------------------------

I echo tego artykułu u konkurencji:
http://polskanarowery.sport.pl/msrowery ... owi__.html

_________________
Walcz o połaczenie rowerowe Ursynowa i Służewca:
http://www.facebook.com/RoweremNaSluzewiec
pisz wnioski do Burmistrza: burmistrz@mokotow.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr sty 04, 2012 7:02 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Projektowana estakada rowerowa nad strefą pieszą w porcie w Kopenhadze:

http://www.copenhagenize.com/2011/12/in ... ck-in.html

Ma skrócić drogę do mostu o ok. 100 m i znacznie ją uprościć.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr sty 04, 2012 7:53 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 19, 2010 14:05
Posty: 694
Lokalizacja: Warszawa, daleko za Wawrem
olek napisał(a):
Projektowana estakada rowerowa nad strefą pieszą w porcie w Kopenhadze:

http://www.copenhagenize.com/2011/12/in ... ck-in.html

Ma skrócić drogę do mostu o ok. 100 m i znacznie ją uprościć.

Koszt 6,6mln$ lub 5,1mln€. Ciekawe czy za tyle dało by się przerzucić kładkę przez Wisłę? Tylko czy Warszawa odważyłaby się wydać 20-25mln zł na coś takiego?

_________________
Ważne jest dokąd zmierzamy, a nie jak szybko.

"... we humans tend to screw up everything that's good enough as it is...or everything that we're attracted to, we love to go and defile it." - Chris Cornell


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr sty 04, 2012 11:44 
Offline
Dzicz Kudłata

Dołączył(a): Pt kwi 03, 2009 17:31
Posty: 307
Lokalizacja: Warszawa
^^ Prosta i lekka konstrukcja, wykonana z prefabrykowanych elementów, opierająca się na smykłych stalowych kolumnach :mrgreen: Piękna sprawa.

"Podobna" kładka miała powstać nad osadnikiem wody Wodociągów Warszawskich nad Wisłą... tyle że chyba się wycofali :oops:

Żeby nie było tak smutno... właśnie otwarto w Rzeszowie tunel pieszo-rowerowy przekopany pod jedną z najbardziej ruchliwych tamtejszych ulic.
Obrazek
Nie jest to część jakiegoś super węzła jak w Warszawie - Rondo Zesłańców Syberyjskich czy Węzeł Marsa tylko zupełnie niezależna budowla powstała pod jezdnią nie przerywając ruchu na niej! Jednocześnie nie ma żadnego zastosowania dla kierowców, powstała wyłącznie w trosce o pieszych i rowerzystów. Dzięki tunelowi nie trzeba już przejeżdżać/przechodzić górą przez niebezpieczne przejazd/przejście, a jednocześnie połączono dwa przerwane odcinki dróg rowerowych nad Wisłokie.
Brawo Rzeszów!

_________________
Pozdrawiam wildzi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr sty 04, 2012 12:36 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz lut 01, 2007 20:03
Posty: 371
Lokalizacja: Służew
Można było zrobić taką kładeczkę na wiadukcie z rurami ciepłowniczymi nad Potokiem Służewieckim koło KEN..

_________________
Walcz o połaczenie rowerowe Ursynowa i Służewca:
http://www.facebook.com/RoweremNaSluzewiec
pisz wnioski do Burmistrza: burmistrz@mokotow.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr sty 04, 2012 12:41 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): Śr sty 04, 2012 12:17
Posty: 5
olek napisał(a):
http://www.money.pl/archiwum/wiadomosci/artykul/,119,0,355191.html

Cytuj:
Powstała pierwsza wypożyczalnia rowerów Ikea

Obrazek
Szwedzka firma zrobiła prezent 1/5 swoich klientów.

Wśród klientów odwiedzających galerię meblową zrobiono badania. Wniosek jest taki, że 20 proc. z nich przyjeżdża na zakupy rowerem, a przez to ma problem z przewiezieniem zakupionych towarów.

Przed sklepem zorganizowano więc - we współpracy z firmą Velorbis - wypożyczalnię rowerów. Są one oczywiście odpowiednio obrandowane i wyposażone w przyczepki, które poza tym, że są powierzchnią reklamową, mają też wymiar praktyczny. Można tam wygodnie przewieźć zakupy mniejsze i lżejsze niż sofa.

Klienci są zobowiązani wpłacić niewielką kaucję i składkę ubezpieczeniową. Rower muszą oddać następnego dnia.

Sklep zmieścił w ten sposób kilka marketingowych akcji w jednym budżecie. Plotka o rowerach szybko obiegła klientów, łatwo rozprzestrzenia się w mediach, dodatkowo firma dokleiła do tego filozofię ekologiczną, a wypożyczone rowery reklamują sklep na lokalnych ulicach.


To genialny pomysł, powinni coś takiego zrobić przy wszystkich Ikeach na całym świecie. Ostatnio z męzem zrobilismy zakupy w Ikei, a poruszamy sie na rowerach i mieszkamy w Berlinie, więc musielismy wracać z dywanem pod pacha i załadowani kołdrami poduszkami i innymi akcesoriami uzytku domowego. Było nam cieżko ale sie udało. Swoja drogą zimno i za rowerem tęsknie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt sty 06, 2012 16:24 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Piwoslaw napisał(a):
Koszt 6,6mln$ lub 5,1mln€. Ciekawe czy za tyle dało by się przerzucić kładkę przez Wisłę?


Dużo zależy od narzutu na wygląd. W Krakowie prosta betonowa kładka wzdłuż A4 o długości 285 m zrobiona przez GDDKiA kosztowała OIDP ~4 mln zł. Ale już w kładce Bernatka w centrum, dwa razy krótszej, z wielkim stalowym łukiem i nawierzchnią z drewna egzotycznego, C.K. miasto utopiło prawie 40 mln zł.

W podobnym klimacie – Nesciobrug w Amsterdamie:
http://www.wilkinsoneyre.com/projects/nesciobrug.aspx
Podobno pierwszy most wiszący w Holandii. Całkowita długość (most + estakady): 779 m. Koszt niecałe 10 mln euro.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lut 05, 2012 23:35 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): N paź 18, 2009 19:39
Posty: 416
Źródło średnie, ale galeria ciekawa.
Shared space według Brytyjczyków:
http://www.sfora.pl/Takiej-ulicy-jeszcz ... 0204-39083


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL