Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt sty 19, 2007 10:09 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Dostaliśmy do zaopiniowania, uwagi mile widziane:

Cytuj:
BD/SP/5541-01/07

Pan Robert Soszynski Burmistrz Dzielnicy Mokotów

Pan Tomasz Mencina Burmistrz Dzielnicy Ursynów

Szanowni Panowie,

W nawiązaniu do mojego spotkania z Naczelnikami Wydziałów ds. Infrastruktury obu Dzielnic m. st. Warszawy w dniu 11 bm. jak również przedstawionych przeze mnie oczekiwań dotyczących rozwiązania ruchu rowerowego między dzielnicami Mokotów i Ursynów uprzejmie informuję, że planowane w ramach przedłużenia Alei Komisji Edukacji Narodowej u schyłku XX wieku powiązanie rowerowe obu dzielnic jest niewystarczające i powinno zostać rozwiązane odmiennie.

Pożądane powiązanie obu Dzielnic na odcinku od ulicy Beli Bartoka na Ursynowie do Wałbrzyskiej na Mokotowie prowadzić powinno do uformowania VELOSTRADY: samodzielnej, dwukierunkowej drogi rowerowej o parametrach pozwalajacych na szybką i bezkolizyjną jazde bez zbędnego pokonywania przewyższeń, czyli bez obniżania jezdni rowerowej do poziomu brzegów Potoku Służewieckiego i ponownego wjazdu pod góre.

Należy założyc, że Velostrada ma służyć powiązaniu obu Dzielnic i szybkiemu przemieszczeniu sie na tej trasie. Powiazanie Velostrady z ciagami rowerowymi Doliny Służewieckiej może byc minimalne lub nawet nie wystepowac.

Asfaltowa jezdnia Velostrady (z asfaltu zwykłego, nie kolorowanego) powinna rozpoczynać się od skrzyżowania ul. Beli Bartoka z Al. KEN w srodkowym pasie miedzy jezdniami (obecnie pas tymczasowych parkingów osiedlowych) i przechodzić pod wiaduktami ul. Dolina Służewiecka. Nastepnie samodzielnym wiaduktem nad dolina Potoku Służewieckiego, po wschodniej stronie projektowanego wiaduktu drogowego, powinna przechodzic na strone północną doliny, włączając się na północ od ul. Bacha w planowany ciag rowerowy AL. KEN, zlokalizowany po stronie wschodniej.

Najbardziej właściwe byłoby zlokalizowanie Velostrady na wiadukcie ciepłowniczym SPEC istniejącym rozpiętym nad Potokiem Służewieckim, przez odpowiedni projekt jego przebudowy, ale może byc to również wiadukt specjalnie przygotowany.

Istotnym parametrem projektu powinno być takie ukształtowanie Velostrady miedzy ul. Bartoka a początkiem wiaduktu ciepłowniczego (lub specjalnie wybudowanego), by rowerzysta mógł nabrać prędkości i odzyskać energię kinetyczną przy powrocie do poziomu ulicy – skoro wystąpi przejazd przez obniżenie ulicy pod KEN. Jezdnia Velostrady musi być dostosowana zatem do dużych prędkości osiąganych przez rowerzystów i odseparowana od innego rodzaju ruchu. W szczególności nie jest możliwe skrzyżowanie Velostrady ze
wschodnią jezdnią KEN po północnej stronie ul. Dolina Służewiecka.

Pożądane powiązanie komunikacyjne obu Dzielnic wzdłuż Al. KEN powinno być – co zostało uzgodnione jako rozwiązanie optymalne – ujęte w projekcie odrębnym od zaprojektowanego układu drogowego. Jest to zgodne również z wytycznymi Biura Funduszy Europejskich z dnia 4 bm. (sygn. FE/30/5/18/2007/PS) o zidentyfikowanie i przygotowanie wniosków o fundusze europejskie w ramach RPO WM 2007-2013, priorytet V, na budowę lub modernizację ścieżek rowerowych.

Z poważaniem

mgr Stanisław Plewako

Pełnomocnik Prezydenta

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt sty 19, 2007 17:21 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): N sty 07, 2007 14:50
Posty: 106
olek napisał(a):
Pożądane powiązanie obu Dzielnic na odcinku od ulicy Beli Bartoka na Ursynowie do Wałbrzyskiej na Mokotowie prowadzić powinno do uformowania VELOSTRADY: samodzielnej, dwukierunkowej drogi rowerowej o parametrach pozwalajacych na szybką i bezkolizyjną jazde bez zbędnego pokonywania przewyższeń, czyli bez obniżania jezdni rowerowej do poziomu brzegów Potoku Służewieckiego i ponownego wjazdu pod góre.


Marzenia ściętej głowy :P

_________________
|..Pozdrawiam..|
|.....SeBeQ......|
|--=--=--=--=--| ..:: Make Gravity Your Slave ::..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sty 23, 2007 7:10 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Odpowiedź:

Cytuj:
Szanowny Panie,

Uprzejmie dziękujemy za przesłane do wiadomości naszego stowarzyszenia pismo w sprawie tzw. Velostrady łączącej Mokotów i Ursynów.

W szczególności z ogromnym zadowoleniem zauważamy akcentowanie w Pana piśmie takich kwestii, jak cel projektowanej drogi (przede wszystkim transport międzydzielnicowy, a nie rekreacja) oraz jej asfaltowa nawierzchnia. Liczymy, iż dzięki Pana zaangażowaniu, władze Warszawy bedą realizować rozsądną i oszczędną politykę w zakresie transportu rowerowego.

Co do zasady podzielamy wyrażoną w Pana piśmie opinię, że obecnie projektowane w ramach przedłużenia al. KEN powiązanie rowerowe Ursynowa z Mokotowem jest niewystarczające. Podstawową wadą tego rozwiązania jest powiązanie drogi rowerowej wzdłuż przedłużenia al. KEN jedynie z ciągiem pieszo-rowerowym wzdłuż Doliny Służewieckiej, bez możliwości kontynuacji podróży na wprost wzdłuż al. KEN. Nie zapewnia to realizacji najpilniejszej dla rowerzystów potrzeby - dogodnego, bezpośredniego powiązania obu dzielnic.

W ramach koncepcji sieci tras rowerowych opracowanej w ubiegłym roku na zlecenie władz dzielnicy Ursynów, zaproponowaliśmy jednak nieco odmienne rozwiązanie przedstawianego przez Pana zagadnienia. Otóż od skrzyżowania z ul. Bartoka i Surowieckiego trasa rowerowa nie powinna przechodzić do pasa dzielącego, lecz stanowić przedłużenie istniejącej już drogi rowerowej po zachodniej stronie al. KEN. Połączenie z planowanym przedłużeniem al. KEN powinno zostać zapewnione dzięki przebiciu nowego pieszo-rowerowego przejścia podziemnego pod zjazdem z Doliny Służewieckiej w al. KEN w południowo-zachodniej części węzła.

W trakcie prac nad koncepcją rowerową dla Ursynowa uznaliśmy powyższe rozwiązanie za korzystniejsze od drogi rowerowej w pasie dzielącym z następujących powodów:

1. mniejsza liczba przecięć ruchu rowerowego z ruchem samochodowym (Velostrada: przejazd przez jezdnię al. KEN na skrzyżowaniu z ul. Bartoka + 2 przejazdy przez zawrotki; trasa wg koncepcji dla Ursynowa: 2 przejazdy przez wjazdy na drogi wewnętrzne);

2. uniknięcie stromego podjazdu na odcinku od przejazdu pod Doliną Służewiecką do proponowanego wiaduktu nad doliną Potoku Służewieckiej - niezależnie od sposobu skrzyżowania Velostrady ze wschodnią jezdnią al. KEN, na Velostradzie będą występowały istotne różnice wysokości;

3. łatwość powiązania tak poprowadzonej trasy z ciągami wzdłuż Doliny Służewieckiej;

4. uniknięcie konieczności likwidowania parkingów samochodowych w pasie dzielącym.

Velostrada w proponowanym przez Pana kształcie może być natomiast rozwiązaniem korzystnym, gdyby okazało się, że budowa przejścia podziemnego pod zjazdem z Doliny Służewieckiej jest szczególnie trudna technicznie i kosztowna. Uważamy jednak, że rozwiązanie przewidziane w koncepcji dla Ursynowa powinno zostać rozważone co najmniej jako równoprawny wariant.

Pozostaję do dyspozycji w razie pytań lub wątpliwości.

Łączę wyrazy szacunku,

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Velostrada
PostNapisane: Pn lis 24, 2008 12:42 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
Pojawiły się pierwsze sygnały o Velostradzie:
http://www.zw.com.pl/artykul/2,309027_R ... rans_.html

Życie Warszawy napisał(a):
Rowerem do pracy w kwadrans
Maciej Miłosz 23-11-2008, ostatnia aktualizacja 23-11-2008 21:59

Nie chcesz stać w wielkich korkach na Puławskiej? Za dwa lata będzie można je ominąć rowerową velostradą, która połączy dwie dzielnice: Ursynów z Mokotowem.

Chcemy połączyć ulice Rolną i Bukowińską z al. KEN – wyjaśnia Stanisław Szweycer, wicedyrektor stołecznego Biura Drogownictwa i Komunikacji. – Dzięki temu rowerzyści bez najmniejszego problemu będą mogli dotrzeć w południe do pracy w centrum miasta.

„Velostrada – tak ma się nazywać nowa ścieżka – to trasa rowerowa o bardzo wysokich parametrach, zrobiona z doskonałych materiałów, umożliwiająca osiąganie wysokich prędkości podróży“ – czytamy w studium koncepcyjnym przygotowanym na zlecenie urzędu miasta. Ma mieć co najmniej trzy metry szerokości i jak najmniej punktów kolizyjnych z innymi ulicami. Wybudowanie takiej nowoczesnej drogi ma skłonić warszawiaków do używania roweru jako codziennego środka transportu, służącego np. do dojazdu do pracy.

Długość trasy ma liczyć dokładnie 2530 m, a – według wyliczeń autorów koncepcji z firmy TransEko – przejechanie jej z prędkością 16,5 km/h zajmie niecałe dziesięć minut.

Jednak najciekawszy wydaje się pomysł, by nad Dolinką Służewiecką i ulicą Bacha poprowadzić kładkę, która służyłaby wyłącznie pieszym i rowerzystom. Koszt całej inwestycji to 6 – 7 mln złotych.

– Jak taka trasa powstanie, to będzie naprawdę świetnie – chwali Aleksander Buczyński z ekologicznej organizacji Zielone Mazowsze. – Ale poważnym problemem dla cyklistów może być skrzyżowanie al. Komisji Edukacji Narodowej i Dolinki Służewieckiej. Wszystko zależy od tego, jakie rozwiązania ostatecznie zostaną zastosowane.

Autorzy koncepcji ścieżki podkreślają, że część istniejących tras rowerowych na Ursynowie, a szczególnie na Mokotowie, ma złą nawierzchnię i nie zawsze jest dobrze utrzymana. Dodają, że sieć ścieżek w tych dzielnicach jest niespójna. Zanim sporządzili projekt velostrady, dokonali pomiaru ruchu rowerowego, zinwentaryzowali ścieżki, przeanalizowali ich wzajemne powiązania.

Niestety, nowa droga nie powstanie szybko. Jakie są szanse na to, że tą trasą pojedziemy my, a nie nasze wnuki?

– Jestem optymistą – zapewnia Szweycer. – Ale to już zależy od siły przebicia burmistrzów Mokotowa i Ursynowa. Trzeba ten projekt wpisać do wieloletniego planu inwestycyjnego – tłumaczy.

Co na to urzędnicy? – Na razie jeszcze nic nie słyszeliśmy o koncepcji rowerowego połączenia Mokotowa i Ursynowa – mówi rzecznik dzielnicy Mokotów Jacek Dzierżanowski.

Jeśli faktycznie doszłoby do wpisania inwestycji do WPI, to prace projektowe mogłyby się zakończyć jesienią 2009 roku, a pierwsi cykliści mogliby pojechać ścieżką rok później.

Obrazek
źródło: Życie Warszawy
Długa na ponad 2,5 kilometra ścieżka z Ursynowa na Mokotów może zacząć powstawać za rok. Połączy al. KEN z ul. Nowobukowińską. Jej budowa może kosztować od 6 do 7 mln zł. Jeśli powstanie, rowerzyści będą mogli jeździć na niej z prędkością przekraczającą 16 km/h.

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Velostrada
PostNapisane: Pn lis 24, 2008 12:52 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz sie 09, 2007 9:16
Posty: 161
16,5 km/h to ta wysoka prędkość podróży? :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Velostrada
PostNapisane: Pn lis 24, 2008 15:41 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
Cytuj:
16,5 km/h to ta wysoka prędkość podróży? :P

Nie.
To jest JEDYNIE SŁUSZNA PRĘDKOŚĆ wg. ZDM.
Ale możesz grzać i 30. ;)

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Velostrada
PostNapisane: Wt sty 20, 2009 12:51 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Tyle pięknych planów, a teraz zejdźmy na ziemię - oto, co w przedmiotowej kwestii proponuje firma BAKS:

http://www.zm.org.pl/tmp2/ken/

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Velostrada
PostNapisane: Wt sty 20, 2009 18:49 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
olek napisał(a):
Tyle pięknych planów, a teraz zejdźmy na ziemię - oto, co w przedmiotowej kwestii proponuje firma BAKS:

http://www.zm.org.pl/tmp2/ken/


Cóż, niestety trzeba tu zacytować pewnego inżyniera ruchu:
"Nie chcę używać wulgaryzmów, ale ta dokumentacja do niczego się nie nadaje."

Niesamowite jest to, że po tylu konsultacjach niczego się tam nie nauczyli. Chyba, że 70 letnie doświadczenie w ich rozumieniu oznacza doświadczenie nabyte 70 lat temu?
Nie spodziewałem się, że ujrzę taki bubel - 3 krotne przekraczanie jezdni, żeby kontynuować jazdę na wprost przy istniejącym przejściu dla pieszych? Gorzej niż przy praskim końcu Mostu Świętokrzyskiego - tam przynajmniej wiadomo dlaczego tak zrobili.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Velostrada
PostNapisane: Wt lut 24, 2009 20:17 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Kolejny kawałek projektu, innej firmy, i... kolejne przejeżdżanie z jednej strony jezdni na drugą. Zleceniodawca: Dzielnica Mokotów. Velostrada, że hej:

http://www.zm.org.pl/tmp2/nowobukowinska/

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr sie 26, 2009 15:10 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz lut 01, 2007 20:03
Posty: 371
Lokalizacja: Służew
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,3488 ... olach.html

(...)BAKS ukończyła projekt budowlany. W tym tygodniu władze Mokotowa mają wystąpić o tzw. zezwolenie na realizację inwestycji. (...)

Widzieliście/opiniowaliście projekt dróg rowerowych przy tym kawałku KEN?


Pozdrawiam
R2-D2

_________________
Walcz o połaczenie rowerowe Ursynowa i Służewca:
http://www.facebook.com/RoweremNaSluzewiec
pisz wnioski do Burmistrza: burmistrz@mokotow.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL